Articolul 97(1) Desemnarea lichidatorului:a) prin decizia de dizolvare asociatii vor desemna un lichidator din randul membrilor UNPIR, stabilindu-i si onorariul. Acordul prealabil, scris, al lichidatorului in privinta acceptarii numirii este obligatoriu;b) in situatiile in care nu este desemnat un lichidator de catre asociati, acesta va fi numit de catre consiliul de conducere al filialei Uniunii de care apartine societatea dizolvata, dintre lichidatorii care au depus oferte pentru acest tip de proceduri, fiind stabilit si un onorariu;c) actul de numire a lichidatorilor, mentionand puterile conferite acestora sau sentinta care ii tine locul, precum si orice act ulterior care ar aduce schimbari cu privire la persoana lor sau la puterile conferite trebuie depuse, prin grija lichidatorilor, la Registrul formelor de organizare, pentru a fi inscrise de indata;d) numai dupa indeplinirea formalitatilor de la lit. c) lichidatorii vor exercita aceasta functie.(2) Pentru opozabilitatea fata de terti, secretariatul general va elibera un certificat constatator, scutit de taxe, care va mentiona starea juridica a formei de organizare, numele si numarul matricol al lichidatorului.(3) Remunerarea lichidatorului si cheltuielile de lichidare se acopera din averea societatii dizolvate.(4) Din momentul dizolvarii asociatii sau practicienii coordonatori nu mai pot intreprinde noi operatiuni . In caz contrar, acestia sunt personal si solidar raspunzatori pentru actiunile intreprinse.(5) Interdictia prevazuta la alin. (4) se aplica de la data la care dizolvarea a fost hotarata de asociati sau declarata prin sentinta judecatoreasca.(6) Toate actele emanand de la societate trebuie sa arate ca aceasta este in lichidare, prin mentiunea "in lichidare" trecuta dupa denumirea societatii.
Articolul 98(1) Lichidatorii au urmatoarele atributii principale:a) sa reprezinte societatea in relatiile cu tertii si autoritatile, inclusiv instante de judecata;b) sa execute si sa termine operatiunile referitoare la lichidare;c) in vederea acoperirii pasivului societatii sa vanda, prin licitatie publica, imobilele si orice avere mobiliara a formelor de organizare;d) sa incaseze creantele societatii;e) sa achite datoriile societatii;f) sa repartizeze activul net catre asociati conform detinerilor acestora sau prevederilor contractului de societate;g) sa coordoneze activitatea societatii in ceea ce priveste portofoliul de dosare si clienti, fiind obligat ca in termen de maximum 45 de zile de la preluarea functiei sa convoace adunarile creditorilor/asociatilor sau membrilor debitorului in vederea inlocuirii. In perioada dintre dizolvarea societatii si inlocuirea din dosarele sau din gestionarea clientilor aflati in portofoliu in aceste dosare/proiecte se vor putea face doar acte de administrare/conservare;h) sa indeplineasca orice alte acte necesare lichidarii si radierii societatii.(2) Lichidatorii impreuna cu reprezentantii formelor de organizare sunt datori ca, in termen de maximum 30 de zile de la preluarea functiei, sa faca un inventar si o evaluare (daca este cazul) cu un expert evaluator, platit din averea debitoarei, care sa constate situatia exacta a activului, pasivului societatii si a portofoliului de dosare/clienti si sa le semneze.(3) Documentele societatii, inclusiv cele referitoare la bunurile din patrimoniu, vor fi puse la dispozitia lichidatorului in termen de maximum 15 zile de la preluarea functiei, de catre asociatii societatii dizolvate sau de catre cei care le detin. Vor fi puse de asemenea la dispozitia lichidatorului, in termen de maximum 20 de zile de la preluarea functiei, toate informatiile si documentele referitoare la portofoliul de dosare/clienti.(4) Asociatii vor fi convocati pentru a fi informati cu privire la rezultatele obtinute de lichidatori, repartizarea activului net si pentru a constata terminarea lichidarii.(5) Bunurile ramase in patrimoniul formei de organizare, in urma procedurilor de lichidare, le revin asociatilor, conform deciziei acestora, luata prin hotararea de dizolvare. In caz contrar se vor repartiza conform cotelor detinute.(6) In termen de 15 zile de la repartizarea activului net, asociatii pe baza declaratiei pe propria raspundere insotita de raportul privind situatia financiara de lichidare, respectiv lichidatorii pe baza raportului final de lichidare prin care se prezinta situatia patrimoniului, a creantelor si activelor ramase, vor depune la Registrul formelor de organizare o cerere de radiere a formei de organizare din Registrul formelor si din Tabloul UNPIR.(7) Lipsa de cooperare a asociatilor, coordonatorilor sau practicienilor care au avut in administrare dosare sau clienti din portofoliul societatilor dizolvate cu lichidatorul, in special cu privire la obligatiile de la alin. (2) si (3), reprezinta abatere disciplinara.(8) Radierea din Registrul formelor de organizare si din Tabloul UNPIR se realizeaza doar pentru a se tine evidenta persoanelor care pot desfasura activitatile prevazute de lege ca fiind exercitate exclusiv de practicienii in insolventa. Eventuala raspundere patrimoniala a formei de organizare a profesiei sau a practicianului se realizeaza in conditiile legii, in limita patrimoniului de afectatiune conform art. 2.324 alin. (4) din Codul civil.
CAPITOLUL XInregistrarea in Registrul formelor de organizare
Articolul 99(1) SPRL se constituie, in baza unui contract de societate, prin asocierea a cel putin 2 practicieni in insolventa compatibili, in conditiile art. 7 din O.U.G. Contractul de societate, in forma scrisa, se inregistreaza la Uniune in Registrul formelor de organizare, la data aprobarii cererii de inscriere in Tabloul UNPIR de catre Consiliul national de conducere al Uniunii. Contractul de societate poate dobandi data certa si in conditiile dreptului comun.(2) Contractul de societate al SPRL va cuprinde in mod obligatoriu elementele prevazute la art. 10 alin. (2) din O.U.G.(3) Lipsa din contract a oricarei clauze obligatorii atrage refuzul inregistrarii la Uniune in Registrul formelor de organizare. Asociatii, impreuna sau oricare dintre ei, precum si persoana desemnata de acestia sa reprezinte societatea in raporturile cu tertii pot complini lipsa clauzei obligatorii din contract .(4) Filialele societatilor profesionale cu raspundere limitata au regimul juridic al societatii-mama. Acestea sunt obligate sa achite taxa anuala si sa se asigure profesional pentru plafonul minim de asigurare profesionala. Contributia anuala pe transe de venituri se plateste la filiala Uniunii pe raza careia functioneaza. Veniturile societatii profesionale constitutive care provin din excedentul de numerar al filialei sau filialelor pe care le-a constituit nu se vor supune contributiei pe transe de venituri la filiala Uniunii in care cea dintai este inscrisa.(5) Filiala constituita cu aportul integral al unei societati profesionale poate fi infiintata prin hotarare a adunarii generale. Infiintarea filialei se va face printr-un contract, semnat in numele societatii profesionale de catre asociatul coordonator al acesteia, imputernicit prin hotararea adunarii generale a societatii prin care s-a decis constituirea filialei.(6) Filiala va putea fi constituita si prin asocierea unei societati profesionale cu raspundere limitata cu unul sau mai multi practicieni in insolventa, persoane fizice. Asociatii persoane fizice trebuie sa fie practicieni in insolventa compatibili. Pentru a exista filiala, o societate profesionala cu raspundere limitata trebuie sa detina cel putin 50% + 1 din capitalul social necesar constituirii filialei.(7) Este interzisa inscrierea in Registrul formelor de organizare a societatilor profesionale constituite prin asocierea cu practicienii in insolventa incompatibili sau persoane care nu au calitatea de practician in insolventa.
Articolul 100(1) O intreprindere profesionala unipersonala se constituie fie prin actul de vointa al unui singur practician in insolventa compatibil, fie ca urmare a decesului, incompatibilitatii, retragerii sau excluderii unuia ori mai multor asociati dintr-o SPRL, care are ca efect reducerea asociatilor la unul singur, daca acest din urma asociat opteaza pentru organizarea activitatii sale sub forma IPURL.(2) In masura compatibilitatii lor, contractul IPURL va cuprinde aceleasi elemente cu cele mentionate pentru SPRL la art. 99 alin. (2).
Articolul 101(1) Radierea din Registrul formelor de organizare se realizeaza prin hotarare a Consiliului national de conducere al UNPIR in urmatoarele situatii:a) la cererea practicianului in insolventa, in cazul cabinetului individual si IPURL sau la cererea formulata in baza hotararii Adunarii generale a asociatilor conform contractului de societate, in cazul SPRL;b) in cazul suspendarii la cererea practicianului in insolventa, prevazut la art. 13 alin. (5);c) in cazul sanctiunii disciplinare de excludere definitiva din UNPIR, prevazuta la art. 74 alin. (1) lit. d) din O.U.G.;d) in cazul in care, din orice motive, in societate ramane un singur asociat pe o perioada mai mare de 3 luni, fara transformarea in cabinet individual sau intreprindere profesionala unipersonala cu raspundere limitata, prevazut la art. 20 din O.U.G.;
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca Sursa: EuroAvocatura.ro