Articolul 13(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate .(2) Pentru activitatea desfasurata, in calitate de membri ai consiliului de administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 10% din salariul de baza al directorului general al Institutului National.(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care Institutul National are relatii contractuale sau interese concurente.(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul (sotia), copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care Institutul National se afla in relatii comerciale directe.
Articolul 14(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de organizare si functionare, aprobat prin decizie a presedintelui Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", potrivit prevederilor art. 34 lit. d) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Consiliul de administratie hotaraste in problemele privind activitatea Institutului National, cu exceptia celor care sunt de competenta altor organe.
Articolul 15(1) Consiliul de administratie se intruneste, de regula, o data pe luna si ori de cate ori interesele Institutului National o cer, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de catre membrii acestuia.
Articolul 16(1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor consiliului de administratie.
Articolul 17La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din Institutul National sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate . Activitatea acestora va fi remunerata potrivit prevederilor art. 34 lit. a) din Legea nr. 45/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru administrarea patrimoniului Institutului National.(2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru Institutul National nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".(3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 13 alin. (3) si (4) raspund pentru daunele cauzate Institutului National ca urmare a acestui fapt .
Articolul 20(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare ale Institutului National, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a Institutului National, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;d) analizeaza si avizeaza situatii financiare anuale, pe care le supune spre aprobare Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de Institutul National in anul precedent;e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de Institutul National si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru ale bugetului de venituri si cheltuieli;f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare investitiile care urmeaza a fi realizate de Institutul National;g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea ori inchirierea unor bunuri din patrimoniul Institutului National;h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite;i) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;j) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Institutului National.(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite prin prezentul regulament de organizare si functionare al Institutului National.
Articolul 21In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" un raport asupra activitatii Institutului National si a consiliului de administratie, desfasurate in anul precedent, precum si asupra programului de activitate al acestora pentru anul in curs.
Articolul 22Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de Institutul National. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie. Comitetul de directie
Articolul 23
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Inlocuirea zilelor de concediu de odihna neefectuate cu o indemnizare financiara Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut