SECTIUNEA a 13-aAsigurarea validitatii rezultatelor
Articolul 36Personalul laboratorului trebuie sa documenteze si sa monitorizeze validitatea rezultatelor sale. Datele rezultate trebuie inregistrate in asa fel incat tendintele sa fie detectabile si, atunci cand este practic posibil, trebuie aplicate tehnici statistice pentru analiza rezultatelor. Monitorizarea trebuie planificata, analizata si procedurata.
Articolul 37(1) Personalul si managementul laboratorului trebuie sa isi monitorizeze performanta prin compararea rezultatelor cu rezultatele altor laboratoare cel putin o data la fiecare 2 ani pentru fiecare incercare sau etalonare. Monitorizarea trebuie planificata, analizata si trebuie sa includa, fara a se limita la, una sau ambele posibilitati:a) participare la incercari de competenta;b) participari la comparari intre laboratoare, altele decat incercarile de competenta .(2) Rezultatele monitorizarii trebuie analizate si in cazul in care se constata ca acestea se situeaza in afara criteriilor prestabilite, personalul laboratorului trebuie sa implementeze masuri pentru a preveni raportarea rezultatelor incorecte.
SECTIUNEA a 14-aRaportarea rezultatelor
Articolul 38Personalul laboratorului trebuie sa furnizeze rezultatele cu exactitate, claritate, fara ambiguitate si cu obiectivitate, de regula intr-un raport .
Articolul 39Atunci cand se furnizeaza o declaratie de conformitate cu o specificatie sau standard, laboratorul, prin managementul sau, trebuie sa documenteze regula de decizie, luand in considerare nivelul de risc asociat cu regula de decizie utilizata si trebuie sa se aplice regula de decizie .
Articolul 40Atunci cand sunt exprimate opinii si interpretari, laboratorul, prin managementul sau, trebuie sa se asigure ca numai personalul autorizat pentru exprimarea opiniilor si interpretarilor elibereaza respectiva declaratie . Laboratorul, prin managementul sau, trebuie sa documenteze baza in care au fost exprimate opiniile si interpretarile.
SECTIUNEA a 15-aReclamatii
Articolul 41Personalul si managementul laboratorului trebuie sa aiba un proces documentat pentru primirea, evaluarea si luarea deciziilor referitoare la reclamatii.
Articolul 42(1) Descrierea procesului de tratare a reclamatiilor trebuie sa fie disponibila, la cerere, oricarei parti interesate.(2) La primirea unei reclamatii, personalul laboratorului trebuie sa confirme daca aceasta reclamatie se refera la activitatile de laborator pentru care este responsabil, si in acest caz trebuie sa se ocupe de aceasta.(3) Laboratorul, prin managementul sau, este responsabil pentru toate deciziile luate in procesul de tratare a reclamatiilor, la toate nivelurile.
SECTIUNEA a 16-aActivitatea neconforma
Articolul 43(1) Personalul laboratorului trebuie sa gestioneze orice aspect al activitatilor de laborator sau rezultatele activitatilor de laborator care nu sunt conforme cu procedurile proprii sau cu cerintele convenite cu clientul si trebuie sa implementeze masuri pentru evitarea repetarii acestora.(2) Laboratorul, prin managementul sau, trebuie sa stabileasca si sa documenteze cel putin urmatoarele aspecte:a) responsabilitatile si autoritatile pentru managementul activitatii neconforme;b) actiunile se bazeaza pe nivelurile de risc stabilite de laborator;c) evaluarea importantei activitatii neconforme;d) decizia privind acceptabilitatea activitatii neconforme;e) notificarea clientului, daca este necesar;f) definirea responsabilitatii pentru reluarea activitatii.(3) Personalul laboratorului trebuie sa pastreze inregistrari ale activitatilor neconforme.(4) Atunci cand evaluarea indica faptul ca activitatea neconforma s-ar putea repeta sau ca exista indoieli referitoare la conformitatea operatiunilor laboratorului cu propriul sistem de management, personalul laboratorului trebuie sa implementeze actiuni corective.
SECTIUNEA a 17-aControlul datelor si managementul informatiilor
Articolul 44In cadrul laboratorului trebuie sa existe implementat un sistem de management al datelor si informatiilor care trebuie sa fie protejat impotriva accesului, modificarii neautorizate si a pierderii si trebuie mentinut intr-un mod care sa asigure integritatea datelor si a informatiilor.
SECTIUNEA a 18-aSistemul de management al calitatii
Articolul 45(1) Laboratorul, prin managementul sau, trebuie sa stabileasca, sa documenteze, sa implementeze si sa mentina un sistem de management capabil sa sustina si sa demonstreze indeplinirea consecventa a cerintelor prezentelor norme si a celor ale standardului SR EN ISO CEI 17025.(2) Sistemul de management implementat in activitatea laboratorului trebuie sa aiba o abordare sistematica si trebuie sa integreze cerintele de securitate nucleara si radiologica, de protectie fizica, sanatate si securitate in munca, mediu, calitate, factorul uman, economice precum si cerintele normelor CNCAN aplicabile, dupa caz.
CAPITOLUL IVSolicitarea laboratorului de eliberare a certificatului de desemnare
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Desfiintarea locului de munca presupune probleme financiare reale ale angajatorului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto Sursa: MCP Cabinet avocati
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (ep. 18): Norma de munca a salariatilor. Notiune si aspecte practice Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut