din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1774 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Norma tehnica pentru odorizarea gazelor naturale, din 17.07.2019

Norma tehnica pentru odorizarea gazelor naturale, din 17.07.2019

  Publicat: 27 Jul 2019       4391 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 620 din 26.07.2019

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

a) evitarea pericolelor datorate incarcarii electrostatice;
b) evitarea stationarii fara masca de protectie impotriva gazelor cand se lucreaza intr-o camera cu odorizant; in acest caz persoanele care se afla in camera in care se lucreaza cu odorizant au obligatia de a folosi masca de protectie impotriva gazelor cu cartus filtrant pentru substante organice; vaporii concentrati de odorizant pot provoca probleme de sanatate acute pe termen scurt, respectiv stari de greata si iritarea gatului, a nasului si a ochilor;
c) purtarea in timpul lucrului a echipamentelor de protectie prevazute in SR 13406:2014 si SR ISO/TS 16922:2014;
d) respectarea instructiunilor de manipulare ale odorizantului date de producatorul de odorizant.
(3) Pamantul impregnat cu odorizant trebuie desprins si neutralizat conform recomandarilor din fisa cu date de securitate, pentru evitarea pericolului de poluare a mediului, respectiv a apelor freatice.

Articolul 18
(1) Transportul odorizantului se realizeaza:
a) cu respectarea prevederilor:
(i) fisei cu date de securitate a odorizantului;
(ii) Legii nr. 31/1994 pentru aderarea Romaniei la Acordul european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase (A.D.R.), incheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) in conformitate cu SR 13406:2014, SR EN ISO 13734:2014 si SR ISO/TS 16922:2014;
c) cu vehicule autorizate ADR.
(2) Transportul odorizantului la punctele de odorizare se realizeaza in recipiente din materiale anticorozive insotite de fise cu date de securitate .
(3) Umplerea rezervoarelor fixe se realizeaza in conformitate cu SR ISO TR16922/2014.

Articolul 19
Recipientele de transport si instalatiile de odorizare sunt confectionate din otel inoxidabil.

Articolul 20
(1) Depozitarea odorizantului se realizeaza conform prevederilor fisei cu date de securitate a odorizantului.
(2) Depozitarea odorizantului se realizeaza in magazii sigure si ecologice.
(3) Fisa prevazuta la alin. (1) contine informatii cu privire la conditiile pentru depozitarea in siguranta a odorizantului, respectiv:
a) proiectarea speciala a incintelor de depozitare sau a recipientelor, inclusiv peretii de retinere si ventilatia;
b) materialele incompatibile;
c) conditiile de depozitare, si anume:
(i) limitele sau intervalul de umiditate si temperatura;
(ii) expunerea la lumina;
(iii) gaze inerte etc.;
d) echipamentele electrice speciale;
e) prevenirea incarcarii electrostatice;
f) limitele cantitative in conditii de depozitare;
g) cerinte speciale, cum ar fi tipul de material utilizat la ambalajele/recipientele odorizantului.

SECTIUNEA a 3-a
Modalitatea de schimbare a odorizantului

Articolul 21
(1) Schimbarea odorizantului prevazut la art. 12 alin. (1) presupune realizarea, de P, OTS si/sau de unul sau mai multi OD care solicita schimbarea, a unui studiu de impact cu privire la:
a) necesitatea si justificarea alegerii unui alt odorizant;
b) impactul social, economic si de mediu;
c) cine si cum poate fi afectat de initiativa;
d) totalitatea implicatiilor schimbarii odorizantului, atat la nivelul SNT, cat si la nivelul SD;
e) avantajele si dezavantajele posibilei schimbari a odorizantului, precum si prezentarea comparatiei acestuia cu etilmercaptanul;
f) asigurarea costurilor minime care ofera beneficii maxime clientilor finali/consumatorilor;
g) informarea populatiei;
h) concentratia odorizantului din gazele naturale, ratia de odorizare, intensitatea mirosului;
i) strategia de consultare si de utilizare a rezultatelor obtinute.
(2) Schimbarea odorizantului se realizeaza cu respectarea prevederilor art. 8.
(3) Studiul prevazut la alin. (1) poate fi realizat de catre o persoana fizica/juridica romana/straina cu experienta in domeniul odorizarii gazelor naturale.

Articolul 22
(1) Studiul prevazut la art. 21 alin. (1), redactat in limba romana, este transmis la ANRE.
(2) In functie de rezultatele studiului prevazut la art. 21 alin. (1), ANRE poate elabora si aproba modificari si/sau completari ale prezentei norme tehnice, in vederea schimbarii odorizantului.

SECTIUNEA a 4-a
Concentratia odorizantului din gazele naturale





Afişează Norma tehnica pentru odorizarea gazelor naturale, din 17.07.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norma tehnica    Odorizarea gazelor naturale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Procedura de atribuire a numerelor EORI in Romania
Sursa: EuroAvocatura.ro