din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1859 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

  Publicat: 15 Dec 2019       7679 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.

1.1. Numar total si relativ, pe tren-km, de accidente semnificative si o defalcare a acestora pe urmatoarele tipuri de accidente:

- coliziune de tren cu vehicul feroviar;

- coliziune de tren cu obstacol aflat in gabaritul de libera trecere;

- deraiere de tren;

- accident la trecere la nivel, inclusiv accident la trecere la nivel in care sunt implicati pietoni, si o defalcare pe cele cinci tipuri de treceri la nivel definite la pct. 6.2;

- accidentare de persoane care implica material rulant in miscare, cu exceptia sinuciderilor si a tentativelor de sinucidere;

- incendiu al materialului rulant;

- alte accidente.

Fiecare accident semnificativ este raportat la tipul de accident primar, chiar daca consecintele accidentului secundar sunt mai grave, de exemplu, un incendiu in urma unei deraieri.

1.2. Numar total si relativ, pe tren-km, de persoane grav ranite si ucise pe tip de accident, impartit in urmatoarele categorii:

- calator, de asemenea, in raport cu numarul total de calatori-km si de calatori pe tren-km;

- angajat sau contractant;

- utilizator al trecerii la nivel;

- intrus;

- alta persoana de pe un peron;

- alta persoana care nu este pe un peron.

2. Indicatori referitori la marfuri periculoase

Numar total si relativ, pe tren-km, de accidente care implica transportul de marfuri periculoase pe calea ferata, impartit in urmatoarele categorii:

- accident care implica cel putin un vehicul feroviar transportand marfuri periculoase, astfel cum este definit in partea B;

- numarul accidentelor de acest fel in care se elibereaza substante periculoase.

3. Indicatori referitori la sinucideri

Numar total si relativ, pe tren-km, de sinucideri si de tentative de sinucidere.

4. Indicatori referitori la precursori ai accidentelor

Numar total si relativ, pe tren-km, de precursori ai accidentelor si o defalcare pe urmatoarele tipuri de precursori:

- sina rupta;

- deformare si aliniere defectuoasa a sinelor;

- defectiune de semnalizare rezultand intr-o stare periculoasa a semnalului;

- depasire a unui semnal de pericol atunci cand se depaseste un punct de pericol;

- depasire a unui semnal de pericol fara a se depasi un punct de pericol;

- rupere de roata la materialul rulant in functiune;

- rupere de osie la materialul rulant in functiune.

Toti precursorii trebuie raportati, atat cei care conduc la accidente, cat si cei care nu conduc la accidente. Un precursor care conduce la un accident semnificativ se raporteaza si la rubrica indicatorilor referitori la precursori. Un precursor care nu conduce la un accident semnificativ se raporteaza doar la rubrica indicatorilor referitori la precursori.

5. Indicatori pentru calculul impactului economic al accidentelor

Cuantum total si relativ, pe tren-km, exprimat in euro, pentru:

- numarul deceselor si al vatamarilor grave multiplicat cu valoarea prevenirii unui deces sau a unei vatamari grave, denumita in continuare Value of Preventing a Casualty, respectiv VPC;

- costul pagubelor cauzate mediului inconjurator;

- costul pagubelor materiale cauzate materialului rulant sau infrastructurii;

- costul intarzierilor cauzate de accidente.

Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana raporteaza impactul economic al accidentelor semnificative.

VPC este valoarea pe care societatea o atribuie prevenirii unui deces sau a unei vatamari grave si nu reprezinta, ca atare, o referinta pentru despagubirile acordate intre partile implicate in accidente.

6. Indicatori referitori la siguranta tehnica a infrastructurii si la implementarea acesteia

6.1. Procentaj de linii de cale ferata dotate cu sisteme de protectie a trenurilor, denumita in continuare Train Protection System, respectiv TPS, in functiune si procentaj de tren-km parcursi utilizandu-se TPS la bord, unde aceste sisteme ofera:

- avertizare;

- avertizare si oprire automata;

- avertizare si oprire automata si supraveghere discreta a vitezei;

- avertizare si oprire automata si supraveghere continua a vitezei.

6.2. Numar de treceri la nivel, respectiv total, pe kilometru de linie de cale ferata si pe lungime desfasurata, pentru urmatoarele cinci tipuri:

a) trecere la nivel pasiva;

b) trecere la nivel activa:

(i) manuala;





Afişează OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    AGIFER    OUG 73/2019    siguranta feroviara    Agentia de Investigare Feroviara Romana    Autoritatea nationala de siguranta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.