din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1596 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

  Publicat: 03 Sep 2019       12875 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Reublicat in Monitorul Oficial nr. 724 din 03.09.2019.

Act adoptat de organele de stat,
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Forma de fuziune a persoanelor juridice constand in incorporarea patrimoniului unui subiect colectiv de drept, avand forta economica mai mica, in patrimoniul unui alt subiect colectiv de drept, avand forta economica mai mare.
Mod de reorganizare a persoanei juridice.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, �intreprinderile comune� sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma a raspunderii juridice care consta in aplicarea unor sanctiuni administrative,
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Persoana desemnata cu intocmirea documentatiei privind lichidarea unei societati comerciale.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ

(2) Hotararea asupra fuziunii/divizarii se ia cu votul asociatilor reprezentand majoritatea partilor sociale, acestia decizand prin aceeasi hotarare modul de repartizare a patrimoniului, a portofoliului de dosare/clienti si de stingere a pasivului. Asociatii pot stabili prin contractul de societate o majoritate calificata pentru decizia de fuziune/divizare.
(3) Daca, prin fuziune sau divizare, se infiinteaza o noua societate, aceasta se constituie in conditiile prevazute de O.U.G. si de prezentul statut pentru forma de organizare convenita.

Articolul 90
In vederea inregistrarii operatiunilor de fuziune in Registrul formelor de organizare se depun spre inregistrare, cel putin, urmatoarele documente:
a) cerere de inregistrare/operare in RFO;
b) hotararile fiecarei forme de organizare, semnate de asociatii/titularii de cabinete;
c) protocolul de fuziune semnat de asociati/titularii de cabinete ce urmeaza a participa la fuziune . Protocolul de fuziune trebuie sa contina modul de repartizare a patrimoniului, a portofoliului de dosare/clienti si de stingere a pasivului asa cum s-a stabilit prin hotararea asociatilor asupra fuziunii;
d) declaratie de succesiune, insotita de anexa cu portofoliul de dosare si clienti;
e) cerere privind radierea vechilor forme de organizare care au participat la operatiunea de fuziune;
f) contractul formei de organizare rezultat din operatiunea de fuziune, actualizat.

Articolul 91
In vederea inregistrarii operatiunilor de divizare in Registrul formelor de organizare se depun spre inregistrare, cel putin, urmatoarele documente:
a) cerere de inregistrare/operare in RFO;
b) hotararea privind divizarea, semnata de asociatii formei de organizare;
c) proiectul de divizare semnat de asociatii/titularii de cabinete ce urmeaza a fi divizate. Acesta trebuie sa contina modul de repartizare a patrimoniului, insotit de anexa cu repartizarea portofoliului de dosare cu stabilirea clara a entitatii careia ii vor ramane spre indeplinire obligatiile legale conform procedurii, respectiv exercitarii drepturilor, precum si modalitatea de stingere a pasivului asa cum s-a stabilit prin hotararea asociatilor asupra divizarii.
UNPIR nu certifica repartizarea portofoliului de dosare in noile entitati, inregistrarea in registrul formelor de organizare a profesiei rezultate in urma divizarii fiind pentru publicitatea formelor de organizare;
d) in cazul operatiunii de divizare totala se va anexa si cererea privind radierea vechii forme de organizare din RFO;
e) contractele formelor de organizare rezultate din operatiunea de divizare, actualizate.

Articolul 92
(1) Documentele prevazute la art. 91, in original, se vor depune spre avizare la filiala UNPIR unde isi va/vor avea sediul forma sau formele de organizare beneficiare ale operatiunii de fuziune/divizare.
(2) Documentatia avizata de filiala UNPIR se va inainta Secretariatului general al UNPIR.

Articolul 93
(1) Verificarea conditiilor de forma privind operatiunile de fuziune/divizare se face prin Secretariatul general, raspunderea privind indeplinirea conditiilor de fond aferente operatiunilor de fuziune/divizare apartinand asociatilor/titularilor formelor de organizare.
(2) Data transmiterii drepturilor si obligatiilor intre formele de organizare respective are loc atat intre parti, cat si fata de terti, la data aprobarii operatiunii de fuziune/divizare de catre Consiliul national de conducere al UNPIR, daca prin lege nu se prevede altfel.
B. Dizolvarea formelor de organizare

Articolul 94
Dizolvarea reprezinta totalitatea operatiunilor care pregatesc incetarea existentei unei forme de organizare, in vederea asigurarii conditiilor lichidarii patrimoniului si radierii societatii din Registrul formelor de organizare.

Articolul 95
Formele de exercitare a profesiei se dizolva prin:
a) hotararea asociatilor reprezentand majoritatea partilor sociale. Asociatii pot stabili prin contractul de societate o majoritate simpla sau calificata pentru decizia de dizolvare;
b) radierea din profesie a tuturor asociatilor sau, dupa caz, trecerea in oricare din situatiile de incompatibilitate a tuturor asociatilor, daca nu si-au cesionat partile sociale in termen de 30 de zile de la data inscrierii in Registrul formelor de organizare a profesiei a mentiunilor ce pot duce la dizolvarea formei de organizare, in conditiile prezentului alineat;
c) decesul tuturor asociatilor;
d) dobandirea tuturor partilor sociale de catre un singur asociat si pastrarea lor de catre acesta o perioada mai mare de 3 luni, fara ca acesta sa efectueze operatiuni privind cooptarea unui alt asociat sau pentru transformarea formei de organizare profesionala;
e) la cererea simultana de retragere din societate formulata de toti asociatii;
f) trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
g) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii;
h) in baza procesului-verbal de conciliere sau a hotararii de arbitraj pronuntate in conditiile prevazute de prezentul statut, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegeri grave intre asociati, care impiedica functionarea societatii;
i) alte cauze prevazute de lege sau de contractul de societate .

Articolul 96
(1) Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii. Dizolvarea are loc fara lichidare in cazul fuziunii ori divizarii totale a societatii sau in alte cazuri prevazute de lege.
(2) In cazul lichidarii prevazute de art. 95 lit. a), d), e), f) si g), in situatia in care forma de organizare nu are obligatii catre creditori, iar asociatii se inteleg cu privire la repartizarea activului formei de organizare intre asociati, radierea formei de organizare se va face fara numire de lichidator, pe baza declaratiilor asociatilor pe propria raspundere . Dizolvarea conduce la radierea formei de organizare din registrul formelor dupa depunerea documentelor necesare cu privire la stingerea datoriilor formei de organizare, sub forma declaratiei in forma autentica pe propria raspundere a asociatiilor, in cazurile anume prevazute de statut insotita de raportul de lichidare. In termen de 15 zile de la repartizarea activului net, asociatii pe baza declaratiei pe propria raspundere insotita de raportul de repartizare si lichidare a patrimoniului vor depune la Registrul formelor de organizare o cerere de radiere a formei de organizare din registrul formelor si din tabloul UNPIR. Operatiunea tehnica de radiere se aproba de CNC, sub conditia ca forma de organizare sa achite la zi contributiile datorate UNPIR, inclusiv pentru propriile filiale (in cazul in care exista). In toate celelalte situatii se va numi un lichidator care va depune un raport final.
(3) La radiere, in ipotezele prevazute de art. 95 lit. b), c), h) si i), cererea va fi insotita de raportul lichidatorului in care se va mentiona modalitatea de predare a portofoliului de dosare in care procedura nu este inchisa ca urmare a lichidarii.
(4) La radiere, in ipotezele prevazute de art. 95 lit. a), d), e), f) si g), cererea va fi insotita si de urmatoarele:
- cerere de decontare privind dosarele cu procedurile inchise si pentru care se solicita achitarea sumelor cuvenite din fondul de lichidare;
- declaratie privind contul in care se vor achita drepturile cuvenite pentru sumele datorate si neplatite din fond (in cazul sumelor prevazute in sentintele de inchidere a procedurii neredactate la momentul depunerii cererii de radiere);
- documentele de decontare prevazute la art. 116 alin. (1);
- declaratie de venituri din profesie, aferenta anului in curs;
- declaratie privind predarea in conditiile legii si statutului de organizare a profesiei a dosarelor in care procedura nu este inca inchisa;
- dovada achitarii cotizatiilor si contributiilor anuale.
Nu vor fi decontate din fondul de lichidare facturile depuse dupa radierea formei de organizare.





Afişează REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Practician in insolventa    Statut

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020

Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca
Sursa: EuroAvocatura.ro