Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019

  Publicat: 05 Oct 2019       529 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 806 din 04.10.2019.

Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Act adoptat de organele de stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Denuntarea unui inscris ca fiind un fals.
Carnet cu chitante care se numeroteaza fila cu fila, iar pe ultima pagina se scrie
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoane intre care exista legatura de afinitate.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Articolul 1
(1) Admiterea in magistratura se face prin concurs, pe baza competentei profesionale, a aptitudinilor si a bunei reputatii, cu respectarea principiilor transparentei si egalitatii.
(2) Concursul se organizeaza de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, in conditiile prezentului regulament.

Articolul 2
Pot fi numiti in magistratura, pe baza de concurs, fostii judecatori si procurori care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridica prevazut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr. 303/2004, avocatii, notarii, asistentii judiciari, consilierii juridici, executorii judecatoresti cu studii superioare juridice, personalul de probatiune cu studii superioare juridice, ofiterii de politie judiciara cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au indeplinit functii de specialitate juridica in aparatul Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului Poporului, Curtii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetari Juridice al Academiei Romane si Institutul Roman pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din invatamantul juridic superior acreditat, precum si magistratii- asistenti, cu o vechime in specialitate de cel putin 5 ani la data sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 14 alin. (2) si, dupa caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004.

CAPITOLUL II
Organizarea concursului

Articolul 3
(1) Concursul de admitere in magistratura se organizeaza, anual sau ori de cate ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de la judecatorii si de la parchetele de pe langa acestea.
(2) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, taxa de inscriere, tematica si bibliografia de concurs, precum si cererea de inscriere tipizata se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii sau a Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupa caz.
(3) Numarul si lista posturilor scoase la concurs se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei de resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii. Prin aceeasi hotarare se pot stabili si alte posturi vacante de la instante si parchete unde exista dificultati de ocupare, in privinta carora Consiliul Superior al Magistraturii poate dispune suplimentarea, in ordinea, conditiile si limitele stabilite prin hotarare .
(4) Datele prevazute la alin. (2) si (3) se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru concurs.
(5) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, numarul de posturi scoase la concurs si, dupa caz, al celor in privinta carora exista posibilitatea suplimentarii, precum si taxa de inscriere se aduc la cunostinta si printr-un comunicat de presa care se publica in 3 cotidiene centrale.
(6) Cererea-tip de inscriere se publica pe pagina de internet a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Cererile pentru inscrierea la concurs se depun in termen de 10 zile de la data publicarii concursului pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, la tribunalele sau, dupa caz, la parchetele de pe langa acestea, in ale caror circumscriptii domiciliaza sau au resedinta legal stabilita candidatii.
(8) La cererea de inscriere se anexeaza urmatoarele acte:
a) certificatul de nastere, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
b) actul de identitate, in copie certificata pentru conformitate de candidat;
c) diploma de licenta, in copie legalizata;
d) chitanta de plata a taxei de inscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaratia pe propria raspundere privind existenta unor eventuale intreruperi in activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate, in copie certificata pentru conformitate de candidat.
(9) Cuantumul taxei de inscriere la concurs se stabileste prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, in functie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa se plateste la casieria tribunalului sau, dupa caz, a parchetului la care se face inscrierea . Pentru incasarea taxei se va utiliza chitantier separat de cel folosit pentru activitatea curenta. Chitantele se intocmesc in 3 exemplare, dintre care originalul si al doilea exemplar se vor inmana candidatului. Sumele astfel obtinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plata .
(10) Taxa de inscriere la concurs se restituie in cazul in care candidatul decedeaza mai inainte de sustinerea primei probe din cadrul primei etape a concursului ori in cazul altor situatii obiective de impiedicare a participarii la concurs. Cererea de restituire se depune la Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si se solutioneaza in termen de 30 de zile de la inregistrare de catre Directia economica si administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(11) Presedintii tribunalelor si, dupa caz, prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea vor preda dosarele candidatilor la comisia de admitere a concursului in cel mult 3 zile de la data expirarii termenului prevazut la alin. (7).

Articolul 4
(1) Consiliul Superior al Magistraturii numeste comisia de admitere a concursului, comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Nu vor fi numite in comisii persoanele care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor. Toti membrii comisiilor vor completa declaratii pe propria raspundere in acest sens. Aceeasi persoana poate face parte dintr-o singura comisie.
(3) Daca incompatibilitatea prevazuta la alin. (2) se iveste ulterior desemnarii membrilor comisiilor, membrul in cauza are obligatia sa comunice de indata aceasta situatie presedintelui comisiei, in vederea inlocuirii sale.

Articolul 5
(1) Comisia de admitere a concursului se constituie prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei resurse umane si organizare si a Institutului National al Magistraturii, si coordoneaza organizarea si desfasurarea concursului.
Derogari (1)
(2) Comisia de admitere a concursului se compune din:
a) presedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii sau secretarul general adjunct;
b) vicepresedinti: secretarul general adjunct, directorii Institutului National al Magistraturii si/sau directorii Directiei resurse umane si organizare, dupa caz;
c) membri: directori, sefi de serviciu, judecatori si procurori detasati in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau Institutului National al Magistraturii, personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, functionari publici si personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii;
d) responsabili de sala si supraveghetori, precum si alte persoane care desfasoara activitate pentru buna organizare a concursului. Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), aceste persoane sunt numite prin hotarare a presedintelui comisiei de admitere, de regula, din aceleasi categorii de personal ca si membrii comisiei.

Articolul 6
(1) Comisia de admitere a concursului are in principal urmatoarele atributii:
1. verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) si d) din Legea nr. 303/2004, a conditiei privind lipsa antecedentelor penale si a cazierului fiscal prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din aceeasi lege, precum si a conditiilor prevazute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, centralizeaza dosarele candidatilor, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc conditiile de mai sus, afiseaza lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului, identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de concurs si de evaluare, asigurarea cheltuielilor de transport, cazare si diurna, dupa caz, pentru membrii comisiilor;
3. ia masuri pentru securizarea subiectelor si a lucrarilor scrise la sediul Institutului National al Magistraturii si in timpul transportului acestora;
4. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru concurs, care sunt numerotate;
5. instruieste, inaintea sustinerii concursului, responsabilii de sala;



Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Admitere    Magistratura    Concurs    Regulament    17.09.2019    INM    CSM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in materiile ce fac obiectul specializarii lor.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Actul de control efectuat de Curtea de Conturi nu marcheaza inceputul termenului de prescriptie a actiunii pentru raspunderea patrimoniala a salariatului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ: Art. 21 alin. (3) din Legea nr. 165/2013 - entitatea notificata va inainta dispozitia, la emiterea careia a fost obligata de instanta, impreuna cu dosarul administrativ, direct catre Secretariatul Comisiei Nationale pentru Compensarea Imobilelor.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 271/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 421 pct. 2 lit. b) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Limitele principiului retroactivitatii efectelor nulitatii deciziei de concediere. Neretroactivitatea deciziei de reintegrare a salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Diferentierea termenelor de solutionare a cererilor de restituire a imobilelor preluate abuziv si egalitatea in drepturi
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale – intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Refuzul de a amana judecata pentru lipsa de aparare: intre garantie si restrangere a dreptului de aparare
Sursa: Irina Maria Diculescu