din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1888 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

  Publicat: 03 Sep 2019       12870 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Reublicat in Monitorul Oficial nr. 724 din 03.09.2019.

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act adoptat de organele de stat,
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Assimilation) Absorbtia unei emisiuni noi de actiuni de catre publicul investitor dupa ce toate actiunile au fost vandute de catre distribuitorii emisiunii,
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Constituirea unei societati noi prin reunirea a doua sau mai multe societati a caror existenta inceteaza avand drept consecinta infiintarea unei societati comerciale noi
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Totalitatea atributelor si calitatilor prin care o presoana este individualizata in societate si familie, din punct de vedere al normelor de drept; stare juridica a persoanei.
Act adoptat de organele de stat,

(2) In functie de volumul de activitate al indrumatorului de stagiu, pe baza unei grile intocmite in functie de veniturile realizate in anul anterior atestarii, de catre cabinetul sau societatea profesionala in care isi exercita profesia, Consiliul national de conducere al Uniunii va stabili numarul de stagiari. Veniturile realizate de coordonatorul de stagiu nu se pot situa sub valoarea de 50.000 lei.
(3) Lista indrumatorilor de stagiu va fi actualizata anual, pe baza declaratiei de venit pentru veniturile din activitatea de practician in insolventa realizate in anul anterior, si se va publica pe site-ul Uniunii.

CAPITOLUL VIII
Registrul formelor de organizare. Continut, inscriere

Articolul 81
(1) In Registrul formelor de organizare sunt inregistrate societatile civile profesionale cu personalitate juridica, filialele acestora si cabinetele individuale de insolventa, precum si celelalte forme asociative de organizare profesionala, prevazute si constituite in conformitate cu dispozitiile din O.U.G.
(2) Elementele supuse inregistrarii in Registrul formelor de organizare computerizat pentru societatile profesionale cu personalitate juridica si filialele acestora sunt cele prevazute la art. 71 alin. (1) din O.U.G.
(3) Elemente supuse inregistrarii in Registrul formelor de organizare computerizat pentru cabinetele individuale de insolventa sau cabinetele asociate sunt cele prevazute la art. 71 alin. (2) din O.U.G.
(4) Se depun spre mentionare urmatoarele:
a) dovada varsamintelor privind aportul social;
b) cereri de indreptare de erori materiale privind modificarea elementelor mentionate la alin. (2);
c) oricare alt act prevazut de O.U.G. sau de prezentul statut, depus ulterior inregistrarii in Registrul formelor de organizare;
d) informatii financiare, prezentate anual, care trebuie sa contina veniturile realizate din activitatea de insolventa;
e) mentiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei;
f) durata societatii;
g) modul de transformare, reorganizare, dizolvare si lichidare.
(5) In vederea inregistrarii unor modificari ale contractelor de societate sau deciziilor de infiintare ale cabinetelor individuale, in Registrul formelor de organizare se depun spre mentionare urmatoarele documente:
a) cerere de inregistrare/operare in RFO;
b) hotararile fiecarei forme de organizare, semnate de asociatii/titularii de cabinete;
c) act aditional la contractul de societate sau la decizia de infiintare;
d) contractul formei de organizare/decizia de infiintare actualizate;
e) dovada achitarii taxelor aferente.
(6) Dovada inregistrarii in Registrul formelor de organizare computerizat se face prin emiterea unui certificat de inregistrare a societatii, cabinetului individual sau a cabinetelor asociate, ale carui format si continut vor fi stabilite prin decizie a Consiliului national de conducere al Uniunii.
(7) Taxele de inregistrare pentru emiterea de certificate de inregistrare, certificate constatatoare, pentru preschimbari, copii certificate si alte operatiuni efectuate de departamentul specializat din cadrul Secretariatului general al Uniunii vor fi stabilite anual prin hotarare a Congresului Uniunii.
(8) Este interzis ca in acelasi sediu social sa functioneze doua sau mai multe forme de organizare profesionala de practicieni in insolventa. Prin sediu social se intelege unitatea locativa distincta din punct de vedere functional, detinuta in baza unui titlu locativ propriu. Filiala Uniunii unde este inscrisa forma de organizare profesionala va desemna dintre membri un raportor care sa verifice si sa ateste intrunirea conditiilor de desfasurare a activitatii intr-un spatiu locativ distinct care sa asigure independenta functionala si pastrarea confidentialitatii cu privire la activitatea desfasurata.
(9) Este interzisa inscrierea in Registrul formelor de organizare a unei societati cu denumire identica sau asemanatoare cu a uneia deja inregistrate, atat in denumirea intreaga, cat si in cuvintele ce o compun, inclusiv cele care sugereaza o prescurtare sau initiale, cu exceptia sintagmelor utilizate in profesie (insolventa, insolvent, judiciar, expert etc.). Filialele constituite de catre o societate profesionala, conform prevederilor prezentului statut, vor fi inscrise in Registrul formelor de organizare cu o denumire care va ingloba denumirea societatii profesionale constitutive si cuvantul "filiala", urmat de denumirea judetului pe raza caruia se constituie aceasta. Este interzisa acordarea unei denumiri identice sau asemanatoare a unei noi societati cu a uneia ce a fost radiata din Registrul formelor de organizare, mai devreme de trecerea unei perioade de 5 ani de la scoaterea din evidentele Uniunii a denumirii societatii radiate.
(10) Cabinetele individuale se inregistreaza cu numele titularului, urmat de sintagma "cabinet individual de insolventa", iar cabinetele asociate se individualizeaza cu numele tuturor titularilor si sintagma "cabinete asociate de insolventa".
(11) Denumirea societatilor profesionale se individualizeaza printr-o denumire specifica, care poate cuprinde numele unuia sau mai multor asociati, sau o denumire personalizata, urmata de acronimul SPRL sau IPURL. Denumirea formei de exercitare a profesiei, individualizata potrivit alin. (1), poate fi pastrata si dupa decesul sau plecarea unuia dintre asociati, cu acordul acestuia sau, dupa caz, al tuturor mostenitorilor celui decedat, exprimat in forma autentica.
(12) Nu pot fi inregistrate sucursale, puncte de lucru sau alte dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatii.
(13) Formatul Registrului formelor de organizare este prevazut in anexa nr. 9.

Articolul 82
Normele privind inregistrarile in Registrul formelor de organizare sunt stabilite de CNC.

CAPITOLUL IX
Transformarea formelor de organizare


A. Fuziunea si divizarea formelor de organizare

Articolul 83
Fuziunea prin absorbtie este operatiunea prin care una sau mai multe forme de organizare sunt dizolvate fara a intra in lichidare si care isi transfera totalitatea patrimoniului lor formei de organizare absorbante.

Articolul 84
Fuziunea prin contopire este operatiunea prin care mai multe forme de organizare sunt dizolvate fara a intra in lichidare si care isi transfera totalitatea patrimoniului lor unei noi forme de organizare pe care o constituie.

Articolul 85
Divizarea totala este operatiunea prin care un SPRL, fara a intra in lichidare, transfera totalitatea patrimoniului sau, inclusiv portofoliul de dosare si clienti, catre doua sau mai multe societati profesionale constituite sau alte forme de organizare care iau astfel fiinta.

Articolul 86
Divizarea partiala este operatiunea prin care un SPRL, fara a intra in lichidare, transfera o parte din patrimoniul de afectatiune profesionala, astfel cum este evidentiat in evidentele contabile ale societatii, si al unei parti din portofoliul de dosare si clienti, catre o societate constituita sau catre una sau mai multe forme de organizare care iau astfel fiinta.

Articolul 87
Fuziunea si divizarea totala atrag de drept radierea formelor de organizare absorbite sau divizate total din Registrul formelor de organizare si din Tabloul Uniunii.

Articolul 88
Fuziunea si divizarea se pot face si intre forme diferite de organizare ale profesiei, in masura in care aceste operatiuni nu contravin dispozitiilor O.U.G. sau ale prezentului statut .

Articolul 89
(1) Fuziunea sau divizarea se hotaraste de fiecare forma de organizare in parte, prin hotarare a asociatilor societatilor/titularilor de cabinet.





Afişează REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Practician in insolventa    Statut

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020

Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca
Sursa: EuroAvocatura.ro