Articolul 7(1) Prin ordin al ministrului sanatatii se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de solutionare a contestatiilor, pana cel tarziu la data publicarii anuntului de concurs.(2) Comisia de concurs, respectiv comisia de solutionare a contestatiilor este formata din presedinte, doi membri si un secretar. Presedintele comisei de concurs, respectiv presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor este desemnat din cadrul Ministerului Sanatatii. Ceilalti membri sunt desemnati fie din cadrul Ministerului Sanatatii, fie din afara acestuia si sunt specialisti cu experienta intr-o functie de conducere, cel putin unul dintre acestia avand pregatire si experienta profesionala in domeniul medicamentului de uz uman si/sau dispozitivelor medicale.(3) Secretariatul comisiei de concurs si secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor se asigura, de regula, de catre o persoana din cadrul compartimentului de resurse umane al Ministerului Sanatatii, acesta neavand calitatea de membru.(4) Secretarul comisiei de concurs poate fi si secretar al comisiei de solutionare a contestatiilor.(5) Calitatea de membru in comisia de concurs este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor.
Articolul 8(1) Persoanele desemnate in comisiile de concurs sau de solutionare a contestatiilor trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:a) sa nu se afle in cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese, potrivit legii;b) sa nu fi fost sanctionate disciplinar, iar sanctiunea aplicata sa nu fi fost radiata, conform legii;c) sa nu aiba relatii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidati sau interesele patrimoniale ale sale ori ale sotului sau sotiei sa poata afecta impartialitatea si obiectivitatea evaluarii;d) sa nu fie sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de solutionare a contestatiilor.(2) Situatiile prevazute la alin. (1) se sesizeaza in scris ministrului sanatatii de catre persoana in cauza, de oricare dintre candidati ori de orice alta persoana interesata, in orice moment al organizarii si desfasurarii concursului.(3) Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa informeze, in scris, cu celeritate, ministrul sanatatii despre aparitia oricarei situatii dintre cele prevazute la alin. (1). In aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de solutionare a contestatiilor au obligatia sa se abtina de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concurs.(4) In cazul constatarii existentei uneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), ordinul de numire a comisiei de concurs, respectiv de solutionare a contestatiilor se modifica in mod corespunzator, in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data constatarii, prin inlocuirea persoanei aflate in respectiva situatie cu o alta persoana care sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 7 alin. (2).(5) In cazul in care oricare dintre situatiile prevazute la alin. (1) se constata ulterior desfasurarii uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori probelor desfasurate se recalculeaza prin eliminarea evaluarii membrului aflat in situatie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurarii validitatii evaluarii a cel putin doua treimi din numarul membrilor comisiei de concurs.(6) In situatia in care nu este asigurata validitatea evaluarii a cel putin doua treimi din numarul membrilor comisiei de concurs, procedura de organizare si desfasurare a concursului se reia.
Articolul 9Neindeplinirea de catre membrii comisiilor de concurs si de solutionare a contestatiilor a obligatiei prevazute la art. 8 se sanctioneaza potrivit Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 10Comisia de concurs are urmatoarele atributii principale:a) stabileste bibliografia de concurs;b) analizeaza si verifica dosarele de concurs ale candidatilor;c) stabileste subiectele pentru proba scrisa;d) intocmeste lista candidatilor admisi pentru a participa la concurs;e) stabileste planul interviului de selectie;f) noteaza pentru fiecare candidat proba scrisa si interviul;g) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidatilor;h) semneaza procesele-verbale intocmite de secretarul comisiei dupa fiecare etapa de concurs, precum si raportul final al concursului.
Articolul 11Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la selectia dosarelor si cu privire la notarea probei scrise si a interviului;b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestatiilor pentru a fi comunicate candidatilor.
Articolul 12Secretarul comisiei de concurs si de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:a) primeste dosarele de concurs ale candidatilor, respectiv contestatiile;b) convoaca membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de solutionare a contestatiilor, la solicitarea presedintelui comisiei;c) intocmeste, redacteaza si semneaza alaturi de comisia de concurs, respectiv de comisia de solutionare a contestatiilor intreaga documentatie privind activitatea specifica a acesteia, respectiv procesul-verbal al selectiei dosarelor si raportul final al concursului;d) asigura afisarea rezultatelor obtinute de candidati la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestatii;e) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.
Articolul 13(1) In vederea participarii la concurs, candidatii depun dosarul de concurs in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii anuntului pentru ocuparea postului vacant.(2) In termen de maximum 48 de ore de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor pentru ocuparea postului vacant, comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare.(3) Pana in ultima zi prevazuta pentru selectia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidatilor informatii sau alte documente relevante, din categoria celor prevazute la art. 4 alin. (1), pentru desfasurarea concursului.(4) Dupa finalizarea selectiei dosarelor se va incheia un proces-verbal, care va fi semnat de catre toti membrii comisiei.
Articolul 14(1) Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza la sediul Ministerului Sanatatii, in termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la art. 13 alin. (2).(2) Rezultatele se afiseaza de catre secretarul comisiei de concurs, cu mentiunea "admis" sau "respins", insotita, dupa caz, de motivul respingerii, respectiv lipsa unor documente obligatorii solicitate sau neindeplinirea conditiilor de participare la concurs.
Articolul 15
CEDO: Iancu impotriva Romaniei. Proces echitabil Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Suspendarea partiala a activitatii. Timpul in care salariatul este la dispozitia angajatorului reprezinta timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Decizia civila nr. 1210 din 24.09.2019
Perioada de izolare la locul de munca reprezinta timp de lucru. Ore suplimentare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5927/04.11.2020
Motivarea superficiala sau incompleta constituie o incalcare grava a dreptului partii la un proces echitabil Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal
Continuarea raporturilor de munca pana la finalul mandatului de vicepresedinte al organizatiei sindicale. Incetarea de drept a contractului individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa Nr. 324 din 17 noiembrie 2020
Procedura prealabila este obligatorie ori de cate ori legea speciala prevede dreptul partii de a se adresa instantei de contencios administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2271/2016
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
ICCJ - Stipularea clauzei penale in CIM prin care este evaluata paguba produsa de salariat angajatorului este nula Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
ICCJ: Situatia in care hotararea redactata de unul dintre membrii completului de recurs semnata pentru ceilalti membri de presedintele completului/instantei nu constituie motiv de contestatie in anulare Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Instantele Uniunii Europene nu sunt competente sa judece actiuni in despagubire formulate impotriva Eurogrupului Sursa: EuroAvocatura.ro
Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic Sursa: ITM
Dreptul Uniunii nu impiedica statele membre sa prevada proceduri civile de confiscare independent de constatarea unei infractiuni Sursa: EuroAvocatura.ro
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II) Sursa: Irina Maria Diculescu