din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1903 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35517 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este persoana fizica sau juridica care detine numai posesiunea si folosinta din dezmembramintele dreptului de proprietate.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) se bucura de tratament egal in domeniile si in conditiile prevazute la art. 801.

(Din 03-sep-2016 Art. 128, alin. (3) din capitolul VIII modificat de Art. II, punctul 35. din Ordonanta 25/2016)

(4) Prin derogare de la prevederile alin. (3) , accesul pe piata muncii pentru strainii cu drept de sedere permanenta intr-un stat membru al Uniunii Europene se va realiza in raport cu legislatia muncii in domeniu si cu necesitatea ocuparii locurilor de munca ce se incadreaza in registrul ocupational deficitar pe teritoriul Romaniei, stabilit de structura specializata din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse.

Articolul 1281: Readmisia strainilor posesori ai Cartii albastre a UE sau ai unui permis ICT

(1) Posesorul Cartii albastre a UE caruia i s-a respins cererea de mutare in al doilea stat membru este readmis imediat, fara formalitati, pe teritoriul Romaniei. Readmisia este acceptata imediat, fara formalitati, si pentru membrii de familie ai acestuia.

(2) Titularul unui permis ICT, al unui permis de sedere temporara in scop de cercetare stiintifica sau de studii eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrari este readmis imediat, fara formalitati, la solicitarea statului membru al Uniunii Europene pe teritoriul caruia se afla in cadrul unei mobilitati. Readmisia este acceptata imediat, fara formalitati, si in ceea ce priveste membrii de familie ai acestuia.

(Din 10-nov-2018 Art. 128^1, alin. (2) din capitolul VIII modificat de Art. I, punctul 64. din Legea 247/2018)

(3) Prevederile alin. (2) se aplica si in cazul in care strainului, aflat in cadrul unei mobilitati pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene care solicita readmisia, i-a incetat dreptul de sedere temporara pe teritoriul Romaniei, la expirarea termenului pentru care i-a fost acordat sau ca urmare a anularii ori revocarii.

(Din 03-sep-2016 Art. 128^1 din capitolul VIII modificat de Art. II, punctul 36. din Ordonanta 25/2016)

Articolul 1282: Facilitati la intrarea pe teritoriul Romaniei a strainilor titulari ai unor documente eliberate de state Schengen

(1) Strainii titulari ai unor vize uniforme, valabile pentru doua sau multiple intrari, ai unor vize de lunga sedere sau ai unor permise de sedere, altele decat cele prevazute la art. 128 alin. (1) , eliberate de state Schengen, pot intra pe teritoriul Romaniei in vederea unei sederi neintrerupte sau a mai multor sederi a caror durata sa nu depaseasca 90 de zile in decursul oricarei perioade de 180 de zile precedente fiecarei zile de sedere pe teritoriul Romaniei, fara viza de scurta sedere, daca documentele prezentate sunt in perioada de valabilitate, iar numarul de intrari si durata sederii autorizate nu au fost epuizate.

(2) Durata sederii pe teritoriul Romaniei nu poate depasi dreptul de sedere stabilit prin vizele uniforme, vizele de lunga sedere sau permisele de sedere prevazute la alin. (1) .

(Din 01-feb-2014 Art. 128^1 din capitolul VIII completat de Art. I din Ordonanta urgenta 109/2013)

Articolul 129: Membrii de familie ai strainilor cu drept de sedere permanenta in statele membre ale Uniunii Europene

(1) Membrii de familie ai strainilor prevazuti la art. 128, care au un drept de sedere temporara in scopul reintregirii familiei intr-un stat membru al Uniunii Europene, pot intra in Romania in baza unei vize de lunga sedere acordate in acelasi scop de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, cu indeplinirea conditiilor generale de acordare a vizelor, precum si cu prezentarea dovezilor privind dreptul de sedere pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene in aceasta calitate .

(2) Membrilor de familie ai strainilor prevazuti la art. 128, care nu au un drept de sedere temporara in scopul reintregirii familiei intr-un stat membru al Uniunii Europene, le sunt aplicabile prevederile art. 46.

(3) Strainilor prevazuti la alin. (1) li se poate prelungi dreptul de sedere cu indeplinirea conditiilor generale prevazute de lege, daca:

a) prezinta permisul de sedere intr-un stat membru al Uniunii Europene;

b) fac dovada ca au locuit ca membri de familie ai strainului cu drept de sedere permanenta intr-un stat membru al Uniunii Europene;

c) fac dovada detinerii mijloacelor de intretinere in cuantum de cel putin salariul minim brut pe tara garantat in plata .

(Din 10-nov-2018 Art. 129, alin. (3) , litera C. din capitolul VIII modificat de Art. I, punctul 65. din Legea 247/2018)

(4) Strainilor prevazuti la alin. (2) li se poate prelungi dreptul de sedere, potrivit prevederilor art. 62.

Articolul 1291: Membrii de familie ai beneficiarilor protectiei internationale readmisi pe teritoriul Romaniei

(1) Membrii de familie ai beneficiarilor protectiei internationale readmisi pe teritoriul Romaniei, potrivit art. 201 alin. (1) din Legea nr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt strainii care aveau un drept de sedere temporara in scopul reintregirii familiei beneficiarilor protectiei internationale in statul membru care a dispus indepartarea.

(2) Membrii de familie prevazuti la alin. (1) pot intra pe teritoriul Romaniei fara indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. b) si c) , beneficiaza de un drept de sedere temporara pentru 90 de zile, incepand cu data intrarii in Romania, si pot solicita prelungirea acestui drept pentru oricare dintre scopurile si in conditiile prevazute la cap. IV, fara a mai fi necesara obtinerea in prealabil a unei vize de lunga sedere.

(3) Prevederile alin. (2) nu aduc atingere situatiei mai favorabile dobandite de strainii in cauza pe teritoriul Romaniei in temeiul altor dispozitii legale.

(Din 26-dec-2013 Art. 129 din capitolul VIII completat de Art. I, punctul 10. din Legea 376/2013)

Articolul 1292

Facilitati la intrarea pe teritoriul Romaniei a membrilor de familie ai cetatenilor romani Strainii membrii de familie ai cetatenilor romani pot intra pe teritoriul Romaniei in vederea unei sederi neintrerupte sau a mai multor sederi a caror durata sa nu depaseasca 90 de zile in decursul oricarei perioade de 180 de zile precedente fiecarei zile de sedere pe teritoriul Romaniei, fara viza de scurta sedere, daca indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) insotesc cetateanul roman sau i se alatura pe teritoriul Romaniei;

b) prezinta un document valabil care atesta rezidenta pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene in calitate de membri de familie ai cetateanului roman pe care il insotesc sau caruia i se alatura pe teritoriul Romaniei.

(Din 28-nov-2014 Art. 129^1 din capitolul VIII completat de Art. 41, punctul 77. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

Articolul 130: Dreptul de sedere temporara pentru victimele unor infractiuni

(1) Dreptul de sedere temporara pentru victimele unor infractiuni se acorda de catre Inspectoratul General pentru Imigrari, in conditiile prevazute la alin. (2) , strainilor victime ale:

a) infractiunilor prevazute la art. 210, 211, 263 sau 264 din Codul penal;

b) infractiunilor prevazute la art. 264 alin. (4) sau art. 265 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Dreptul de sedere temporara pentru victimele unor infractiuni se acorda pentru o perioada de 6 luni, fara obligativitatea obtinerii unei vize si chiar daca strainii au intrat ilegal in Romania, la solicitarea procurorului sau a instantei de judecata, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) strainii manifesta o intentie clara de a coopera sau coopereaza cu autoritatile competente pentru a facilita identificarea si tragerea la raspundere penala a participantilor la savarsirea infractiunilor ale caror victime sunt;

b) strainii au incetat relatiile cu persoanele suspectate de comiterea infractiunilor ale caror victime sunt;

c) acordarea dreptului de sedere este oportuna pentru derularea investigatiilor judiciare;

d) sederea strainilor in Romania nu prezinta pericol pentru ordinea publica sau securitatea nationala.

(3) Dreptul de sedere temporara pentru victimele unor infractiuni se prelungeste de catre Inspectoratul General pentru Imigrari succesiv, pentru noi perioade de cate 6 luni, la solicitarea procurorului sau a instantei de judecata, daca sunt indeplinite in mod cumulativ conditiile prevazute la alin. (2) .

(4) In cazul in care nu se solicita prelungirea dreptului de sedere temporara potrivit alin. (3) , la solicitarea strainilor victime ale infractiunilor prevazute la alin. (1) lit. b) , dreptul de sedere temporara acordat potrivit alin. (2) se prelungeste de catre Inspectoratul General pentru Imigrari succesiv, pentru noi perioade de cate 6 luni, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) prezenta strainilor pe teritoriul Romaniei este necesara in vederea realizarii procedurilor legale pentru recuperarea remuneratiilor restante de la angajatorul care a comis infractiunile prevazute la art. 264 alin. (4) sau la art. 265 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009