din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1950 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35445 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
A fost promulgat la 11.09.1865
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
A fost promulgat la 11.09.1865

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (3) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 17. din Legea 157/2011)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (3) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

(4) Decizia de anulare sau, dupa caz, de revocare a vizei se comunica strainului, in scris, impreuna cu motivele care au stat la baza acesteia, de catre misiunea diplomatica sau de oficiul consular care a acordat viza, atunci cand solicitantul se afla in strainatate, de catre organele politiei de frontiera, atunci cand acesta se afla in punctul de trecere a frontierei de stat, si de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, prin decizia de returnare, atunci cand cel in cauza se afla in Romania. De la data comunicarii, anularea produce efecte retroactive, iar revocarea produce efecte numai pentru viitor.

(Din 28-nov-2014 Art. 33, alin. (4) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 29. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(41) (41) Decizia de anulare sau, dupa caz, de revocare dispusa de misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale Romaniei ori, dupa caz, de organele politiei de frontiera poate fi contestata potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Decizia de anulare sau de revocare dispusa de catre Inspectoratul General pentru Imigrari poate fi contestata in conditiile art. 85.

(Din 28-nov-2014 Art. 33, alin. (4^1) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 29. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, alineatul (41) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

A�(41) Decizia de anulare sau, dupa caz, de revocare dispusa de misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale Romaniei poate fi contestata la comisia prevazuta la art. 31 alin. (3) . Decizia de anulare sau de revocare dispusa de organele politiei de frontiera poate fi contestata in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Decizia de anulare sau de revocare dispusa de Inspectoratul General pentru Imigrari poate fi contestata in conditiile art. 85. A�

(Din 28-nov-2014 Art. 33, alin. (4^1) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 7. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, dupa alineatul (41) se introduce un nou alineat, alineatul (42) , cu urmatorul cuprins:

"(42) Decizia de anulare sau, dupa caz, de revocare a vizei de tranzit aeroportuar sau a vizei de scurta sedere se comunica strainului de catre autoritatile prevazute la alin. (4) , utilizandu-se formularul prevazut in anexa VI la Codul de vize. "

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (4^1) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 18. din Legea 157/2011)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (4^1) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

(5) Daca o viza este anulata sau revocata se aplica o stampila cu mentiunea "ANULAT" sau "REVOCAT", iar elementul optic variabil al autocolantului de viza, elementul de securitate "efect de imagine latenta", precum si termenul "viza" se anuleaza prin hasurare.

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 43. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(5) Anularea sau revocarea vizelor de tranzit aeroportuar, a vizelor de scurta sedere si a vizelor de lunga sedere se materializeaza pe colantul de viza prin realizarea operatiunilor prevazute la art. 34 alin. (5) din Codul de vize. "

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 20. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51) , cu urmatorul cuprins:

"(51) In situatia anularii sau revocarii vizei emise de un alt stat Schengen, autoritatea care a dispus masura comunica acest lucru Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, in vederea informarii statului emitent. "

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. III, punctul 21. din Legea 157/2011)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

(6) La controlul pentru trecerea frontierei de stat organele politiei de frontiera limiteaza perioada de valabilitate a vizei in situatia in care constata ca strainul nu poseda mijloacele de intretinere pentru intreaga perioada de valabilitate a acesteia. Limitarea vizei se materializeaza prin inscrierea pe viza a perioadei pentru care strainul are mijloace de intretinere, potrivit legii.

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, alineatul (6) se abroga.

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (6) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 22. din Legea 157/2011)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (6) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

(7) Daca se constata o eroare pe o viza emisa care nu a fost inca aplicata in documentul de calatorie ori dupa ce viza a fost aplicata in documentul de calatorie, aceasta va fi anulata din motive tehnice, conform procedurii prevazute la alin. (5) , si va fi eliberata o alta viza in baza aceleiasi solicitari.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (6) din capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. I, punctul 10. din Legea 247/2018)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, dupa articolul 33 se introduce un nou articol, articolul 331, cu urmatorul cuprins:

" - Art. 331: Prelungirea valabilitatii vizei de scurta sedere sau a dreptului de sedere conferit strainului prin viza

(1) Durata valabilitatii si/sau a dreptului de sedere stabilit prin viza de scurta sedere eliberata de autoritatile romane sau de catre un alt stat Schengen poate fi prelungita in conditiile art. 33 din Codul de vize.

(2) Autoritatea nationala competenta sa prelungeasca viza prevazuta la alin. (1) , aplicata pe pasapoartele simple, este Oficiul Roman pentru Imigrari si formatiunile teritoriale ale acestuia, iar pentru cele aplicate pe pasapoartele de serviciu sau diplomatice este Ministerul Afacerilor Externe. "

(Din 31-iul-2011 Art. 33 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 23. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

- Art. 33:Anularea si revocarea vizei

(1) Viza poate fi anulata sau revocata in strainatate de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, iar in tara, de catre organele politiei de frontiera, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat sau cu ocazia depistarii persoanelor care au trecut sau au incercat sa treaca ilegal frontiera de stat, ori de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, atunci cand strainii se afla pe teritoriul statului roman. Punerea in executare a masurii anularii sau revocarii vizei in tara se face de catre organele politiei de frontiera ori, dupa caz, ale Inspectoratului General pentru Imigrari.

(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) pot lua masura anularii vizei de lunga sedere, in urmatoarele situatii:

a) se constata ca la data solicitarii vizei strainii nu indeplineau conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta;

b) strainii au obtinut viza de intrare pe baza unor documente sau informatii false;

c) strainii au introdus sau au incercat sa introduca ilegal in Romania alti straini ori au inlesnit transportul sau cazarea acestora;

d) strainii au incalcat reglementarile vamale ori au trecut sau au incercat sa treaca ilegal frontiera de stat;

e) strainii au intrat in Romania in perioada de interdictie, dispusa anterior.

(3) Situatiile in care autoritatile prevazute la alin. (1) anuleaza sau revoca vizele de tranzit aeroportuar sau vizele de scurta sedere sunt cele prevazute la art. 34 din Codul de vize.

(4) Masura revocarii vizei poate fi dispusa de catre autoritatile prevazute la alin. (1) in urmatoarele situatii:

a) strainii nu mai indeplinesc conditiile cerute la acordarea vizei;

b) nu se respecta scopul pentru care a fost acordata viza de intrare;





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009