din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2091 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

  Publicat: 15 Dec 2019       7674 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 73/2019 privind siguranta feroviara

Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Denumire data monedei unice europene.
Cale ferata cu un trafic anual mai mare de 30.000 de treceri ale trenurilor;
Cale ferata cu un trafic anual mai mare de 30.000 de treceri ale trenurilor;
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Mijloc procesual care da posibilitatea de a se invoca unele stari de fapt si situatii (lipsa unui martor, a unor acte) pe care instanta trebuie sa le solutioneze imediat.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Forma a infractiunii prevazuta in cap. II, t. II, art. 20-22, C. pen., partea generala, si consta in executare a hotararii de a savarsi infractiunea, executare care afost insa intrerupta sau nu si-a produs efectul.
Una dintre trasaturile esentiale ale infractiunii prevazuta in cap. I, t. II, art. 18, C. pen., partea generala.
Una dintre trasaturile esentiale ale infractiunii prevazuta in cap. I, t. II, art. 18, C. pen., partea generala.
Una dintre trasaturile esentiale ale infractiunii prevazuta in cap. I, t. II, art. 18, C. pen., partea generala.
1. In industrie, grup de masini care lucreaza impreuna pentru realizarea unei anumite operatii tehnice.
(Financial ratios) Indicatori folositi de catre analisti, investitori sau manageri de portofoliu

(ii) automata cu sistem de avertizare a utilizatorilor;

(iii) automata cu sistem de protectie a utilizatorilor;

(iv) cu protectie pe partea caii ferate.

B. Definitii comune ale I.S.C. si metode comune de calcul al impactului economic al accidentelor

1. Indicatori referitori la accidente

1.1. Accident semnificativ - orice accident care implica cel putin un vehicul feroviar in miscare si care provoaca moartea sau ranirea grava a cel putin unei persoane ori pagube semnificative materialului rulant, sinelor, altor instalatii sau mediului ori perturbari importante ale traficului, cu exceptia accidentelor din ateliere, depozite si depouri.

1.2. Pagube semnificative cauzate materialului rulant, caii, altor instalatii sau mediului - daune echivalente cu cel putin 150.000 euro.

1.3. Perturbari importante ale traficului - suspendarea serviciilor de transport feroviar pe o linie de cale ferata principala pentru cel putin sase ore.

1.4. Tren - unul sau mai multe vehicule feroviare remorcate de una sau mai multe locomotive sau automotoare ori un automotor care circula singur, ruland sub un anumit numar sau cu o denumire specifica de la un punct fix initial la un punct fix final, inclusiv o locomotiva usoara, adica o locomotiva care circula izolata.

1.5. Coliziune de tren cu vehicul feroviar - coliziune frontala, din spate sau laterala intre partea unui tren si partea altui tren sau vehicul feroviar sau material rulant pentru manevre.

1.6. Coliziune de tren cu obstacol aflat in gabaritul de libera trecere - coliziune intre o parte a unui tren si obiecte fixate sau aflate temporar pe sau in apropierea caii, cu exceptia cazurilor in care se afla la trecerile la nivel, daca au fost pierdute de un vehicul sau de un utilizator care a folosit trecerea, inclusiv coliziunea cu liniile aeriene de contact.

1.7. Deraiere de tren - orice situatie in care cel putin una dintre rotile trenului paraseste sinele de cale ferata .

1.8. Accident la trecere la nivel - orice accident la trecerile la nivel care implica cel putin un vehicul feroviar si unul sau mai multe vehicule care utilizeaza trecerea, alti utilizatori ai trecerii, precum pietonii sau obiecte aflate temporar pe calea ferata sau langa aceasta, care au fost pierdute de un vehicul sau de un utilizator care a folosit trecerea.

1.9. Accidentare de persoane care implica material rulant in miscare - accidentari ale uneia sau mai multor persoane care sunt lovite de un vehicul feroviar sau de un obiect atasat la vehiculul respectiv ori care s-a desprins din vehiculul respectiv. Aceasta include persoanele care cad din vehicule feroviare, precum si persoanele care cad sau sunt lovite de obiecte desprinse in timpul calatoriei la bordul vehiculelor.

1.10. Incendiu al materialului rulant - un incendiu sau o explozie care are loc intr-un vehicul feroviar, inclusiv incarcatura acestuia, atunci cand acesta se deplaseaza intre statia de plecare si destinatie, inclusiv in timpul stationarii in statia de plecare, la destinatie sau in timpul opririlor intermediare, precum si in timpul operatiunilor de triere.

1.11. Alte accidente - orice accident, altul decat o "coliziune de tren cu vehicul feroviar", o "coliziune de tren cu obstacol aflat in spatiul gabaritului de libera trecere", o "deraiere de tren", un "accident la trecere la nivel", "accidentarea unei persoane care implica material rulant in miscare" sau un "incendiu al materialului rulant".

1.12. Calator - orice persoana, cu exceptia membrilor personalului trenului, care efectueaza o calatorie pe calea ferata, inclusiv un calator care incearca sa urce intr-un tren in miscare sau sa coboare dintr-un tren in miscare, doar pentru statisticile privind accidentele.

1.13. Angajat sau contractant - orice persoana al carei loc de munca este in legatura cu calea ferata si care este in exercitiul functiunii in momentul accidentului, inclusiv personalul contractantilor, contractantii care desfasoara o activitate independenta, personalul trenului si persoanele care manipuleaza materialul rulant si instalatiile de infrastructura.

1.14. Utilizator al trecerii la nivel - orice persoana care utilizeaza o trecere la nivel pentru a traversa linia de cale ferata cu orice mijloace de transport sau pe jos.

1.15. Intrus - orice persoana prezenta in incinta instalatiilor feroviare in care prezenta acesteia este interzisa, cu exceptia utilizatorilor trecerilor la nivel.

1.16. Alta persoana de pe un peron - orice persoana de pe un peron care nu este definita drept "calator", "angajat sau contractant", "utilizator al trecerii la nivel", "alta persoana care nu este pe peron" sau "intrus".

1.17. Alta persoana care nu este pe un peron - orice persoana care nu este pe peron si care nu este definita drept "calator", "angajat sau contractant", "utilizator al trecerii la nivel", "alta persoana de pe un peron" sau "intrus".

1.18. Deces - orice persoana ucisa pe loc sau care decedeaza in cel mult 30 de zile in urma unui accident, cu exceptia sinuciderilor.

1.19. Vatamare grava - orice persoana grav ranita care a fost spitalizata mai mult de 24 de ore in urma unui accident, cu exceptia tentativelor de sinucidere.

2. Indicatori referitori la marfuri periculoase

2.1. Accident care implica transportul de marfuri periculoase - orice accident sau incident care face obiectul raportarii in conformitate cu Regulamentul privind transportul international al marfurilor periculoase (RID) sau Acordul european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase (ADR), sectiunea 1.8.5.

2.2. Marfuri periculoase - acele substante si marfuri al caror transport este interzis de RID sau este autorizat numai in conditiile prevazute in RID.

3. Indicatori referitori la sinucideri

3.1. Sinucidere - un act savarsit in mod deliberat de o persoana pentru a-si produce vatamari care conduc la deces, inregistrat si clasificat ca atare de catre organele de cercetare penala.

3.2. Tentativa de sinucidere - un act savarsit in mod deliberat de o persoana cu consecinta vatamarii grave, in scopul suprimarii vietii.

4. Indicatori referitori la precursori ai accidentelor

4.1. Sina rupta - orice sina care este separata in doua sau mai multe parti sau orice sina din care s-a detasat o bucata de metal, creand pe suprafata de rulare o intrerupere a carei lungime depaseste 50 mm si a carei adancime depaseste 10 mm.

4.2. Deformare sau aliniere defectuoasa a sinelor - orice defectiune legata de continuitatea si geometria sinei de cale ferata, care necesita scoaterea din functiune a sinei sau restrictionarea imediata a vitezei permise.

4.3. Defectiune de semnalizare rezultand intr-o stare periculoasa a semnalului - orice defectiune tehnica a unui sistem de semnalizare a infrastructurii sau a materialului rulant care conduce la semnalizarea unor informatii mai putin restrictive decat cele cerute.

4.4. Depasirea unui semnal de pericol atunci cand se depaseste un punct de pericol - orice situatie in care orice parte a unui tren depaseste limitele deplasarii autorizate si se deplaseaza dincolo de punctul de pericol .

4.5. Depasirea unui semnal de pericol fara a se depasi un punct de pericol - orice situatie in care orice parte a unui tren depaseste limitele deplasarii autorizate, dar nu se deplaseaza dincolo de punctul de pericol .

Deplasarea neautorizata, astfel cum se prevede la subpct. 4.4 si 4.5, inseamna depasirea:

- unui semnal luminos de cale sau a unui semafor semnalizand pericolul sau a unui ordin de oprire in cazul in care TPS nu este operational;

- limitei unei deplasari autorizate din motive de siguranta, prevazuta in cadrul unui TPS;

- unui punct comunicat prin autorizare verbala sau scrisa, conform reglementarilor in vigoare;

- indicatoarelor de oprire, care nu se includ opritoarele de linie fixe, sau a nerespectarii semnalelor manuale de oprire.

Nu se includ cazurile in care un vehicul fara nicio unitate de tractiune atasata sau un tren scapat fara personal depaseste un semnal de pericol . Nu se includ nici cazurile in care, indiferent de motiv, semnalul de pericol nu este activat in timp util pentru a permite mecanicului sa opreasca trenul in fata semnalului.

Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana poate prezenta rapoarte separate pentru cei patru indicatori de deplasare neautorizata si raporteaza cel putin un indicator agregat care contine date cu privire la toti cei patru indicatori .

4.6. Rupere de roata la materialul rulant in exploatare - o rupere care afecteaza roata si care creeaza un risc de accident, respectiv deraiere sau coliziune.

4.7. Rupere de osie la materialul rulant in exploatare - o rupere care afecteaza osia si care creeaza un risc de accident, respectiv deraiere sau coliziune.

5. Metode comune de calcul al impactului economic al accidentelor

5.1. Valoarea prevenirii unui deces sau a unei VPC se compune din:

a) valoarea sigurantei in sine: valorile disponibilitatii de a plati (Willingness to Pay - WTP), bazate pe studii privind preferintele declarate, realizate in statele membre unde se aplica valorile respective;

b) costurile economice directe si indirecte: valorile costurilor estimate in statul membru, care includ:

- costuri medicale si de reabilitare;





Afişează OUG nr. 73/2019 privind siguranta feroviara pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    AGIFER    OUG 73/2019    siguranta feroviara    Agentia de Investigare Feroviara Romana    Autoritatea nationala de siguranta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.