EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1790
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016
Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016
Publicat: 27 Jul 2019
2916 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice a fost publicata in
Monitorul Oficial
nr. 619 din 25.07.2019.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Puterile publice existente in stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Confirmare intr-o anumita functie
Urma lasata prin presare pe o suprafata.
k) neindeplinirea de catre operatorii economici a obligatiei de a utiliza un sistem A�due diligenceA� la momentul exploatarii masei lemnoase pe picior, cu exceptia situatiei in care operatorul realizeaza activitati de exploatare prin prestatii silvice, conform reglementarilor in vigoare, cu
amenda
de la 3.000 lei la 5.000 lei;
l) neindeplinirea de catre operatorul economic
destinatar
al materialelor lemnoase, la momentul primirii in depozit, a obligatiei de a verifica veridicitatea codului unic, precum si data, ora, minutul si secunda, prin interogarea aplicatiei SUMAL, cu
amenda
de la 3.000 lei la 7.000 lei; materialele lemnoase primite fara cod unic valid se confisca;
m) nerespectarea de catre utilizatorii SUMAL a obligatiilor referitoare la modul de operare a datelor in SUMAL, cu
amenda
de la 1.000 lei la 3.000 lei; nu se sanctioneaza profesionistul care notifica structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura cu privire la savarsirea erorii materiale;
n) nedepunerea licentei FLEGT pe suport hartie sau in format electronic sau, dupa caz, a duplicatului ori substitutului licentei FLEGT la autoritatea nationala
competenta
pentru primirea, verificarea si acceptarea acesteia, cu
amenda
de la 1.000 lei la 3.000 lei;
o) incalcarea prevederilor art. 5 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 607/2012 al Comisiei din 6 iulie 2012 privind normele detaliate referitoare la sistemul A�due diligenceA� si la frecventa si natura controalelor privind organizatiile de monitorizare prevazute in Regulamentul (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a obligatiilor care revin operatorilor care introduc pe piata lemn si produse din lemn, cu
amenda
de la 1.000 lei la 3.000 lei.
(7) In cazul neindeplinirii/neimplementarii de catre operatorii economici a obligatiilor prevazute la alin. (6) lit. h)-k) intr-un interval de 6 luni de la data constatarii, cuantumul amenzii se dubleaza.
(8) Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la alin. (6) se fac de catre personalul silvic cu
competenta
in acest sens din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al structurilor teritoriale de specialitate ale acesteia.
(9) Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la alin. (6) lit. a), g), l) si m) se fac si de catre ofiterii si agentii de
politie
din cadrul Politiei Romane, precum si de catre ofiterii si subofiterii imputerniciti din cadrul Jandarmeriei Romane.
(10) Pentru contraventiile constatate in timpul transportului materialelor lemnoase sanctiunea principala se aplica:
a) conducatorului autovehiculului rutier pe care este incarcat materialul lemnos sau al autovehiculului rutier care tracteaza orice parti de autovehicule rutiere distinct inmatriculate/neinmatriculate pe care este incarcat materialul lemnos, conducatorului atelajului daca fapta este cea prevazuta la alin. (1) lit. i), alin. (2) lit. b) si d), alin. (6) lit. c) sau art. 21 lit. k);
b) operatorului economic care realizeaza transportul, in cazul in care materialul lemnos se transporta cu mijloc de
transport
naval sau feroviar, dupa caz, daca fapta este cea prevazuta la alin. (1) lit. i), alin. (2) lit. b) si d), alin. (6) lit. c) sau art. 21 lit. k);
c) operatorului economic
emitent
al documentelor de insotire a materialelor lemnoase, in masura in care fapta nu constituie infractiune potrivit legii penale, pentru faptele prevazute la alin. (1) lit. a)-c) si i) si alin. (2) lit. b)-e).
(11) Persoanele juridice ai caror agenti constatatori au
competenta
in stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice au
obligatia
de a nominaliza, la solicitare, persoane care sa constate si sa aplice contraventia silvica, inclusiv masuri complementare, dupa caz, in echipe mixte impreuna cu un
agent
constatator/agenti constatatori din cadrul persoanei juridice care a facut solicitarea. Solicitarea se poate face pentru fapte care implica evaluarea volumului materialelor lemnoase."
6. La articolul I, dupa punctul 26 se introduce un nou punct, punctul 26
1
, cu urmatorul cuprins:
"26
1
. Dupa articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19
1
, cu urmatorul cuprins:
A�Articolul 19
1
(1) Nu se sanctioneaza contraventional primirea si/sau depozitarea de catre detinatorii depozitelor, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase al caror volum depaseste volumul
inscris
in avizul de insotire al materialelor lemnoase, care insoteste transportul, cu luarea in considerare a tolerantelor admise de reglementarile in vigoare la transportul materialelor lemnoase, daca acestia notifica garda forestiera teritoriala in
termen
de maximum 24 de ore de la primirea bunurilor in
cauza
.
(2) Notificarea se realizeaza prin
adresa
scrisa, inregistrata la registratura garzii forestiere competente teritorial, in termenul prevazut la alin. (1).
(3) Materialele lemnoase al caror volum depaseste volumul determinat in conditiile alin. (1) se depoziteaza separat de catre primitor si se predau, lunar, pe baza de
proces-verbal
de predare-primire, ocolului silvic de stat cu sediul social cel mai apropiat de depozitul in
cauza
.
(4) Ocolul silvic de stat are
obligatia
valorificarii potrivit legii a materialelor lemnoase primite in conditiile alin. (3); sumele incasate din valorificarea materialelor lemnoase constituie venituri la bugetul de
stat
.
(5) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica situatiilor in care materialele lemnoase fara provenienta legala sunt depistate de catre
autoritatile publice competente,
in cursul exercitarii atributiilor de control prevazute de
lege
.A�"
7. La articolul I, punctul 27 se abroga.
8. La articolul I, punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"28. La articolul 21, literele a), c), d), g), i) si j) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
A�a) permiterea comercializarii materialelor lemnoase si/sau pomilor de Craciun in piete, targuri, oboare, burse de marfuri si altele asemenea, neautorizate conform normelor referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spatiilor de
depozitare
a materialelor lemnoase si al instalatiilor de prelucrat lemn rotund, in vigoare;
. . . . . . . . . .
c) nedetinerea registrului de evidenta a intrarilor-iesirilor de materiale lemnoase sau neinscrierea la zi si in ordine cronologica in acesta a avizelor de insotire de catre detinatorii depozitelor, ai altor spatii destinate depozitarii temporare si/sau ai instalatiilor de prelucrare a materialelor lemnoase;
d) nerespectarea de catre emitenti a prevederilor legale privind modul de completare si eliberare a avizelor de insotire a materialelor lemnoase, numai daca prin aceasta fapta nu se pot stabili cantitatile transportate si provenienta acestora;
. . . . . . . . . .
g) nepredarea in custodie, in
termen
de 30 de zile, la structura teritoriala
competenta
a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura a dispozitivelor dreptunghiulare de marcat lemn si a documentelor cu regim special nefolosite, de catre persoanele juridice care le detin, in cazul incetarii activitatii pentru care au fost confectionate aceste dispozitive, dizolvarii sau reorganizarii persoanei juridice, pierderii autorizarii, fie ca urmare a expirarii certificatului de
atestare
in activitatea de exploatare forestiera, fie ca urmare a aplicarii sanctiunii complementare de retragere a autorizatiei de functionare a ocolului silvic, dupa caz;
. . . . . . . . . .
i) transportul de la locul de recoltare al pomilor de Craciun recoltati de pe teritoriul national si al materialelor lemnoase nemarcate cu
amprenta
dispozitivului dreptunghiular prevazut de normele privind circulatia materialelor lemnoase in vigoare; pomii de Craciun se confisca si se valorifica prin vanzare directa;
j) refuzul expeditorului de a plati cheltuielile de transport, descarcare si manipulare a materialelor lemnoase confiscate in conditiile legii, la locul de pastrare in custodie stabilit de agentul constatator;A�".
9. La articolul I, dupa punctul 29 se introduce un nou punct, punctul 29
1
, cu urmatorul cuprins:
"29
1
. La articolul 22, alineatul (4) se abroga."
10. La articolul I, punctul 30 se abroga.
11. La articolul I, punctele 35-38 se abroga.
Inapoi
1
2
nainte
Afişează
Legea nr. 146/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2016
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
OUG 51/2016
Legea 146/2019
Legea 171/2010
Contraventii silvice
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964