din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1710 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       5567 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicate in Monitorul Oficial nr. 584 din 17.07.2019 si aprobate prin Ordinul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale nr. 599/2019

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Serviciu, in sensul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.016/2004
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

(1) In cazul in care OSE constata ca anumite date care au stat la baza inscrierii in ROSE au fost modificate, acesta va proceda la notificarea CERT-RO cu privire la modificarile survenite. Modelul de notificare privind modificarea/completarea datelor din ROSE, denumita in continuare notificare MOSE, este prevazut in anexa nr. 5 la prezentele norme.
(2) In procesul de notificare privind modificarea/completarea datelor ROSE, OSE va tine cont de regulile stabilite in cap. II si III din prezentul titlu .

Articolul 19
(1) Dupa primirea notificarii MOSE, CERT-RO, prin ANSRSI, procedeaza la demararea procesului de modificare/completare ROSE.
(2) La finalizarea procesului de modificare/completare ROSE, ANSRSI elaboreaza raportul final de modificare/completare ROSE si propune emiterea deciziei directorului general privind modificarea/completarea datelor din ROSE, denumita in continuare decizia MOSE. Modelul deciziei MOSE este prevazut in anexa nr. 9 la prezentele norme.
(3) Dupa finalizarea procesului de modificare/completare ROSE, personalul ANSRSI completeaza ROSE, actualizeaza lista serviciilor esentiale, daca este cazul, introduce documentele/datele/informatiile in mapa OSE si inchide inregistrarile referitoare la OSE in CRONOS.

CAPITOLUL VI
Radierea operatorilor de servicii esentiale

Articolul 20
(1) In cazul in care OSE constata ca nu mai indeplineste conditiile si criteriile prevazute la art. 6 din Legea NIS, va proceda la notificarea CERT-RO cu privire la radierea din Registrul operatorilor de servicii esentiale, in totalitate sau numai pentru un anumit serviciu esential. Modelul de notificare privind radierea din ROSE, denumita in continuare notificare DOSE, este prezentat in anexa nr. 6 la norme.
(2) In procesul de notificare privind radierea din ROSE, OSE va tine cont de regulile stabilite la cap. II si III din prezentul titlu .
(3) Notificarea DOSE prevazuta la alin. (1) va fi insotita de documentatiile relevante in conformitate cu art. 8 alin. (7) lit. a) din Legea NIS. In acest sens, OSE va actualiza si inainta la ANSRSI din cadrul CERT-RO documentele prevazute la art. 15 alin. (1) lit. b) din prezentele norme.

Articolul 21
(1) Dupa primirea notificarii DOSE, ANSRSI din cadrul CERT-RO procedeaza la demararea procesului de radiere ROSE.
(2) La finalizarea procesului de radiere ROSE, ANSRSI elaboreaza raportul final de radiere a OSE si propune emiterea deciziei directorului general privind radierea OSE, denumita in continuare decizia DOSE. Modelul deciziei DOSE este prevazut in anexa nr. 10 la prezentele norme.
(3) Dupa finalizarea procesului de radiere a OSE din ROSE, personalul ANSRSI completeaza ROSE, actualizeaza lista serviciilor esentiale, daca este cazul, introduce documentele/datele/informatiile in mapa OSE si inchide inregistrarile referitoare la OSE in CRONOS.

Articolul 22
(1) In procesul de radiere, operatorii de servicii esentiale pot solicita asistenta de specialitate la ANSRSI din cadrul CERT-RO. Formularul de asistenta pentru procesul de radiere a operatorului de servicii esentiale este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme.
(2) In limita resurselor disponibile, ANSRSI asigura sprijin OSE in procesul de radiere.
(3) Formularul, completat si semnat, se transmite electronic la ANSRSI, e-mail: [email protected], prin posta sau direct la sediul CERT-RO din Str. Italiana nr. 22, Bucuresti, sector 2, CP 020976.

TITLUL III
Identificarea furnizorilor de servicii digitale

CAPITOLUL I
Date generale

Articolul 23
(1) Identificarea ca furnizor de servicii digitale se face, prin autoevaluare, de catre operatorii economici si celelalte entitati care furnizeaza servicii digitale, denumite in continuare ODNIS.
(2) Procesul de autoevaluare nu se aplica la nivelul ODNIS care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, asa cum sunt definite in Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 24
(1) In procesul de identificare ca furnizor de servicii digitale sunt parcurse urmatoarele etape:
- Etapa 1. Identificarea serviciilor digitale furnizate;
- Etapa 2. Comunicarea datelor FSD la CERT-RO;
- Etapa 3. Evidenta furnizorilor de servicii digitale.
(2) Etapele 1 si 2 se adreseaza ODNIS, iar etapa 3 se adreseaza ANSRSI din cadrul CERT-RO.

CAPITOLUL II
Identificarea serviciilor digitale furnizate

Articolul 25
(1) Pentru identificarea serviciilor digitale, ODNIS evalueaza toate serviciile furnizate prin prisma prevederilor de la art. 3 lit. c) si o) din Legea NIS.
(2) Pentru identificare serviciilor digitale furnizate, ODNIS parcurge urmatorii pasi:
- Pasul 1) Stabilirea categoriei organizationale;
- Pasul 2) Identificarea serviciului digital furnizat;
- Pasul 3) Stabilirea categoriei serviciului digital furnizat.

Articolul 26
(1) Pentru stabilirea categoriei organizationale, ODNIS isi evalueaza societatea in prisma prevederilor art. 3 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Daca in urma evaluarii se constata ca ODNIS se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, procesul de autoevaluare se incheie, iar prevederile Legii NIS nu i se aplica.
(3) In cazul in care ODNIS nu se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, procesul de autoevaluare continua.

Articolul 27
(1) Pentru identificarea serviciilor digitale, ODNIS evalueaza toate serviciile furnizate prin prisma prevederilor de la art. 3 lit. o) din Legea NIS.
(2) Un serviciu care satisface cerintele impuse de art. 3 lit. o) din Legea NIS este declarat serviciu digital in contextul securitatii retelelor si sistemelor informatice, denumit in continuare SDNIS.
(3) In cazul in care una dintre conditiile stabilite nu este indeplinita, serviciul nu este considerat SDNIS si nu va face obiectul procesului de evaluare ODNIS.
(4) Daca nu este identificat niciun SDNIS, procesul de evaluare se finalizeaza, iar ODNIS nu poate sa declare FSD.





Afişează Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    Operatori de servicii esentiale    Furnizori de servicii digitale    Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale    Ordinul 599/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?
Sursa: Guvernul Romaniei