ARTICOLUL 5Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor
(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de debitor oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal. Organul fiscal comunica debitorului decizia prin care se ia act de retragerea notificarii si se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 13 la prezenta procedura . In cazul obligatiilor bugetare individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice respective cu privire la retragerea notificarii de catre debitor, in vederea desfiintarii deciziei de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii.(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de debitor oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal. Prin retragerea cererii, debitorul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere de anulare a accesoriilor, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta . In cazul obligatiilor bugetare individualizate in titluri executorii emise de alte autoritati/institutii publice si transmise organului fiscal in vederea recuperarii, organul fiscal central instiinteaza autoritatile/institutiile publice respective cu privire la retragerea cererii de anulare a accesoriilor de catre debitor .
ARTICOLUL 6Anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea
(1) In situatia debitorilor prevazuti la art. 1 alin. (5) lit. b), notificarea/cererea de anulare se depune la organul fiscal in raza caruia acestia isi au domiciliul fiscal potrivit Codului de procedura fiscala, cu indicarea debitorului principal si a cuantumului obligatiilor bugetare pentru care le-a fost atrasa raspunderea, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 3-5.(2) Pentru analiza indeplinirii conditiilor prevazute la cap. II din ordonanta, in vederea acordarii amanarii/anularii la plata a obligatiilor accesorii aferente obligatiilor pentru care s-a atras raspunderea potrivit legii, organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare solicita, cel tarziu in ziua lucratoare imediat urmatoare de la primirea notificarii/cererii de anulare, organului fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale debitorului principal situatia obligatiilor bugetare principale pentru care s-a atras raspunderea solidara restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, precum si accesoriile aferente acestora, defalcate pe tipuri de obligatii .(3) Organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale debitorului principal analizeaza situatia fiscala a acestuia si emite certificatul de atestare fiscala prevazut la art. 3 alin. (5), care va cuprinde numai obligatiile mentionate la alin. (2), pe care il transmite, pana cel tarziu in ziua lucratoare imediat urmatoare de la primirea solicitarii, organului fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare.(4) Schimbul de documente prevazut la alin. (2) si (3) se realizeaza pe cale electronica, urmand ca acestea sa fie transmise in original, in vederea arhivarii la dosarul fiscal in cel mult 30 de zile de la emiterea acestora.(5) La acordarea facilitatii pentru obligatiile pentru care s-a atras raspunderea potrivit legii, pentru analiza indeplinirii conditiilor prevazute la cap. II din ordonanta, organul fiscal care administreaza obligatiile fiscale ale persoanei raspunzatoare are in vedere numai obligatiile ce ii revin acesteia, nu si pe cele ce revin debitorului principal.
ARTICOLUL 7Dispozitii finale
(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre organul fiscal sau, dupa caz, de catre autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art. 3 alin. (7).(2) In situatia debitorilor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, deciziile prevazute la alin. (1) se emit separat pentru debitor si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare.(3) In vederea acordarii facilitatilor fiscale prevazute de prezenta procedura pentru creantele vamale individualizate in decizii de regularizare a situatiei comunicate de autoritatea vamala, pentru actualizarea obligatiilor fiscale accesorii, organul fiscal solicita departamentului cu atributii de contabilitate a creantelor bugetare sa comunice debitorului deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, iar un exemplar al acestora sa fie inaintat organului fiscal central din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.(4) Formularele prevazute in anexele prezentei proceduri se editeaza de catre organele fiscale competente utilizand sau nu, dupa caz, sistemul informatic.
ARTICOLUL 8Anexe
Anexele nr. 1-13 fac parte integranta din prezenta procedura . Pentru obligatiile de plata stabilite de autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8), formularele prevazute in anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice.
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Cereri de chemare in judecata avand aceeasi cauza, acelasi obiect si aceleasi parti. Respingerea primei actiuni ca inadmisibila. Analizarea exceptiei autoritatii de lucru judecat Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1693 din 17 septembrie 2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista? Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro