din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1928 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice

OUG 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice

  Publicat: 14 Feb 2020       5798 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Procedura prin care se urmareste realizarea acordului partilor cu privire la stingerea unor litigii cum ar fi in procesele de divort sau in unele pricini de competenta comisiei de judecata.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.

(1) In desfasurarea activitatii de control prevazute la art. 6 alin. (2) lit. b), ANAP verifica documentele prin care se formalizeaza deciziile comisiei de evaluare cu privire la declararea drept admise/respinse a candidaturilor/ofertelor pentru fiecare faza a procesului de evaluare a ofertelor/candidaturilor aferenta procedurilor de atribuire selectate, inclusiv in ceea ce priveste aplicarea criteriului de atribuire si stabilirea ofertantului/ofertantilor castigator/castigatori."

16. La articolul 14, alineatele (2) si (7) se abroga.

17. La articolul 14, alineatele (3), (4) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(3) Autoritatea contractanta poate decide publicarea anuntului de participare/anuntului de participare simplificat/anunt de concesionare/anunt de concurs, cu sau fara remedierea abaterilor constatate de ANAP prin avizul conform conditionat emis ca rezultat al controlului ex ante exercitat in conformitate cu prevederile art. 11, avand obligatia de a publica avizul conform emis.

(4) Autoritatea contractanta poate decide continuarea derularii procedurii de atribuire cu sau fara remedierea abaterilor constatate de ANAP prin avizul conform conditionat, avand obligatia de a publica avizul conform final odata cu publicarea raportului procedurii, respectiv in ziua transmiterii comunicarilor privind rezultatul procedurii.

. . . . . . . . . .

(6) In cazul procedurilor de negociere fara publicare prealabila, autoritatea contractanta are obligatia de a publica in SEAP avizul conform final, impreuna cu un anunt de transparenta, si se comunica tuturor participantilor la procedura de atribuire, impreuna cu rezultatul procedurii.

18. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 15. -

Procesul de control ex ante este limitat la aspectele verificate si constatate in baza listelor de verificare ale ANAP si nu exonereaza de raspundere autoritatea contractanta in raport cu actiunile si deciziile adoptate de aceasta in procesul de atribuire si/sau modificare a contractului in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile."

19. La articolul 16, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"

Art. 16. -

(1) In cazul in care autoritatea contractanta are obiectii cu privire la constatarile si/sau masurile de remediere dispuse referitoare la aspectele de calitate, identificate de catre ANAP ca urmare a activitatii de control ex ante al procesului de atribuire, se poate demara procedura de conciliere.

(2) Procedura de conciliere poate fi declansata de autoritatea contractanta numai cu privire la aspectele de calitate prevazute in avizul conform conditionat emis de ANAP in legatura cu care autoritatea contractanta are obiectii, nefiind aplicabila rezultatelor verificarilor aspectelor de regularitate."

20. La articolul 18, alineatul (3) literele a) si b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) In situatia in care decizia de conciliere este adoptata ca urmare a examinarii pe fond a cererii de conciliere, aceasta trebuie sa fie emisa intr-o perioada cuprinsa intre:

a) 10-15 zile lucratoare de la data primirii solicitarii de conciliere, daca ANAP nu are nevoie de informatii suplimentare de la autoritatea contractanta;

b) 5-10 zile lucratoare de la data primirii ultimelor informatii suplimentare de la autoritatea contractanta, daca ANAP are nevoie de informatii suplimentare."

21. La articolul 19, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Dupa adoptarea deciziei de conciliere de catre ANAP:

a) constatarile si/sau masurile de remediere dispuse prin avizul conform conditionat emis initial de controlul ex ante sunt mentinute, in cazul respingerii cererii de conciliere;

b) constatarile si/sau masurile de remediere dispuse de controlul ex ante vor fi modificate, partial sau total, in conformitate cu solutia adoptata in decizia de conciliere, urmand ca ANAP sa emita un nou aviz conform care il va inlocui pe cel initial, in cazul admiterii partiale/admiterii cererii de conciliere."

22. La articolul 26, alineatul (1) litera a) se abroga.

Art. VI. -

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, aprobata prin Legea nr. 244/2015, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 362 din 26 mai 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, denumita in continuare ANAP, se infiinteaza ca institutie publica cu personalitate juridica, organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea atributiilor, activitatii, a posturilor si a personalului de la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, denumita in continuare ANRMAP, de la Unitatea pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare UCVAP, si de la compartimentele de verificare a achizitiilor publice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice."

2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. -

(1) ANAP este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit si eliberat din functie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea secretarului general al Guvernului."

3. La articolul 5, alineatele (11) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(11) La nivelul ANAP functioneaza un comitet decizional format cel putin din reprezentantii functiilor de reglementare, monitorizare, control ex ante, supervizare si conciliere, nominalizati prin ordin al presedintelui ANAP.

. . . . . . . . . .

(7) Finantarea ANAP se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."

Art. VII. -

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii, aprobata prin Legea nr. 195/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 932 din 29 decembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1 alineatul (1), literele b) si d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"b) furnizarea de produse sensibile, inclusiv orice fel de piese de schimb, componente si/sau subansambluri ale acestora, inclusiv privind infrastructura informatica critica de interes national, avand in vedere sensibilitatea informatiilor vehiculate prin intermediul acesteia;

. . . . . . . . . .

d) lucrari si servicii special destinate unor scopuri militare sau lucrari si servicii cu caracter sensibil, inclusiv privind infrastructura informatica critica de interes national, avand in vedere sensibilitatea informatiilor vehiculate prin intermediul acesteia."

2. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) In domeniul specific al securitatii nonmilitare, prezenta ordonanta de urgenta se aplica achizitiilor care au caracteristici similare cu cele ale achizitiilor din domeniul apararii si care prezinta un caracter la fel de sensibil. Aceste conditii pot fi indeplinite in special in domeniile in care fortele militare si cele nonmilitare indeplinesc aceleasi misiuni si/sau in cazul in care obiectivul achizitiilor este de a proteja securitatea Uniunii Europene si/sau a statului roman in interiorul ori in afara granitelor acestuia impotriva unor amenintari grave provenite de la entitati nonmilitare si/sau neguvernamentale. Acest domeniu poate include, spre exemplu, protectia frontierelor, activitati de politie si misiuni de gestionare a crizelor, precum si protectia infrastructurilor critice, inclusiv infrastructurile informatice critice de interes national, in conditiile legii."

3. La articolul 3, dupa punctul 17 se introduc doua noi puncte, punctele 171 si 172, cu urmatorul cuprins:

"

171. Infrastructura informatica - sisteme informatice interconectate prin linii de comunicatii (fibra optica, linii satelitare, conexiuni in spectrul radio, linii terestre etc.), utilizate pentru a furniza servicii informatice;

172. Infrastructura informatica critica de interes national - infrastructura informatica esentiala pentru mentinerea functiilor vitale ale societatii, a sanatatii, sigurantei, securitatii, bunastarii sociale ori economice a persoanelor si a carei perturbare sau distrugere ar avea un impact semnificativ la nivel national ca urmare a incapacitatii de a mentine respectivele functii, respectiv infrastructurile de cloud guvernamental si infrastructurile asociate acestora."

4. La articolul 3, punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"28. produse sensibile, lucrari sensibile si servicii sensibile - produse, lucrari si servicii destinate utilizarii in scopuri de securitate, care implica, necesita si/sau contin informatii clasificate, inclusiv infrastructura informatica si infrastructura informatica critica de interes national;".

5. La articolul 22, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:





Afişează OUG 23/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 23/2020    Achizitii publice    contract de achizitie publica    contract de achizitie publica 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Contract de achizitie publica. Inserarea unei clauze arbitrale. Nelegalitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.3483 din 29 iunie 2010

Actiune in pretentii. Autorizatie emisa in vederea participarii la licitatie
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 398 din 5 februarie 2013

Anulare procedura de atribuire a contractului de achizitii publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1012 din data 06.05.2011

SEAP. Contestatie privind atribuirea de servicii publice. Oferta cea mai avantajoasa
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.908 din data 29.10.2009

Incheierea unui act aditional la un contract de achizitie publica aflat in curs de executare la data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 34/2006
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1126 din 1 martie 2012

Termenul de contestare a procedurii de atribuire a unui contract de achizitie publica
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2211/28.10.2010

Achizitii publice. Vicierea sistemului de evaluare a ofertelor. Consecinte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - decizia nr. 366/CA din 10 iulie 2008

Achizitii publice. Momentul de la care curge termenul de constatare. Termen aplicabil in raport de calificarea contractului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizie nr. 458/RC/2008

Achizitii publice. Lucrari de impadurire. Calificare contract. Termen de contestare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizia nr. 692/RC/2008



Articole Juridice

GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Procedura privind tragerea la raspundere penala a persoanei juridice. Art. 489 - 503 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Decizia CE ref. existenta unui acord anticoncurential este obligatorie pentru autoritatile publice
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul Uniunii nu se opune, in principiu, unui contract de achizitii publice de produse ecologice
Sursa: EuroAvocatura.ro