din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1714 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35442 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Reglementat in sectiunea XI, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.

Articolul 137: Regimul contraventiilor

(1) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In cazul contraventiilor prevazute la art. 134 pct. 5, 11 si 16, contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la art. 135, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.

Articolul 138:

[Art. 138 din capitolul IX a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 120, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 139:

[Art. 139 din capitolul IX a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 120, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 140: Desfasurarea unor activitati interzise de lege

Organizarea de catre straini, pe teritoriul Romaniei, a unui partid politic sau a altei organizatii ori grupari dintre cele prevazute la art. 4 alin. (2) , aderarea unui strain la acestea, precum si initierea, organizarea si participarea la manifestatii sau intruniri care aduc atingere ordinii publice si sigurantei nationale constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.

(Din 01-feb-2014 Art. 140 din capitolul IX modificat de Art. 120, punctul 2. din titlul II din Legea 187/2012)

Articolul 141:

[Art. 141 din capitolul IX a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 120, punctul 3. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 142:

[Art. 142 din capitolul IX a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 120, punctul 3. din titlul II din Legea 187/2012]

CAPITOLUL X: Dispozitii finale si tranzitorii

Articolul 143: Oficiul Roman pentru Imigrari

In aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta, politistii din cadrul Oficiului Roman pentru Imigrari sunt abilitati:

a) sa efectueze acte de constatare in vederea informarii organelor de urmarire penala, atunci cand constata savarsirea unor infractiuni in legatura cu regimul strainilor;

b) sa ii legitimeze, sa ii depisteze, sa ii preia de la sediile altor autoritati si sa ii conduca la sediul formatiunilor teritoriale pe strainii care incalca dispozitiile legale privind regimul strainilor in Romania sau pe cei a caror identitate nu poate fi stabilita, sa verifice si sa ia masurile legale, in cel mult 24 de ore de la depistare;

(Din 31-iul-2011 Art. 143, litera B. din capitolul X modificat de Art. I, punctul 169. din Legea 157/2011)

c) sa organizeze si sa efectueze, in conditiile legii, controale in mediile si locurile frecventate de straini, in institutiile publice sau particulare, precum si in incinta operatorilor economici, indiferent de proprietar sau detinator, atunci cand exista date sau indicii cu privire la existenta in aceste locuri sau medii a unor straini care nu respecta prevederile legale privind regimul strainilor in Romania;

d) sa foloseasca gratuit mijloacele de transport in comun si mijloacele de transport feroviare, in timpul serviciului, pentru executarea unor misiuni care nu pot fi indeplinite altfel.

e) sa beneficieze de serviciile unui interpret autorizat sau a unei persoane de incredere, atunci cand situatia o impune, pentru indeplinirea atributiilor de serviciu;

f) sa solicite expertize si sa consulte experti in vederea stabilirii situatiei juridice a strainilor si dispunerii unor masuri administrative.

(Din 28-nov-2014 Art. 143, litera D. din capitolul X completat de Art. 41, punctul 83. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(2) Inspectoratul General pentru Imigrari este punctul national de contact in relatia cu institutiile Uniunii Europene si cu autoritatile celorlalte state membre pentru schimbul de informatii si documente in aplicarea dispozitiilor legale ce intra in competenta sa.

(Din 26-dec-2013 Art. 143 din capitolul X completat de Art. I, punctul 12. din Legea 376/2013)

(3) Plata interpretilor prevazuti la alin. (1) lit. e) se face in conditiile Legii nr. 178/1997 pentru autorizarea si plata interpretilor si traducatorilor folositi de Consiliul Superior al Magistraturii, de Ministerul Justitiei, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie, de organele de urmarire penala, de instantele judecatoresti, de birourile notarilor publici, de avocati si de executori judecatoresti, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Interpretii prevazuti la alin. (1) lit. e) care se deplaseaza in alta localitate decat cea de domiciliu, pentru efectuarea lucrarilor solicitate de Inspectoratul General pentru Imigrari, beneficiaza de cheltuieli de transport si, dupa caz, de cazare si indemnizatie de delegare, potrivit dispozitiilor legale aplicabile in unitatile bugetare.

(5) In cazul in care nu sunt identificati sau nu pot fi utilizati interpreti autorizati in conditiile Legii nr. 178/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, Inspectoratul General pentru Imigrari poate folosi persoane de incredere care cunosc limbile din/si in care se face traducerea si/sau interpretarea limbii respective, dispozitiile alin. (3) si (4) aplicandu-se in mod corespunzator.

(6) Inspectoratul General pentru Imigrari transmite Comisiei Europene date statistice privind numarul documentelor prin care s-a acordat dreptul de sedere si de munca in scopul ocuparii unui loc de munca sezoniera eliberate pentru prima data si, in masura posibilului, numarul strainilor al caror drept de sedere in scopul ocuparii unui loc de munca sezoniera a fost prelungit, anulat sau revocat. Datele statistice sunt defalcate in functie de cetatenie si, in masura posibilului, in functie de durata dreptului de sedere acordat si in functie de sectorul economic. Datele statistice au ca perioade de referinta un an calendaristic si sunt comunicate Comisiei Europene in termen de 6 luni de la sfarsitul anului de referinta. Primul an de referinta este 2017.

(Din 03-sep-2016 Art. 143, alin. (2) din capitolul X completat de Art. II, punctul 40. din Ordonanta 25/2016)

Articolul 1431

In cuprinsul prezentei ordonante de urgenta, referirea la masura de siguranta a expulzarii se considera a fi facuta la pedeapsa accesorie, respectiv complementara, aplicata potrivit prevederilor art. 65 alin. (2) lit. c) sau ale art. 66 alin. (1) lit. c) din Codul penal.

(Din 01-feb-2014 Art. 143 din capitolul X completat de Art. 120, punctul 4. din titlul II din Legea 187/2012)

Articolul 144: Suportarea unor cheltuieli

(1) Cheltuielile ocazionate de transportul international necesar executarii masurilor de indepartare de pe teritoriul Romaniei a strainilor care dispun de mijloace financiare se suporta de catre acestia, cu conditia ca, dupa achitarea acestor cheltuieli, sa le ramana o suma echivalenta cu minimum 50 euro, necesara acoperirii cheltuielilor proprii pe timpul indepartarii.

(Din 03-sep-2016 Art. 144, alin. (1) din capitolul X modificat de Art. II, punctul 41. din Ordonanta 25/2016)

(2) Daca strainul nu dispune de mijloace financiare si a intrat in Romania in baza unei invitatii, cheltuielile de executare a masurilor de indepartare se suporta de catre persoana fizica sau juridica ce a facut invitatia. Invitatia constituie titlu executoriu in situatia in care strainul invitat nu paraseste Romania pana la data la care inceteaza dreptul de sedere stabilit prin viza. Sumele de plata se determina de catre Inspectoratul General pentru Imigrari prin intocmirea unei note de constatare a cheltuielilor privind executarea masurilor de indepartare a strainului invitat.

(Din 28-nov-2014 Art. 144, alin. (2) din capitolul X modificat de Art. 41, punctul 84. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(3) Angajatorul, persoana fizica sau juridica, este obligat sa suporte cheltuielile de executare a masurilor de indepartare a strainului pe care l-a angajat ilegal sau al carui permis de sedere nu mai este valabil.





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009