din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1852 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35520 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;

Articolul 1066: Masuri tehnice

(1) Autoritatea care dispune masura de interzicere a intrarii in Romania sau care efectueaza expulzarea introduce in baza de date proprie o semnalare in scopul refuzului intrarii pe teritoriul statului roman, pe care o transmite in Sistemul informatic national de semnalari.

(2) Autoritatea care dispune incetarea masurii de interzicere a intrarii in Romania sterge semnalarea introdusa potrivit alin. (1) .

(3) Atunci cand este posibil, Inspectoratul General pentru Imigrari sau, dupa caz, organele politiei de frontiera inscrie/inscriu in documentul de trecere a frontierei de stat al strainului in cauza mentiuni privind durata interdictiei de intrare stabilita potrivit art. 1064 sau privind perioada pentru care s-a dispus interzicerea exercitarii dreptului strainului de a se afla pe teritoriul Romaniei potrivit art. 65 alin. (2) sau art. 66 alin. (1) din Codul penal.

(Din 28-nov-2014 capitolul V modificat de Art. 41, punctul 71. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

CAPITOLUL VI: Documente care se elibereaza strainilor

SECTIUNEA 1: Permisele de sedere

Articolul 107: Eliberarea permiselor de sedere

(Din 08-sep-2003 Art. 107, alin. (1) din capitolul VI, sectiunea 1 a se vedea referinte de aplicare din Hotarirea 1016/2003)

(1) Strainului caruia i s-a acordat sau, dupa caz, i s-a prelungit dreptul de sedere in Romania i se elibereaza de catre Inspectoratul General pentru Imigrari un permis de sedere, dupa cum urmeaza:

a) permis de sedere temporara, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara acordat prin viza de lunga sedere, cu exceptia dreptului de sedere temporara in scop de munca sau de detasare, ori, dupa caz, i s-a acordat acest drept fara obligativitatea obtinerii unei vize;

b) permis unic, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara in scop de munca sau, dupa caz, i s-a acordat acest drept fara obligativitatea obtinerii unei vize;

c) Cartea albastra a UE, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara in scop de munca in calitate de lucrator inalt calificat sau, dupa caz, i s-a acordat acest drept fara obligativitatea obtinerii unei vize;

d) permis de sedere in scop de detasare, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara in scop de detasare sau, dupa caz, i s-a acordat acest drept fara obligativitatea obtinerii unei vize;

d1) permis ICT, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara in scop de detasare in calitate de lucrator ICT sau, dupa caz, i s-a acordat acest drept fara obligativitatea obtinerii unei vize;

d2) permis A�mobile ICTA�, strainului caruia i s-a prelungit dreptul de sedere temporara in scop de detasare in calitate de lucrator ICT in cadrul mobilitatii pe termen lung;

(Din 03-sep-2016 Art. 107, alin. (1) , litera D. din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 29. din Ordonanta 25/2016)

e) permis de sedere pe termen lung, strainului caruia i s-a acordat dreptul de sedere pe termen lung.

(2) In permisele de sedere eliberate strainilor care au drept de munca in Romania se inscrie mentiunea A�Drept de muncaA�.

(21) In permisul unic eliberat strainilor incadrati in munca in baza avizului de angajare pentru lucratori sezonieri se inscrie, suplimentar fata de mentiunea prevazuta la alin. (2) , mentiunea A�SezonierA�.

(22) In permisul eliberat strainilor detasati in Romania in calitate de lucratori ICT se inscrie, suplimentar fata de mentiunea prevazuta la alin. (2) , mentiunea A�ICTA� sau A�mobile ICTA�, dupa caz.

(23) Permisul unic eliberat strainilor incadrati in munca in baza avizului de angajare pentru lucratori sezonieri este insotit de o informare scrisa, redactata in cel putin o limba de circulatie internationala, in cuprinsul careia sunt prezentate informatii despre drepturile si obligatiile care revin strainului titular al dreptului de sedere temporara in scop de munca, inclusiv procedurile referitoare la reclamatii.

(Din 03-sep-2016 Art. 107, alin. (2) din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 30. din Ordonanta 25/2016)

(24) In permisul unic eliberat strainilor incadrati in munca in baza avizului de angajare pentru lucratori au pair sau pentru lucratori stagiari se inscrie, suplimentar fata de mentiunea prevazuta la alin. (2) , mentiunea A�lucrator au pairA� sau A�stagiarA�, dupa caz.

(Din 10-nov-2018 Art. 107, alin. (2^3) din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. I, punctul 59. din Legea 247/2018)

(3) Prevederile referitoare la permisul de sedere temporara se aplica in mod corespunzator si permisului unic, Cartii albastre a UE, permisului de sedere in scop de detasare, permisului ICT si permisului A�mobile ICTA�.

(Din 03-sep-2016 Art. 107, alin. (3) din capitolul VI, sectiunea 1 modificat de Art. II, punctul 31. din Ordonanta 25/2016)

(4) In permisul de sedere temporara se inscrie, dupa caz, mentiunea A�cercetatorA�, A�studentA�, A�elevA� sau A�voluntarA�.

(5) In permisele de sedere temporara eliberate cercetatorilor care isi exercita mobilitatea in cadrul Uniunii Europene se inscrie mentiunea A�cercetator-mobilitateA�, precum si mentiuni referitoare la programul sau acordul in baza caruia se realizeaza mobilitatea.

(Din 10-nov-2018 Art. 107, alin. (3) din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. I, punctul 60. din Legea 247/2018)

Articolul 108: Regimul permisului de sedere

(1) Permisul de sedere eliberat strainului in conditiile prezentei ordonante de urgenta face dovada identitatii, a adresei de resedinta sau de domiciliu pe teritoriul Romaniei si atesta existenta dreptului de sedere in Romania, precum si durata si scopul pentru care i-a fost acordat acest drept .

(2) Titularul permisului de sedere are obligatia de a avea in permanenta asupra sa documentul, de a nu-l instraina si de a-l prezenta organelor autoritatilor competente ori de cate ori i se solicita aceasta.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , permisul ICT nu face dovada adresei de resedinta pe teritoriul Romaniei in situatia in care prima sedere a strainului se efectueaza pe teritoriul altui stat membru al Uniunii Europene.

(Din 03-sep-2016 Art. 108, alin. (2) din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 32. din Ordonanta 25/2016)

Articolul 109: Permisul de sedere temporara

(1) Permisul de sedere temporara se elibereaza strainilor Ja acordarea sau prelungirea dreptului de sedere temporara. in permisul de sedere temporara se inscrie adresa la care strainul declara ca are resedinta pe teritoriul Romaniei.

(2) Permisul de sedere temporara are o valabilitate limitata la perioada pentru care s-a acordat sau, dupa caz, s-a prelungit dreptul de sedere temporara. Permisul de sedere temporara se reinnoieste de fiecare data cu ocazia prelungirii dreptului de sedere temporara.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) , in permisul ICT eliberat in situatia in care prima sedere a strainului se efectueaza pe teritoriul altui stat membru al Uniunii Europene nu se inscrie o adresa de resedinta a strainului pe teritoriul Romaniei.

(Din 03-sep-2016 Art. 109, alin. (2) din capitolul VI, sectiunea 1 completat de Art. II, punctul 33. din Ordonanta 25/2016)

Articolul 110: Permisul de sedere permanenta

(1) Permisul de sedere pe termen lung se elibereaza in baza obtinerii dreptului de sedere pe termen lung:

a) strainilor membri de familie ai cetatenilor romani, pentru o perioada de 10 ani, si se reinnoieste succesiv pentru aceeasi perioada;

b) celorlalte categorii de straini, pentru o perioada de 5 ani, si se reinnoieste succesiv pentru aceeasi perioada .

(Din 31-iul-2011 Art. 110, alin. (1) din capitolul VI, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 156. din Legea 157/2011)





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009