din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1900 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

  Publicat: 09 Jan 2020       11156 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 10 din 08.01.2020

In vigoare de la 07 februarie 2020

Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.

(4) Administratorul asigura functionarea corespunzatoare a activitatilor externalizate prin procesul de selectie a unui prestator de servicii si prin monitorizarea continua a activitatilor acestuia.

(5) Externalizarea activitatilor prevazute la alin. (1) se realizeaza in baza unui contract incheiat intre administrator si prestatorul de servicii .

(6) Administratorul este obligat sa notifice A.S.F. intentia de a efectua operatiunile prevazute la alin. (1), inainte de a incheia contractul prevazut la alin. (5).

Articolul 37 - Taxa de functionare

Administratorul achita A.S.F. de la momentul autorizarii fondului, pe toata durata de functionare a acestuia, o taxa lunara, conform reglementarilor A.S.F.

Articolul 38 - Emiterea de reglementari privind modul de functionare a administratorilor

(1) A.S.F. emite reglementari cu privire la:

a) cerintele pentru autorizarea persoanelor din structura de conducere si a celor care detin functii-cheie;

b) principiile de organizare si functionare a structurilor prevazute la art. 26 alin. (2);

c) continutul minim al rapoartelor prevazute la art. 28 alin. (4), art. 29 alin. (7) si art. 30 alin. (7);

d) calculul si raportarea taxei de functionare a administratorilor;

e) reguli aplicabile externalizarii activitatilor care intra sub incidenta prezentei legi;

f) contabilitatea administratorilor si a fondurilor, respectiv a Fondului de garantare;

g) organizarea activitatii de arhiva a administratorilor.

(2) Emiterea reglementarilor prevazute la alin. (1) lit. f) se realizeaza cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

SECTIUNEA a 4-a

Reguli prudentiale

Articolul 39 - Regulile prudentiale

(1) Administratorul trebuie sa respecte in orice moment, pe parcursul desfasurarii activitatii, regulile de prudentialitate stabilite prin prezenta lege si prin reglementarile A.S.F.

(2) Regulile prudentiale sunt cuprinse in reglementarile interne ale administratorului si se refera, fara a se limita la:

a) stabilirea directiilor principale de activitate si de dezvoltare ale administratorului;

b) stabilirea politicilor contabile si a sistemului de control financiar, precum si aprobarea planificarii financiare;

c) stabilirea unor proceduri administrative si contabile corespunzatoare, de control si siguranta pentru procesarea electronica a datelor, precum si mecanisme adecvate de control intern;

d) stabilirea de proceduri adecvate care sa asigure separarea activelor si pasivelor administratorului si ale fiecarui fond de pensii private administrat;

e) stabilirea unor proceduri cu privire la mecanismele de adoptare a deciziilor, la modalitatile de raportare interna si la administrarea conflictului de interese;

f) stabilirea unor proceduri adecvate care sa asigure posibilitatea ca operatiunile efectuate de administrator sa fie reconstituite, inclusiv in ceea ce priveste partile implicate, timpul si locul in care au fost efectuate;

g) stabilirea de politici scrise in ceea ce priveste gestionarea riscurilor, auditul intern si, daca este cazul, activitatile actuariale si cele externalizate;

h) pastrarea inregistrarilor tranzactiilor desfasurate, pentru a permite verificarea respectarii regulilor prudentiale, regulilor de guvernanta corporativa, precum si a altor cerinte legale.

(3) Politicile prevazute la alin. (2) lit. g) sunt revizuite cel putin o data la trei ani sau ori de cate ori este necesar.

Articolul 40 - Obligatii in scopul protejarii intereselor participantilor si mostenitorilor acestora

In scopul protejarii intereselor participantilor si ale mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil, si a integritatii sistemului de pensii ocupationale, administratorul are urmatoarele obligatii:

a) sa actioneze cu onestitate, corectitudine si diligenta profesionala;

b) sa evite conflictele de interese;

c) sa asigure participantilor si mostenitorilor acestora, definiti conform prevederilor Codului civil, un tratament corect, egal si nediscriminatoriu.

Articolul 41 - Emiterea de reglementari privind regulile prudentiale

A.S.F. emite reglementari privind:

a) aplicarea de catre administratori a regulilor prudentiale;

b) aplicarea principiilor de guvernanta corporativa.

SECTIUNEA a 5-a

Finantarea activitatii administratorului

Articolul 42 - Comisionul de administrare

(1) Pentru activitatea de administrare, administratorul percepe un comision de administrare, prin:

a) deducerea unui procent de maximum 0,2% pe luna din activul net al fondului; si/sau

b) perceperea unei sume fixe care se suporta de catre angajator .

(2) Cuantumul comisionului de administrare se stabileste prin contractul de administrare si este prevazut in prospect.

(3) Modificarea comisionului de administrare se comunica participantilor cu cel putin 90 de zile inainte de aplicare.

(4) Modificarea comisionului de administrare prevazut la alin. (2) este supusa regulilor de informare a participantilor prevazute in schema de pensii ocupationale si este notificata A.S.F.

(5) Comisionul de administrare prevazut la alin. (1) poate fi platit de catre angajator, din surse proprii, cu aplicarea corespunzatoare a alin. (2) - (4).

Articolul 43 - Veniturile administratorului

Veniturile administratorului aferente activitatii de administrare a unui fond se constituie din comisioanele de administrare aferente schemelor de pensii ocupationale administrate.





Afişează Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 1/2020    Lege pensii ocupationale    pensii ocupationale 2020    avocat pensii ocupationale    pensie ocupationala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.