b) [textul din Art. 90^2, alin. (1) , litera B. din capitolul VI a fost abrogat la 30-iun-2017 de Art. I, punctul 33. din Ordonanta urgenta 51/2017]
c) stabileste prin decizie reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, in urmatoarele situatii:
1. ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale;
2. ca urmare a autosesizarii;
d) stabileste incadrarea in grad si tip de handicap, ca urmare a reevaluarii dispuse in conditiile lit. c) ;
e) participa, la solicitare, in actiuni de verificare a activitatii de evaluare si incadrare in grad si tip de handicap .
(2) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) , Comisia superioara emite decizii dupa cum urmeaza:
a) [textul din Art. 90^2, alin. (2) , litera A. din capitolul VI a fost abrogat la 30-iun-2017 de Art. I, punctul 33. din Ordonanta urgenta 51/2017]
b) de reevaluare, in conditiile alin. (1) lit. c) ;
c) de incadrare/neincadrare in grad si tip de handicap, in urma reevaluarii dispuse in conditiile alin. (1) lit. c) .
(3) Modelul deciziilor prevazute la alin. (2) se aproba prin regulamentul de organizare si functionare al Comisiei superioare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(Din 28-iul-2016 Art. 90^2, alin. (3) din capitolul VI a se vedea referinte de aplicare din Regulament din 2016)
(4) Deciziile emise de Comisia superioara pot fi atacate la sectia de contencios administrativ si fiscal a tribunalului, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cererile adresate instantei fiind scutite de taxa judiciara de timbru.
(Din 15-feb-2013 Art. 90^2, alin. (4) din capitolul VI modificat de Art. VI din capitolul I, sectiunea 2 din Legea 2/2013)
Articolul 903
(1) Decizia de reevaluare emisa de Comisia superioara in conditiile art. 902 alin. (1) lit. c) cuprinde recomandari cu privire la continutul dosarului de evaluare complexa si va fi transmisa directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului din raza de domiciliu a persoanei, in vederea efectuarii reevaluarii de catre serviciul de evaluare complexa.
(2) Reevaluarea persoanei se va realiza in termen de 60 de zile lucratoare de la data inregistrarii deciziei de reevaluare la directia generala de asistenta sociala si protectia copilului.
(3) In cazul in care persoana supusa reevaluarii nu se prezinta la a doua convocare a serviciului de evaluare complexa, directorul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului dispune, prin act administrativ, suspendarea dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale.
(4) Procesul de reevaluare prevazut la alin. (2) se desfasoara in prezenta unui reprezentant din structura de specialitate a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care va elabora un referat ce va fi inaintat Comisiei superioare impreuna cu dosarul completat si raportul de reevaluare complexa elaborat de serviciul de evaluare complexa.
(5) In cazul in care persoana nu se prezinta la reevaluare in termenul prevazut la alin. (2) , in baza raportului de reevaluare al serviciului de evaluare complexa insotit de referatul reprezentantului structurii de specialitate a ministerului, Comisia superioara emite decizie de neincadrare in grad si tip de handicap .
(6) In baza raportului si a referatului prevazute la alin. (4) , Comisia superioara emite decizia de incadrare/neincadrare in grad si tip de handicap .
(7) Punerea in executare a deciziilor emise de Comisia superioara se face de catre directia generala de asistenta sociala si protectia copilului.
(Din 25-iul-2012 Art. 90^3 din capitolul VI modificat de Art. I, punctul 9. din Legea 136/2012)
Articolul 904
[Art. 90^4 din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 10. din Legea 136/2012]
Articolul 905
[Art. 90^5 din capitolul VI a fost abrogat la 25-iul-2012 de Art. I, punctul 10. din Legea 136/2012]
CAPITOLUL VII: Parteneriate
Articolul 91
In activitatea de protectie si promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap si autoritatile administratiei publice centrale si locale intretin relatii de dialog, colaborare si parteneriat cu organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care reprezinta interesele acestora, precum si cu institutiile de cult recunoscute de lege cu activitate in domeniu .
Articolul 92
(1) Se infiinteaza, pe langa Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, Consiliul de analiza a problemelor persoanelor cu handicap, denumit in continuare Consiliul, cu rol consultativ, in urmatoarea componenta:
a) presedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap;
b) presedintele Consiliului National al Dizabilitatii din Romania;
c) un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului;
d) un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
e) un reprezentant al Ministerului Sanatatii Publice;
f) un reprezentant al unei organizatii neguvernamentale pentru protectia drepturilor omului;
g) cate un reprezentant al organismelor administratiei publice centrale si/sau locale, precum si al altor organisme de drept public sau privat din domeniu, cu statut de membri nepermanenti, in functie de problemele ce urmeaza a fi solutionate.
(2) Consiliul are urmatoarele atributii:
a) emite avize consultative cu privire la proiectele de acte normative care au ca obiect protectia persoanelor cu handicap, initiate de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap sau de alte autoritati competente;
b) analizeaza problematica protectiei persoanelor cu handicap si propune masuri privind imbunatatirea conditiilor de viata ale acestora;
c) sesizeaza organele competente cu privire la incalcarea drepturilor persoanelor cu handicap .
(3) Consiliul se intruneste in sedinte ordinare trimestriale, precum si in sedinte extraordinare ori de cate ori este necesar.
(4) Convocarea membrilor se realizeaza de catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap .
Certificat de incadrare in grad de handicap. Autism infantil. Recunoasterea dreptului la asistent personal. Necesitatea protectiei de catre stat a persoanelor vulnerabile care sufera de boli mintale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 646/7.09.2020
Obligatia angajatorului privind tinerea unei evidente a orelor de munca prestate de salariati. Sarcina probei Pronuntaţă de: Tribunalul Timis - Sentinta civila nr. 150/PI din data de 15.02.2019
Prestare orelor suplimentare de catre asistentul personal al persoanelor cu handicap Pronuntaţă de: Decizia nr. 28.11.2019 - Curtea de Apel Timisoara
Stabilirea prin contract a unui program de munca mai mare de 8 ore/zi. Ore suplimentare Pronuntaţă de: Tribunalul Timis � Sentinta civila nr. 150/15- 02- 2019
Decizie de concediere pe parcursul perioadei de proba Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau, Sectia I Civila, Decizia 656 din data de 25.05.2016
Punere sub interdictie. Persoana cu retard mental sever Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 436 din 5 februarie 2014
Obligarea la emiterea unei hotarari a Guvernului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 551 din 5 februarie 2013
Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim