Articolul 116(1) Pentru decontarea din fondul de lichidare, filiala Uniunii solicita urmatoarele documente justificative:a) sentinta/incheierea/rezolutia, in original sau copie conforma cu originalul, prin care judecatorul-sindic/judecatorul- delegat/directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoana desemnata din cadrul registrului comertului stabilesc/stabileste onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedura . In conditiile in care cheltuielile de procedura nu sunt reglementate ab initio, atunci acestea se vor accepta spre decontare in conformitate cu prevederile art. 118;b) orice document din care rezulta ca debitoarea nu detine bunuri sau sume de bani in patrimoniu sau ca acestea sunt insuficiente si a fost inchisa procedura in temeiul art. 131 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau art. 174 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;c) factura fiscala;d) hotararea creditorului majoritar privind desemnarea practicianului in insolventa in procedura in baza art. 19 alin. (2) sau (21) din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza art. 57 alin. (2) sau (3) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza ofertei sale financiare.(2) In cazul in care, conform practicii locale, instantele considera ca nu este necesara aprobarea pentru decontarea din fondul de lichidare, aceasta este de competenta filialei UNPIR care va dispune aprobarea conform criteriilor stabilite de O.U.G. si ale prezentului statut .(3) Pentru decontarea din fondul de lichidare, in situatia in care din sentinta sau din incheiere nu rezulta in mod expres faptul ca debitoarea detine bunuri sau sume de bani in averea sa, filiala Uniunii poate solicita orice raport intocmit pe parcursul procedurii (de observatie, administrare sau lichidare), bilantul de la inceputul lichidarii, inventarul bunurilor societatii debitoare, adeverinta eliberata de serviciile de impozite si taxe, eventual certificatul de radiere si/sau orice alte documente justificative.(4) Decontarea cheltuielilor din fondul de lichidare, in conditiile in care in averea debitoarei existau bunuri ce puteau fi valorificate sau sume de bani, constituie abatere, cu exceptia cazurilor cand bunurile sau sumele de bani sunt insuficiente si a fost ceruta inchiderea procedurii in temeiul art. 131 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza art. 174 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.(5) Obligatia privind plata sumelor din fondul de lichidare catre practicienii in insolventa apartine filialei Uniunii pe raza careia isi are sediul debitoarea.(6) Decontul final prevazut de art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010, cu modificarile ulterioare, se aproba de catre Consiliul de conducere al filialei UNPIR pe raza careia se afla sediul debitoarei.(7) Toate tipizatele privind operatiunile pe fondul de lichidare se aproba de CNC.(8) Decontarea din fondul de lichidare pentru formele de organizare radiate se va face in conformitate cu procedurile de decont stabilite de Consiliul national de conducere .
Articolul 117Pentru avansarea unor sume din fondul de lichidare, filiala Uniunii pe raza careia isi are sediul debitoarea solicita urmatoarele documente:a) orice document din care rezulta ca debitoarea nu detine bunuri valorificabile in conditiile art. 39 alin. (6) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau sume de bani in patrimoniu sau ca acestea sunt insuficiente (inclusiv rapoarte lunare aprobate de judecatorul-sindic); b) hotararea adunarii creditorilor din care sa rezulte ca sunt de acord cu restituirea cu prioritate a sumelor avansate, in termen de 10 zile de la valorificarea activului debitoarei;c) cererea practicianului prin care se obliga pe propria raspundere sa restituie avansul, in termen de 10 zile de la valorificarea activului debitoarei;d) factura fiscala.
Articolul 118(1) Plata onorariilor practicienilor in insolventa ce sunt achitate din fondul de lichidare constituit conform art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se va face, pe toata perioada desfasurarii procedurii, in ordinea vechimii, la urmatoarele tarife:a) pana la 5.000 lei, in baza hotararii judecatoresti pentru procedurile de insolventa deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau a Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru practicienii in insolventa inregistrati cu vector fiscal de TVA onorariul va fi de pana la 5.000 lei, exclusiv TVA.Indiferent de cuantumul onorariului din hotararea judecatoreasca, din fondul de lichidare se va deconta doar onorariul in limita sumei de 5.000 lei, prevederile art. 38 alin. (5) si art. 51 din O.U.G. sunt incidente;b) 1.000 lei, prevazut la art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010, cu modificarile ulterioare, pentru procedurile de lichidare derulate in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru practicienii in insolventa inregistrati cu vector fiscal de TVA onorariul va fi de 1.000 lei, exclusiv TVA.(2) Cheltuielile de procedura admise la plata din fondul de lichidare sunt:a) cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificari, convocari si comunicari ale actelor aferente procedurii, inclusiv cheltuielile legate de traducerea documentelor debitoarei necesare unor operatiuni din cadrul procedurii - conform documentelor justificative;b) cheltuielile de cazare si deplasare impuse de necesitatea prezentarii practicianului in insolventa la termenele de judecata fixate in litigii in care debitoarea este parte, in cazul acelor litigii aflate pe rolul instantelor de judecata din afara localitatii unde se afla tribunalul care judeca dosarul de insolventa. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifica pe baza decontului de deplasare, la care sunt atasate tichetele de transport sau bonul fiscal, in limita unui consum de combustibil de 10 l/100 km;c) cheltuieli ce pot fi avansate din fondul de lichidare in conditiile art. 117 necesare asigurarii de catre practicianul in insolventa a bunei desfasurari a procedurii (cum ar fi, dar fara a se limita la: inventarierea bunurilor, asigurarea administrarii societatii debitoare si tinerea contabilitatii societatii debitoare in ipoteza in care administratorului special i-a fost ridicat partial sau total dreptul de administrare, reprezentarea societatii debitoare in relatia cu partenerii comerciali, precum si in relatia cu autoritati suverane/suprasuverane etc.). In conditiile in care, din constrangeri legate de timp sau pentru distante mai mari de 200 km, se opteaza pentru transportul cu avionul, atunci se va deconta un tarif echivalent cu cel al calatoriilor la clasa economica. Cheltuielile de cazare, care se vor limita la conditii hoteliere de maximum 4 stele, se vor justifica pe baza aceluiasi decont de deplasare, la care sunt atasate facturile si bonurile fiscale. La toate aceste cheltuieli se va adauga si diurna legala, aferenta personalului alocat in acest scop. Se vor aplica prevederile alin. (5);d) cheltuieli necesare pentru tinerea contabilitatii societatii debitoare de pana la 500 lei, fara TVA, pentru toata perioada derularii procedurii;e) cheltuieli ce pot fi avansate din fondul de lichidare in conditiile art. 117 pot fi si cheltuieli necesare indeplinirii obligatiilor de mediu urgente stabilite de autoritatea competenta in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (cum ar fi predarea instalatiilor ce contin materiale radioactive, substante chimice periculoase etc.), si pentru care nu poate fi asigurata pastrarea in conditiile de siguranta cerute de lege, existand un pericol real de poluare a mediului sau de contaminare radioactiva, iar din acest motiv obligatiile de mediu nu pot fi transmise odata cu imobilul supus valorificarii in procedura, precum si cheltuieli legate de elaborarea documentatiei tehnice/studii de fezabilitate/rapoarte de mediu/proiecte necesare identificarii solutiilor fezabile pentru indeplinirea obligatiilor de mediu si a costurilor aferente acestor solutii. Se vor aplica prevederile alin. (5); f) cheltuielile de arhivare a documentelor debitoarei. Standardul de cost pentru decontarea operatiunilor de verificare, selectionare, inventariere si legare este echivalentul a 15 euro/ml, iar pentru depozitare 3 euro/ml/an. Pentru a solicita plata din fondul de lichidare a acestor cheltuieli, practicianul trebuie sa faca dovada organizarii procedurii de selectie a ofertantului de servicii de arhivare, inclusiv prin publicarea unui anunt privind cererea de oferte pe site-ul UNPIR;g) onorariile stabilite de judecatorul-sindic pentru curatorii numiti in actiunile in anulare sau actiunile in raspundere formulate de catre practicianul in insolventa si expertizele judiciare incuviintate de judecatorul-sindic din oficiu in actiunile in anulare sau actiunile in raspundere pana la 1.000 lei in functie de durata actiunilor pentru curatori.Indiferent de cuantumul cheltuielilor de procedura stabilite de judecatorul-sindic, prin hotarare, din fondul de lichidare se vor deconta doar cheltuielile de procedura care respecta tarifele si standardele de cost aprobate de ARP, ratificate de Congresul UNPIR, prevederile art. 51 din O.U.G. sunt incidente.(3) Cheltuielile de procedura trebuie insotite de documente justificative care atesta efectuarea/prestarea serviciilor de catre terti conform reglementarilor prezentului statut si procedurii de decontare UNPIR.(4) Nu sunt decontate din fondul de lichidare urmatoarele:a) cheltuielile de transport/cazare [altele decat cele prevazute la alin. (2)], cheltuielile de functionare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizatii profesionale, asigurari de raspundere, comisioanele bancare, onorariile de executare si alte cheltuieli indirecte;b) expertizele contabile intocmite in situatia debitorilor fara bunuri, precum si expertizele intocmite dupa inchiderea procedurii de insolventa, in situatia disjungerii cererii de atragere a raspunderii conform art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sau art. 169 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;c) evaluarile intocmite in situatia debitorilor in care valoarea bunurilor nu acopera cheltuielile de procedura;d) onorariile si cheltuielile cu procedura dispuse prin sentinta sau incheiere de judecatorul-sindic in situatia in care cererile de decont sunt inaintate la filiala dupa implinirea termenului de prescriptie de trei ani, calculat de la data comunicarii sentintei/incheierii prin intermediul Buletinului procedurilor de insolventa sau conform Codului de procedura civila.(5) Cheltuielile prevazute la alin. (2) lit. c) se pot avansa din fondul de lichidare in limitele prevazute de dispozitiile statutare in prezentul capitol doar daca sunt prezentate in rapoartele lunare, aprobate de catre judecatorul-sindic. Aceste sume ce se vor avansa pentru acoperirea cheltuielilor de la alin. (2) lit. c) se vor aproba de filiala Uniunii pe raza careia isi are sediul debitoarea, pe baza documentelor din care sa rezulte ca suma urmeaza sa se restituie cu prioritate conform aprobarii adunarii creditorilor, in conditiile art. 117.
(6) In conformitate cu art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 116/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010, cu modificarile ulterioare, decontul final al cheltuielilor de procedura efectuate in legatura cu lichidarea unei societati, in temeiul dispozitiilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se face de catre filiala Uniunii pe raza careia se afla sediul debitoarei, pe baza documentelor justificative atasate cererii de plata depuse de lichidator.(7) CNC va completa procedurile de decontare pentru aplicarea unitara la nivelul Uniunii a dispozitiilor prevazute la alin. (2) lit. e) si f).(8) In scopul bunei gestionari a fondului de lichidare conform destinatiei prevazute de art. 39 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, CNC poate plafona cheltuielile decontabile lunar din fondul de lichidare de natura celor de la alin. (2) lit. e) si f).
Articolul 119(1) Evidenta operatiunilor contabile legate de fondul de lichidare se va tine centralizat pe filiala, pe baza monografiei contabile aprobate de Consiliul national de conducere al Uniunii.(2) Justificarea platii sumelor din fondul de lichidare, operata de catre filialele Uniunii, se va face in conformitate cu legislatia in vigoare.
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca Sursa: EuroAvocatura.ro