din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2099 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Decizia ANCOM nr. 934/2019 privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale

Decizia ANCOM nr. 934/2019 privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale

  Publicat: 02 Oct 2019       4486 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Decizia ANCOM nr. 934/2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 797 din 02.10.2019

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desemneaza perioadele de cotizare, de angajare sau de activitate independenta, in masura in care acestea sunt definite sau recunoscute ca perioade de asigurare de catre legislatia in baza careia au fost realizate sau sunt considerate realizate,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

x) obligatia de a supune aprobarii ANCOM, pana la data impunerii uneia sau mai multora dintre masurile prevazute la lit. u) si v), tarifele percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze, precum si orice modificare a acestora;
y) obligatia de a aduce la cunostinta publicului tarifele practicate pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, pe care are obligatia sa le presteze, precum si orice modificari ale acestor tarife, cu cel putin 30 de zile inainte de data intrarii in vigoare a acestora, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare;
z) obligatia practicarii, pe intregul teritoriu national sau in zona geografica pentru care a fost desemnat ca furnizor de serviciu universal, a unui nivel uniform al tarifelor percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care este obligat sa le presteze;
aa) obligatia de a supune aprobarii ANCOM criteriile si conditiile pe baza carora aplica tarifele speciale mentionate la lit. g), precum si orice modificari sau completari aduse acestora;
ab) obligatia respectarii principiilor prevazute la art. 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 la incheierea acordurilor privind tarifele terminale pentru trimiterile postale intracomunitare expediate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene catre o adresa aflata pe teritoriul Romaniei;
ac) obligatia de a tine o evidenta contabila separata, in cadrul contabilitatii interne de gestiune, prin aplicarea, in mod unitar, a principiilor privind elaborarea sistemului de evidenta contabila separata si a cerintelor privind intocmirea si transmiterea situatiilor financiare separate conform conditiilor stabilite de ANCOM;
ad) obligatia de a stabili si supune spre aprobare autoritatii de reglementare regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze, in termenul stabilit prin decizia de desemnare si cu respectarea eventualelor reguli minime obligatorii stabilite de ANCOM;
ae) obligatia de a respecta cumulativ urmatoarele conditii:
- de a asigura livrarea la destinatari, in cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii la punctele de acces a trimiterilor de corespondenta interne din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard, a 85% din numarul total al acestor trimiteri postale;
- de a asigura livrarea la destinatari, in cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii la punctele de acces a trimiterilor de corespondenta interne din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard, a 97% din numarul total al acestor trimiteri postale;
af) obligatia referitoare la intocmirea si publicarea rapoartelor anuale privind respectarea cerintelor minime de calitate prevazute la lit. ae), in conditiile stabilite de ANCOM prin decizia de desemnare si prin decizia privind conditiile si procedura de evaluare a respectarii cerintelor in cauza;
ag) obligatia de a respecta cerintele minime de calitate, altele decat cele prevazute la lit. ae) impuse furnizorului de serviciu universal, precum si obligatia referitoare la intocmirea si transmiterea catre ANCOM a rapoartelor anuale privind respectarea acestor cerinte;
ah) obligatia de a publica informatii referitoare la statistica reclamatiilor adresate furnizorului de serviciu universal, precum si modul in care acestea au fost solutionate;
ai) obligatia de a supune aprobarii ANCOM contractul-cadru in temeiul caruia se desfasoara relatiile furnizorului de serviciu universal cu utilizatorii;
aj) alte drepturi si obligatii relevante in ceea ce priveste furnizarea serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal pentru care a fost desemnat ca furnizor de serviciu universal.
(3) Dispozitiile alin. (2) lit. g), t) -y), z) si aa) nu sunt aplicabile serviciului prevazut la art. 8 alin. (3) lit. f1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013.

CAPITOLUL V
Mecanismul de finantare a obligatiilor de serviciu universal

Articolul 14
(1) Daca, in urma calcularii de catre furnizorul de serviciu universal a costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, ANCOM constata ca furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal constituie o sarcina injusta pentru furnizorul de serviciu universal, autoritatea de reglementare va decide, la cererea acestuia, compensarea costului net determinat de furnizarea serviciilor pentru care a fost desemnat.
(2) Costul net al obligatiilor de serviciu universal se calculeaza ca diferenta dintre costul net suportat de furnizorul de serviciu universal ca urmare a indeplinirii obligatiilor de serviciu universal si costul net al aceluiasi furnizor de servicii postale, in cazul in care si-ar desfasura activitatea fara a avea obligatiile de serviciu universal.
(3) Costul net aferent furnizarii serviciilor postale din sfera serviciului universal constituie o sarcina injusta daca nivelul rentabilitatii capitalului mediu angajat inregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal ca urmare a indeplinirii obligatiilor legale se afla sub valoarea costului mediu ponderat al capitalului stabilit de ANCOM.
(4) Calculul costului net va lua in considerare toti factorii relevanti, inclusiv beneficiile intangibile si avantajele comerciale de care furnizorul de servicii postale se bucura ca urmare a desemnarii ca furnizor de serviciu universal, existenta unei marje rezonabile de profit si stimularea eficientei costurilor.
(5) Pierderile datorate practicarii unor tarife aferente serviciilor din sfera serviciului universal nefundamentate in functie de costuri nu vor fi compensate, cu exceptia pierderilor aferente urmatoarelor categorii de trimiteri postale:
a) trimiteri postale pentru care autoritatea de reglementare a impus furnizorului de serviciu universal, potrivit art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013, practicarea unor tarife nefundamentate in functie de costuri;
b) cecograme interne si internationale care sunt furnizate cu titlu gratuit;
c) alte categorii de trimiteri postale a caror gratuitate sau modalitate de tarifare este prevazuta in acordurile internationale la care Romania este parte sau este stabilita prin hotarare a Guvernului.
(6) Determinarea costului net se bazeaza pe urmatoarele:
a) elementele serviciilor din sfera serviciului universal care pot fi furnizate doar in pierdere sau in afara conditiilor comerciale normale;
b) costuri determinate de anumiti utilizatori sau grupuri de utilizatori carora, avand in vedere costurile de furnizare ale unui anumit serviciu, veniturile generate si tarifele practicate de furnizorul de serviciu universal, nu le poate fi asigurat accesul la serviciile din sfera serviciului universal decat in pierdere sau in alte conditii decat practicile comerciale normale.
(7) Furnizorul de serviciu universal calculeaza costul net aferent furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal conform unei metodologii stabilite prin decizia presedintelui ANCOM de desemnare a furnizorului de serviciu universal.
(8) Cererea prevazuta la alin. (1) se transmite anual, pana la data de 14 august a exercitiului financiar ulterior celui pentru care se solicita compensarea, impreuna cu situatia privind costurile, veniturile si capitalul angajat aferente furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, in conditiile stabilite de ANCOM.
(9) ANCOM decide cu privire la compensarea costului net si, daca este cazul, cu privire la suma ce urmeaza a fi compensata pentru fiecare furnizor de serviciu universal, in termen de 160 de zile de la primirea unei cereri de compensare a costului net corecte si complete, in conditiile prezentului articol .
(10) In cazul in care furnizorul de serviciu universal nu transmite toate documentele si informatiile in conditiile prevazute la alin. (8), ANCOM informeaza furnizorul de serviciu universal cu privire la acest aspect, termenul prevazut la alin. (9) fiind suspendat de la data comunicarii solicitarii de completare catre furnizorul de serviciu universal pana la data primirii acestor completari de catre ANCOM.
(11) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a raspunde solicitarii de completare prevazute la alin. (10) in termen de maximum 5 zile de la data comunicarii acesteia.
(12) In cazul desemnarii furnizorului de serviciu universal la cerere, suma maxima ce poate fi compensata va fi stabilita ca minimul dintre valoarea costului net ce ar putea fi compensat pana la atingerea nivelului rezonabil al rentabilitatii capitalului angajat (CMPC) inregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, suma solicitata de furnizorul de serviciu universal prin cererea de compensare si suma prezentata in propunerea financiara care a insotit cererea de desemnare ca furnizor de serviciu universal.
13) In cazul desemnarii furnizorului de serviciu universal din oficiu, suma maxima ce poate fi compensata va fi stabilita ca minimul dintre valoarea costului net ce ar putea fi compensat pana la atingerea nivelului rezonabil al rentabilitatii capitalului angajat (CMPC) inregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal si suma solicitata de furnizorul de serviciu universal prin cererea de compensare.

Articolul 15
(1) Compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal se realizeaza din sursele si in conditiile stabilite de prevederile art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013, cu respectarea procedurii si termenelor stabilite de aceste dispozitii.
(2) In cazul in care vor fi desemnati doi sau mai multi furnizori de serviciu universal, necesarul total de finantare a serviciului universal se stabileste anual prin insumarea valorilor ce urmeaza a fi compensate pentru toti furnizorii de serviciu universal, calculate conform dispozitiilor prezentei decizii.
(3) Persoanele obligate la plata contributiei prevazute la art. 23 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 sunt cele care au avut calitatea de furnizor de servicii postale in cursul anului pentru care se datoreaza contributia, calitate care subzista si la data stabilirii acesteia.
(4) In vederea determinarii cuantumului contributiilor individuale, ANCOM va utiliza informatiile din anexa nr. 2 "Date financiare corespunzatoare activitatii furnizorului de servicii postale" depusa de fiecare furnizor conform prevederilor Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 314/2017 privind raportarea unor date statistice de catre furnizorii de servicii postale.
(5) In situatia in care furnizorii prevazuti la alin. (3) nu transmit informatiile prevazute la alin. (4), la determinarea cuantumului contributiilor individuale se va lua in calcul intreaga cifra de afaceri a acestora inregistrata in cursul anului pentru care se datoreaza contributia.
(6) In cazul furnizorilor carora le-a incetat calitatea ca urmare a fuziunii, contributia va fi stabilita in sarcina societatilor absorbante sau nou-constituite, dupa caz.
(7) In situatia desemnarii mai multor furnizori de serviciu universal, cuantumul contributiei pe care este obligat sa o plateasca fiecare furnizor de serviciu universal este calculat ca fiind diferenta pozitiva dintre contravaloarea contributiei care ii revine fiecaruia in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 si contravaloarea sumei care urmeaza sa fie compensata acestuia potrivit art. 14, aferenta aceleiasi perioade . Daca valoarea sumei care urmeaza sa fie compensata este mai mare decat sau cel putin egala cu valoarea contributiei care ii revine furnizorului de serviciu universal in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013, contravaloarea sumei care urmeaza a fi compensata va fi diminuata cu valoarea contributiei datorate de furnizorul de serviciu universal.

CAPITOLUL VI
Dispozitii speciale

Articolul 16
Calitatea de furnizor de serviciu universal poate fi retrasa, prin decizie a presedintelui ANCOM, daca furnizorului de serviciu universal i s-a retras sau suspendat dreptul de a furniza servicii postale incluse in sfera serviciului universal in conditiile prevazute de autorizatia generala.

Articolul 17





Afişează Decizia ANCOM nr. 934/2019 privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANCOM    Decizia 934/2019    Servicii postale    Serviciu universal    Furnizor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Masuri de siguranta. Expulzarea
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 2764 din 11 septembrie 2012

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006



Articole Juridice

Criminalitatea fara violenta � fraudele informatice
Sursa: Inspectoratul General al Politiei si DIICOT