Articolul 110Neplata cotizatiilor si a contributiilor anuale pana la data de 30 aprilie atrage sanctionarea conform art. 44 alin. (2) din O.U.G. Eliberarea atestatelor si legitimatiilor pentru anul in curs de catre filialele Uniunii este conditionata de plata cotizatiei si a contributiei.
Articolul 111(1) Repartizarea veniturilor intre Uniune si filialele sale se efectueaza astfel:a) taxele de inscriere la examen si de verificare a cererii si a documentelor privind dobandirea calitatii de practician in insolventa fara examen si cu scutire de stagiu se constituie venit la bugetul Uniunii;b) taxele de inscriere in Tabloul UNPIR se repartizeaza astfel: 50% se constituie venit la bugetul filialei, iar 50% se vireaza catre Uniune pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, cand a fost efectuata plata;c) veniturile realizate din incasarea cotizatiilor si contributiilor se repartizeaza astfel: 50% se constituie venit la bugetul filialei, iar 50% se vireaza catre Uniune, pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, cand a fost efectuata plata;d) veniturile realizate din incasarea taxelor pentru operatiunile legate de Registrul formelor de organizare se constituie venit la bugetul Uniunii;e) sumele rezultate din vanzarea publicatiilor proprii, editate de Consiliul national de conducere al Uniunii, se constituie venit la bugetul Uniunii;f) sumele provenite din penalitatile pecuniare se constituie venit la bugetul Uniunii sau al filialei, dupa caz;g) filialele Uniunii isi vor deschide un cont la o sucursala sau o filiala a bancii la care este deschis si contul Uniunii;h) liberalitatile, donatiile, sponsorizarile etc. vor fi acceptate de Uniune sau de filialele sale cu acordul Consiliului national de conducere al Uniunii.(2) Filialele au obligatia sa depuna un exemplar din situatiile financiare, certificate si aprobate, la Secretariatul general al Uniunii, pana la data de 30 aprilie a anului in curs pentru exercitiul contabil al anului anterior.
Articolul 112(1) In baza bugetului de venituri si cheltuieli aprobat, Consiliul national de conducere al Uniunii efectueaza cheltuieli pentru:a) initierea, organizarea si desfasurarea actiunilor prevazute in planul de activitate al Uniunii;b) organizarea si functionarea structurilor Uniunii pentru indeplinirea obiectivelor Uniunii;c) extinderea bazei materiale a Uniunii;d) promovarea cunostintelor tehnice si a punctelor de vedere ale Uniunii;e) sprijinirea functionarii comisiilor permanente si temporare ale Uniunii;f) asigurarea relatiilor cu celelalte organizatii similare din tara si din strainatate, plata cotizatiilor, in cazul afilierii la organizatii interne sau internationale, si a cheltuielilor de reprezentare si de participare a delegatiilor Uniunii;g) recompensarea, pentru activitati permanente, a unor persoane care indeplinesc functii eligibile;h) intretinerea patrimoniului Uniunii si alte cheltuieli administrative, gospodaresti sau de reprezentare;i) asigurarea unui abonament permanent la periodicul de informare al Uniunii si participarea la manifestarile organizate de Uniune pentru toti membrii acesteia.(2) Soldul bugetar la sfarsitul anului calendaristic se reporteaza in anul urmator.
Articolul 113(1) Contabilitatea patrimoniului si a activitatilor desfasurate de Uniune si de filiale se organizeaza si se conduce potrivit reglementarilor legale in vigoare.(2) Uniunea, avand statut de persoana juridica autonoma si fara scop lucrativ, isi constituie veniturile din sursele stabilite conform art. 66 din O.U.G., completate cu prevederile art. 109. Din aceste venituri isi acopera in intregime cheltuielile .(3) Contabilitatea sintetica si analitica a veniturilor si cheltuielilor se organizeaza distinct, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli . Prin bugetul de venituri si cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfasurarii in bune conditii a activitatii Uniunii, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli . Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se intocmeste si se supune aprobarii Congresului Uniunii.(4) Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari in tara si in strainatate, organizari de evenimente, dotari cu inventar gospodaresc si cu mijloace de transport se aproba de presedintele Uniunii. Sumele lunare reprezentand cheltuieli curente ale Uniunii se aproba de secretarul general al Uniunii pe baza de referat.(5) Filialele Uniunii, avand personalitate juridica conform art. 47 alin. (2) din O.U.G., au obligatia organizarii si conducerii contabilitatii proprii la sediile declarate de pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile reglementarilor legale in vigoare.(6) Uniunea si filialele au obligatia de a intocmi situatiile financiare anuale si in cazul incetarii activitatii, potrivit legii. Situatiile financiare ale Uniunii, certificate de cenzori, se supun aprobarii Adunarii reprezentantilor permanenti ai Uniunii, urmand a fi ratificate de Congres. Situatiile financiare ale filialelor UNPIR, certificate de cenzori, se supun aprobarii adunarilor generale ale filialelor.
CAPITOLUL XIIIProcedura de administrare a fondului de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare
Articolul 114(1) UNPIR va constitui, in baza art. 39 alin. (9) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, un subcont special in care vor fi virate sumele incasate de la bugetul Ministerului Justitiei, prin Oficiul National al Registrului Comertului.(2) UNPIR va utiliza un alt subcont special in care se va vira de filialele UNPIR procentul de 2% incasat de acestea de la practicienii in insolventa.(3) UNPIR va transmite catre filialele sale suma reprezentand valoarea deconturilor centralizate urmand ca acestea din urma sa distribuie sumele cuvenite practicienilor in insolventa.(4) Sumele existente in cele doua subconturi speciale vor fi redistribuite de UNPIR filialelor sale in subconturile speciale deschise de acestea, in conformitate cu procedurile ce vor fi stabilite de Consiliul national de conducere .(5) Toate comisioanele bancare pentru operatiunile de redistribuire catre filialele UNPIR se suporta din fondul de lichidare.
Articolul 115(1) Distribuirea catre practicienii in insolventa de catre filialele Uniunii a sumelor colectate in fondul de lichidare se va face pe baza urmatoarelor criterii:a) cheltuieli de procedura pentru dosare deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau cheltuieli de procedura pentru dosare deschise in baza Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea cronologica a inregistrarii documentelor la filiala;b) onorariile din hotararea judecatoreasca pentru dosarele deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau onorarii stabilite pentru procedura prevazuta de Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea cronologica a inregistrarii documentelor la filiala. Avand in vedere natura fondului de lichidare, constituit in conditiile art. 39 alin. (4) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, decontarea din acest fond se va face exclusiv in limita sumei prevazute la art. 117 din statut, respectiv art. 38 alin. (5) teza finala din O.U.G. Stabilirea chiar si de instanta a unor sume superioare celor prevazute in statut sau a celor aprobate de catre Adunarea reprezentantilor permanenti a UNPIR nu poate conduce la decontarea sau executarea silita de catre beneficiar a unor sume superioare avand in vedere prevederile art. 38 alin. (5) si art. 51 din O.U.G.(2) Tinand cont de criteriile principale enuntate la alin. (1), Consiliul de conducere al filialei poate stabili criterii secundare de distribuire a sumelor, tinand seama de situatii speciale.(3) In cazul in care un practician este numit de directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau de persoana ori de persoanele desemnate din cadrul registrului intr-un dosar in temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sau al Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fiindu-i fixat un onorariu si, ulterior, prin trecerea la procedura simplificata prevazuta de Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, ii mai este stabilit un onorariu, fie aceluiasi practician, fie altuia, eventual si cheltuieli de procedura de catre judecatorul-sindic, se va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare de pana la 4.000 lei, la care se adauga cheltuielile facute in procedura . In cazul finalizarii dosarului de un alt practician decat cel desemnat initial, stabilirea remuneratiei cuvenite fiecarui practician in cauza intra in competenta consiliului de conducere al filialei UNPIR pe raza careia isi are sediul societatea debitoare. In acest caz, impartirea poate fi facuta in baza regulilor stabilite de Adunarea generala a membrilor filialei sau, in lipsa acestora, de catre Consiliul de conducere al filialei, in baza analizei deconturilor depuse de practicienii care au activat in dosar. Aceasta plata se va efectua pentru deconturile inaintate in dosarul trecut in procedura simplificata prevazuta de legea privind procedura insolventei.
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca Sursa: EuroAvocatura.ro