Articolul 55Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La articolul 61, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(4) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor transmite lunar catre A.N.A.F. rapoartele pentru tranzactii cu sume in numerar, rapoartele privind transferurile externe in si din conturi si rapoartele privind activitatile de remitere de bani primite de la entitatile raportoare care au obligatia transmiterii informatiilor respective catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor."2. Dupa articolul 62 se introduce un nou articol, articolul 621, cu urmatorul cuprins:"Articolul 621 - Accesul organului fiscal central la informatii privind combaterea spalarii banilorIn vederea implementarii prevederilor Directivei (UE) 2016/2.258 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste accesul autoritatilor fiscale la informatii privind combaterea spalarii banilor, entitatile raportoare care intra sub incidenta legislatiei pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului pun la dispozitia organului fiscal central, la cerere, in cadrul termenului de pastrare prevazut de lege, informatii si documente privitoare la:a) mecanismele si procedurile in baza carora aplica masurile de precautie privind clientela;b) identificarea clientului si a beneficiarului real;c) evaluarea scopului si naturii dorite a relatiei de afaceri;d) monitorizarea relatiei de afaceri;e) evidentele tranzactiilor."
CAPITOLUL XIIDispozitii tranzitorii si finale
Articolul 56(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.(2) Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.(3) Datele de identificare ale beneficiarului real in sensul alin. (1) sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.(4) Declaratia anuala se depune la oficiul registrului comertului in care este inmatricula persoana juridica in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale, iar daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.(5) Declaratia prevazuta la alin. (1) se poate da in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se poate depune in forma autentica, personal sau prin reprezentant.
Articolul 57(1) Nerespectarea de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice prevazute la art. 56 alin. (1) a obligatiei de depunere a declaratiei privind datele de identificare ale beneficiarului real constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei. Procesul-verbal de constatare a contraventiei se comunica oficiului registrului comertului, in acesta fiind consemnat ca nedepunerea declaratiei atrage dizolvarea societatii, in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Daca in termen de 30 de zile de la data aplicarii sanctiunii contraventionale reprezentantul persoanei juridice prevazute la art. 56 alin. (1) nu a depus declaratia privind datele de identificare ale beneficiarului real, la cererea Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul sau, dupa caz, tribunalul specializat va putea pronunta dizolvarea societatii. Cauza de dizolvare poate fi inlaturata inainte de a se pune concluzii in fond . Dispozitiile art. 237 alin. (4) - (13) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se realizeaza de catre organele cu atributii de control ale Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si ale unitatilor sale teritoriale. Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) se poate face si de catre Oficiu, prin agenti constatatori proprii.
Articolul 58(1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Oficiul va prezenta Guvernului spre aprobare regulamentul de organizare si functionare a Oficiului.(2) Pana la adoptarea regulamentului de organizare si functionare prevazut la alin. (1), Oficiul va functiona potrivit propriului regulament de organizare si functionare existent la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in masura in care nu contravine acesteia.(3) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, mandatul membrilor Plenului Oficiului inceteaza. Incetarea mandatului se constata prin hotarare a Guvernului in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi. Presedintele Oficiului in functie la data intrarii in vigoare a legii isi exercita mandatul pana la numirea unui nou presedinte in conditiile prezentei legi.
Articolul 59(1) In termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, autoritatile de supraveghere si organismele de autoreglementare au obligatia de a emite reglementari sectoriale in vederea aplicarii dispozitiilor prezentei legi.(2) La solicitarea autoritatilor de supraveghere si a organismelor prevazute la alin. (1), Oficiul emite puncte de vedere cu privire la reglementarile sectoriale propuse.(3) In aplicarea prezentei legi, Banca Nationala a Romaniei si Autoritatea de Supraveghere Financiara emit reglementari sectoriale prin care stabilesc cerinte cu privire la:a) masuri de cunoastere a clientelei;b) cadrul de control intern, inclusiv politici, proceduri si sisteme ale entitatilor raportoare;
Decizia CCR referitoare la subiectul activ al infractiunii de spalare de bani Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Lipsire de libertate in mod ilegal. Trafic de minori si proxenetism Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Decizia nr. 1100 din 10.04.2012
Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor Sursa: Liliana Gologan
Sensul notiunii de �convingere� a judecatorului la aprecierea probelor in procesul penal Sursa: Euroavocatura.ro
Cauza Michaud v. France. Datoria de �vigilenta continua� asupra avocatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Spalarea de bani in Noul Cod Penal (art. 269) Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut
Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art. Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut