d) pentru sumele solicitate a fi acordate din Fond sa nu existe o alta cerere de finantare din fonduri externe nerambursabile sau de la bugetul de stat sau alte bugete, aprobata sau in curs de analiza .
(4) [Art. 3, alin. (4) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 21-iun-2019 de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 43/2019]
(5) [Art. 3, alin. (5) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 1/2020]
(6) [Art. 3, alin. (6) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 4
Categoriile de investitii eligibile a fi finantate din Fond sunt investitiile noi si extinderea/finalizarea investitiilor existente, constand in constructii, modernizari si dotari, precum si lucrari de intretinere si reparatii curente pentru unitatile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale si asociatiile de dezvoltare intercomunitara.
(Din 29-mar-2019 Art. 4 din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 19/2019)
Articolul 41
Categoriile de cheltuieli care se pot finanta din Fond sunt:
a) cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare functionarii obiectivului care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului de investitii;
b) cheltuieli pentru elaborarea fazelor de proiectare documentatie tehnica pentru obtinerea autorizatiei de construire, proiect tehnic si detalii de executie, verificarea tehnica a proiectarii;
c) cheltuieli pentru realizarea investitiei de baza, respectiv: constructii si instalatii, monta] utilaje tehnologice, utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu/fara montaj si/sau dotare;
d) Cheltuieli pentru lucrarile de constructii si instalatii aferente organizarii de santier;
e) cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului, studiile de fezabilitate/documentatiile de avizare a lucrarilor de interventii, studiile de teren, studiile de specialitate, expertizele tehnice si/sau audit energetic, asistenta tehnica, consultanta, taxe pentru obtinerea de avize/acorduri/autorizatii, organizarea procedurilor de achizitii, active necorporale, cheltuieli conexe organizarii de santier, comisioane, cote, taxe, costuri credite, cheltuieli pentru probe tehnologice, teste si predare la beneficiar .
(Din 21-iun-2019 Art. 4 din capitolul I, sectiunea 1 completat de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 43/2019)
Articolul 5
(1)
[Art. 5, alin. (1) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 1/2020]
(2) Beneficiarii raspund pentru realitatea, exactitatea si legalitatea datelor prezentate.
(3) In cazul in care proiectele finantate din Fond vizeaza activitati economice, implementarea acestora se va face cu respectarea prevederilor nationale si europene in domeniul ajutorului de stat .
(Din 21-iun-2019 Art. 5 din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 43/2019)
Articolul 51
Pentru obiectivele de dezvoltare si investitii, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara sunt obligate sa transmita urmatoarele documente sau acte justificative, dupa caz:
a) pentru obiective de investitii noi: autorizatii de construire sau, dupa caz, documentatiile tehnico-economice, intocmite la faza de proiectare, studiu de fezabilitate/documentatie de avizare a lucrarilor de interventii, aprobate in conditiile legii prin hotarari ale consiliului local/judetean de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, hotarari ale consiliului local/judetean de asigurare a finantarii pentru categoriile de cheltuieli care nu se finanteaza din Fond, insotite de devizul general actualizat, defalcat pe categorii de lucrari si categorii de cheltuieli, certificatul de urbanism insotit de avizele si acordurile stabilite prin acesta;
b) pentru obiectivele de investitii, finantate din alte surse de finantare si pentru care se solicita finantare din Fond pentru componente nefinantate si nerealizate pana la momentul depunerii cererii: autorizatia de construire valabila si documente care sa prezinte stadiul fizic realizat si/sau devizul general pentru lucrarile rest de executat defalcat pe categorii de lucrari si categorii de cheltuieli, precum si valoarea actualizata a restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investitii.
c) pentru proiectele de dezvoltare referitoare la lucrari de intretinere si reparatii curente: devizele de lucrari si memoriile tehnice necesare demararii executiei lucrarilor.
Articolul 52
[Art. 5^2 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 6. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 6
[Art. 6 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 7
(1) Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara prin unitatile administrativ-teritoriale componente au obligatia de a restitui anual, pe o perioada de 20 de ani, o suma reprezentand contributia proprie la proiect/proiecte. Suma se stabileste la momentul depunerii solicitarii, prin esalonarea valorii finantate pentru fiecare proiect in sume egale anuale, pe o perioada de 20 de ani. Suma anuala ce urmeaza a fi restituita, aferenta proiectelor finantate nu va depasi diferenta intre nivelul maxim al datoriei publice locale, calculat potrivit prevederilor art. 63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, si serviciul datoriei publice locale anuale inregistrat in urmatorii 20 de ani. In cazul in care pe parcursul celor 20 de ani sunt contractate noi imprumuturi in conditiile art. 10, se impune recalcularea sumei anuale ce urmeaza a se restitui, conform noului nivel al serviciului datoriei publice locale inregistrat de unitatile/subdiviziunile administrativ - teritoriale. Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale au posibilitatea achitarii anticipate a contributiilor proprii la proiecte. Sumele rambursate de beneficiari aferente fiecarui an se vireaza la bugetul de stat pana la finele primului trimestru al anului urmator. Calculul sumei datorate se efectueaza de catre beneficiar si se verifica de catre structuri din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Ministerului Finantelor Publice, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice.
(Din 21-iun-2019 Art. 7, alin. (1) din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 43/2019)
(2) Universitatile au obligatia de a restitui anual 2,5% din valoarea finantarii, pe o perioada fixa de 20 de ani, reprezentand contributia proprie la proiect. Sumele rambursate de beneficiari aferente fiecarui an se vireaza la bugetul de stat pana la finele primului trimestru al anului urmator. Calculul sumei datorate se efectueaza de catre beneficiar si se verifica de catre structuri din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Ministerului Finantelor Publice, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) Pentru neachitarea la termen a sumelor prevazute la alin. (1) si (2) , beneficiarii datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere la nivelul celor stabilite de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Executarea silita a sumelor neachitate se efectueaza de catre organele fiscale centrale.
(4) Diferenta rezultata dintre valoarea grantului si sumele achitate conform alin. (1) , la finalul perioadei de 20 de ani, reprezinta cheltuiala definitiva a bugetului de stat si nu se mai datoreaza de catre beneficiar .
Articolul 8
Beneficiarii vor folosi obligatoriu codul de program/proiect furnizat de fond pentru partea finantata de catre acesta.
Articolul 9
[Art. 9 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 8. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 10
Beneficiarii nu pot contracta imprumuturi pe o perioada fixa de 20 de ani sau pana cand valoarea contributiei virate in conditiile art. 7 este egala cu valoarea grantului primit, cu exceptia imprumuturilor aferente implementarii proiectelor cu finantare din fonduri europene si refinantarea imprumuturilor contractate anterior datei la care se semneaza contractul de finantare din Fond .
Articolul 11
[Art. 11 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]
SECTIUNEA 2: Aprobarea Programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare
Articolul 12
[Art. 12 din capitolul I, sectiunea 2 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 13
[Art. 13 din capitolul I, sectiunea 2 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]
Articolul 14
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Statul nu poate invoca lipsa de lichiditati pentru refuzul de a executa o hotarare judecatoreasca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 1 Bucuresti - Sentinta civila nr. 12197 din data de 16.07.2014
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018 Sursa: EuroAvocatura.ro