din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2270 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

  Publicat: 09 Jan 2020       11146 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 10 din 08.01.2020

In vigoare de la 07 februarie 2020

Principiu al relatiilor internationale, consacrat in acorduri, in tratate si in conventii de asistenta juridica,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Puterile publice existente in stat.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Comisii diverse au fost instituite in structura institutionala a Parlamentului European, in scopul organizarii activitatii sale. Membrii fiecarei comisii sunt alesi la inceputul si la jumatatea fiecarui ciclu parlamentar, conform afilierii politice si expertizei lor.
Este o conventie internationala in domeniul financiar-valutar si monetar, incheiata in anul 1944 cu ocazia Conferintei monetare internationale care a avut loc la Bretton Woods.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este o conventie internationala in domeniul financiar-valutar si monetar, incheiata in anul 1944 cu ocazia Conferintei monetare internationale care a avut loc la Bretton Woods.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(3) In scopul intaririi stabilitatii si integritatii sistemului de pensii ocupationale, A.S.F. colaboreaza cu alte institutii si autoritati din tara si din strainatate, acestea cuprinzand, in special, autoritatile de supraveghere si reglementare a pietelor financiare din statele membre ale Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, Comisia Europeana, Comitetul european pentru risc sistemic, Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale, Autoritatea Bancara Europeana, Autoritatea Europeana pentru Valori Mobiliare si Piete.

(4) Colaborarea se realizeaza prin schimb de informatii, de experienta sau in orice alt mod, potrivit legii si/sau acordurilor incheiate cu institutiile si autoritatile prevazute la alin. (1) si cu asociatiile internationale prevazute la alin. (2), in scopul indeplinirii atributiilor lor specifice si in conditii de reciprocitate si de asigurare a confidentialitatii informatiilor astfel furnizate.

(5) Institutiile si autoritatile publice furnizeaza A.S.F. informatiile pe care le considera necesare sau care sunt solicitate de aceasta, in scopul realizarii unei supravegheri eficiente si al indeplinirii obiectivelor A.S.F.

(6) Informatiile primite ca urmare a schimbului de informatii intre autoritati si informatiile obtinute prin verificarea la fata locului se divulga doar cu acordul expres al autoritatii competente de la care provin informatiile sau cu cel al autoritatii competente a statului membru in care s-a efectuat verificarea la fata locului.

(7) A.S.F. poate autoriza comunicarea de informatii confidentiale referitoare la supravegherea prudentiala a unui administrator catre comisii parlamentare de ancheta si catre alte entitati nationale cu atributii de ancheta, in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) entitatile cu atributii de ancheta au competenta, in temeiul legislatiei nationale, de a cerceta sau a examina actiunile autoritatilor responsabile de supravegherea administratorilor sau de elaborare a legislatiei privind aceasta supraveghere;

b) informatiile sunt strict necesare pentru exercitarea competentei prevazute la lit. a);

c) persoanelor care au acces la informatii le revin obligatiile privind pastrarea secretului profesional;

d) in cazul in care informatiile provin de la alt stat membru, acestea sunt comunicate cu acordul explicit al autoritatilor competente din statul membru de provenienta si doar in scopurile pentru care respectivele autoritati si-au dat acordul .

(8) In schimburile de informatii, transmiterea si comunicarea acestora, exista obligatia respectarii cel putin a urmatoarelor conditii:

a) schimbul, transmiterea sau comunicarea de informatii se realizeaza in scopul indeplinirii functiei de supraveghere sau de control;

b) informatiile primite fac obiectul obligatiei privind pastrarea secretului profesional;

c) in cazul in care informatiile provin din alt stat membru, acestea nu sunt divulgate fara acordul expres al autoritatii competente din statul de provenienta si, daca este cazul, sunt comunicate exclusiv in scopurile pentru care respectiva autoritate si-a dat acordul .

Articolul 154 - Inactivitatea pe o perioada de 2 ani a entitatilor autorizate/avizate

Daca entitatea autorizata sau avizata de catre A.S.F. nu are activitate pe o perioada de 2 ani de la data obtinerii deciziei de autorizare sau a avizului, A.S.F. ii poate retrage autorizarea/avizul, dupa caz.

Articolul 155 - Taxele de autorizare, avizare si functionare

(1) Taxele de autorizare, avizare si functionare se stabilesc prin reglementarile adoptate de A.S.F.

(2) Taxele prevazute la alin. (1) se achita de catre solicitant.

(3) In cazul respingerii cererii de autorizare sau de avizare, taxa perceputa nu se restituie.

Articolul 156 - Prelucrarea datelor cu caracter personal

(1) Entitatile prevazute la art. 2 prelucreaza datele cu caracter personal ale participantilor si ale mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil, in scopul indeplinirii obligatiilor prevazute de prezenta lege si de reglementarile Autoritatii, cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 a Parlamentului European si a Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) si a prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F. se realizeaza exclusiv in scopul indeplinirii atributiilor de protectie a participantilor si a mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil, cu respectarea dispozitiilor prezentei legi, ale Regulamentului (UE) 2016/679 si ale Legii nr. 190/2018.

Articolul 157 - Secretul profesional

(1) Persoanele care au fost sau sunt angajate in cadrul A.S.F. au obligatia de a respecta secretul profesional si nu pot divulga informatiile obtinute in context profesional niciunei persoane fizice sau juridice decat intr-o forma sintetica sau agregata, astfel incat entitatile prevazute la art. 2 sa nu poata fi identificate.

(2) Fara a aduce atingere prevederilor alin. (1), informatiile confidentiale pot fi comunicate, in conditiile legii, organelor judiciare in timpul procedurilor judiciare, in procedurile de insolventa in cazul in care societatile autorizate sau avizate, conform prezentei legi, sunt declarate insolvente sau in procesul de lichidare.

Articolul 158 - Dreptul de ancheta al Parlamentului European

Prevederile art. 152, 153 si 157 nu aduc atingere dreptului de ancheta conferit Parlamentului European prin art. 226 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene.

CAPITOLUL XVI

Dispozitii finale

Articolul 159 - Abrogare

La mentiunea privind transpunerea normelor Uniunii Europene din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 31 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, litera c) se abroga.

Articolul 160 - Intrarea in vigoare

(1) Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Reglementarile emise de catre A.S.F. in aplicarea prezentei legi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Afişează Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2020    Lege pensii ocupationale    pensii ocupationale 2020    avocat pensii ocupationale    pensie ocupationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.