din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1574 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

  Publicat: 03 Sep 2019       12874 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Reublicat in Monitorul Oficial nr. 724 din 03.09.2019.

Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Cheltuielile unitatii reprezinta valorile platite sau de platit pentru:
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Plata a serviciilor de asistenta juridica prestate de catre un avocat, pe care beneficiarul o face colectivului de asistenta juridica.
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Plata a serviciilor de asistenta juridica prestate de catre un avocat, pe care beneficiarul o face colectivului de asistenta juridica.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)

(5) Contributia anuala pe transe de venituri se determina de fiecare cotizant, pe baza unei declaratii scrise, transmisa Secretariatului general al Uniunii pana la data de 15 martie a anului in curs pentru anul anterior. Realitatea declaratiei este supusa verificarii, prin sondaj, de catre cenzorii filialelor. Cenzorul delegat cu verificarea poate solicita orice document de la practician, inclusiv declaratia de venituri depusa de acesta la organul fiscal.
(6) In cazul in care societatile profesionale sau cabinetele individuale isi schimba sediul social, plata cotizatiei variabile datorate Uniunii va fi impartita pe 4 trimestre si se va achita filialelor in functie de durata cat a activat pe raza respectivei filiale.
(7) Nivelul taxelor, cotizatiilor, precum si plafonul minim de asigurare profesionala sunt prevazute in anexa nr. 6.
(8) Prin venit brut realizat se intelege totalitatea sumelor incasate de practician ca onorarii fixe, onorarii de succes sau o combinatie a acestora.

Articolul 110
Neplata cotizatiilor si a contributiilor anuale pana la data de 30 aprilie atrage sanctionarea conform art. 44 alin. (2) din O.U.G. Eliberarea atestatelor si legitimatiilor pentru anul in curs de catre filialele Uniunii este conditionata de plata cotizatiei si a contributiei.

Articolul 111
(1) Repartizarea veniturilor intre Uniune si filialele sale se efectueaza astfel:
a) taxele de inscriere la examen si de verificare a cererii si a documentelor privind dobandirea calitatii de practician in insolventa fara examen si cu scutire de stagiu se constituie venit la bugetul Uniunii;
b) taxele de inscriere in Tabloul UNPIR se repartizeaza astfel: 50% se constituie venit la bugetul filialei, iar 50% se vireaza catre Uniune pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, cand a fost efectuata plata;
c) veniturile realizate din incasarea cotizatiilor si contributiilor se repartizeaza astfel: 50% se constituie venit la bugetul filialei, iar 50% se vireaza catre Uniune, pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, cand a fost efectuata plata;
d) veniturile realizate din incasarea taxelor pentru operatiunile legate de Registrul formelor de organizare se constituie venit la bugetul Uniunii;
e) sumele rezultate din vanzarea publicatiilor proprii, editate de Consiliul national de conducere al Uniunii, se constituie venit la bugetul Uniunii;
f) sumele provenite din penalitatile pecuniare se constituie venit la bugetul Uniunii sau al filialei, dupa caz;
g) filialele Uniunii isi vor deschide un cont la o sucursala sau o filiala a bancii la care este deschis si contul Uniunii;
h) liberalitatile, donatiile, sponsorizarile etc. vor fi acceptate de Uniune sau de filialele sale cu acordul Consiliului national de conducere al Uniunii.
(2) Filialele au obligatia sa depuna un exemplar din situatiile financiare, certificate si aprobate, la Secretariatul general al Uniunii, pana la data de 30 aprilie a anului in curs pentru exercitiul contabil al anului anterior.

Articolul 112
(1) In baza bugetului de venituri si cheltuieli aprobat, Consiliul national de conducere al Uniunii efectueaza cheltuieli pentru:
a) initierea, organizarea si desfasurarea actiunilor prevazute in planul de activitate al Uniunii;
b) organizarea si functionarea structurilor Uniunii pentru indeplinirea obiectivelor Uniunii;
c) extinderea bazei materiale a Uniunii;
d) promovarea cunostintelor tehnice si a punctelor de vedere ale Uniunii;
e) sprijinirea functionarii comisiilor permanente si temporare ale Uniunii;
f) asigurarea relatiilor cu celelalte organizatii similare din tara si din strainatate, plata cotizatiilor, in cazul afilierii la organizatii interne sau internationale, si a cheltuielilor de reprezentare si de participare a delegatiilor Uniunii;
g) recompensarea, pentru activitati permanente, a unor persoane care indeplinesc functii eligibile;
h) intretinerea patrimoniului Uniunii si alte cheltuieli administrative, gospodaresti sau de reprezentare;
i) asigurarea unui abonament permanent la periodicul de informare al Uniunii si participarea la manifestarile organizate de Uniune pentru toti membrii acesteia.
(2) Soldul bugetar la sfarsitul anului calendaristic se reporteaza in anul urmator.

Articolul 113
(1) Contabilitatea patrimoniului si a activitatilor desfasurate de Uniune si de filiale se organizeaza si se conduce potrivit reglementarilor legale in vigoare.
(2) Uniunea, avand statut de persoana juridica autonoma si fara scop lucrativ, isi constituie veniturile din sursele stabilite conform art. 66 din O.U.G., completate cu prevederile art. 109. Din aceste venituri isi acopera in intregime cheltuielile .
(3) Contabilitatea sintetica si analitica a veniturilor si cheltuielilor se organizeaza distinct, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli . Prin bugetul de venituri si cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii Uniunii, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli . Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se intocmeste si se supune aprobarii Congresului Uniunii.
(4) Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari in tara si in strainatate, organizari de evenimente, dotari cu inventar gospodaresc si cu mijloace de transport se aproba de presedintele Uniunii. Sumele lunare reprezentand cheltuieli curente ale Uniunii se aproba de secretarul general al Uniunii pe baza de referat.
(5) Filialele Uniunii, avand personalitate juridica conform art. 47 alin. (2) din O.U.G., au obligatia organizarii si conducerii contabilitatii proprii la sediile declarate de pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile reglementarilor legale in vigoare.
(6) Uniunea si filialele au obligatia de a intocmi situatiile financiare anuale si in cazul incetarii activitatii, potrivit legii. Situatiile financiare ale Uniunii, certificate de cenzori, se supun aprobarii Adunarii reprezentantilor permanenti ai Uniunii, urmand a fi ratificate de Congres. Situatiile financiare ale filialelor UNPIR, certificate de cenzori, se supun aprobarii adunarilor generale ale filialelor.

CAPITOLUL XIII
Procedura de administrare a fondului de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare

Articolul 114
(1) UNPIR va constitui, in baza art. 39 alin. (9) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, un subcont special in care vor fi virate sumele incasate de la bugetul Ministerului Justitiei, prin Oficiul National al Registrului Comertului.
(2) UNPIR va utiliza un alt subcont special in care se va vira de filialele UNPIR procentul de 2% incasat de acestea de la practicienii in insolventa.
(3) UNPIR va transmite catre filialele sale suma reprezentand valoarea deconturilor centralizate urmand ca acestea din urma sa distribuie sumele cuvenite practicienilor in insolventa.
(4) Sumele existente in cele doua subconturi speciale vor fi redistribuite de UNPIR filialelor sale in subconturile speciale deschise de acestea, in conformitate cu procedurile ce vor fi stabilite de Consiliul national de conducere .
(5) Toate comisioanele bancare pentru operatiunile de redistribuire catre filialele UNPIR se suporta din fondul de lichidare.

Articolul 115
(1) Distribuirea catre practicienii in insolventa de catre filialele Uniunii a sumelor colectate in fondul de lichidare se va face pe baza urmatoarelor criterii:
a) cheltuieli de procedura pentru dosare deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau cheltuieli de procedura pentru dosare deschise in baza Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea cronologica a inregistrarii documentelor la filiala;
b) onorariile din hotararea judecatoreasca pentru dosarele deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau onorarii stabilite pentru procedura prevazuta de Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea cronologica a inregistrarii documentelor la filiala. Avand in vedere natura fondului de lichidare, constituit in conditiile art. 39 alin. (4) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, decontarea din acest fond se va face exclusiv in limita sumei prevazute la art. 117 din statut, respectiv art. 38 alin. (5) teza finala din O.U.G. Stabilirea chiar si de instanta a unor sume superioare celor prevazute in statut sau a celor aprobate de catre Adunarea reprezentantilor permanenti a UNPIR nu poate conduce la decontarea sau executarea silita de catre beneficiar a unor sume superioare avand in vedere prevederile art. 38 alin. (5) si art. 51 din O.U.G.
(2) Tinand cont de criteriile principale enuntate la alin. (1), Consiliul de conducere al filialei poate stabili criterii secundare de distribuire a sumelor, tinand seama de situatii speciale.
(3) In cazul in care un practician este numit de directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau de persoana ori de persoanele desemnate din cadrul registrului intr-un dosar in temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sau al Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fiindu-i fixat un onorariu si, ulterior, prin trecerea la procedura simplificata prevazuta de Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, ii mai este stabilit un onorariu, fie aceluiasi practician, fie altuia, eventual si cheltuieli de procedura de catre judecatorul-sindic, se va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare de pana la 4.000 lei, la care se adauga cheltuielile facute in procedura . In cazul finalizarii dosarului de un alt practician decat cel desemnat initial, stabilirea remuneratiei cuvenite fiecarui practician in cauza intra in competenta consiliului de conducere al filialei UNPIR pe raza careia isi are sediul societatea debitoare. In acest caz, impartirea poate fi facuta in baza regulilor stabilite de Adunarea generala a membrilor filialei sau, in lipsa acestora, de catre Consiliul de conducere al filialei, in baza analizei deconturilor depuse de practicienii care au activat in dosar. Aceasta plata se va efectua pentru deconturile inaintate in dosarul trecut in procedura simplificata prevazuta de legea privind procedura insolventei.





Afişează REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Practician in insolventa    Statut

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020

Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca
Sursa: EuroAvocatura.ro