din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1716 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

  Publicat: 13 Mar 2020       33238 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordonanta de urgenta Nr. 1/1999, actualizata 2020, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

Actualizata 2020 prin:
- Legea 164/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M. Of. 811 din 07.10.2019)
- Legea 453/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M. Of. 1052 din 12.11.2004)
- Ordonanta urgenta 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M.Of. 268 din 31-mar-2020)

Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Puterile publice existente in stat.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.

(Din 15-nov-2004 capitolul V modificat de Art. I, punctul 28. din Legea 453/2004)

Articolul 25

(1) Pe durata starii de asediu se pot dispune urmatoarele masuri:

(Din 15-nov-2004 Art. 25, alin. (1) din capitolul V modificat de Art. I, punctul 29. din Legea 453/2004)

a) aplicarea planurilor de actiune specifice si de cooperare aprobate, precum si luarea altor masuri care se impun;

(Din 15-nov-2004 Art. 25, alin. (1) , litera A. din capitolul V modificat de Art. I, punctul 29. din Legea 453/2004)

b) inchiderea frontierei de stat in intregime sau in zona in care a fost instituita starea de asediu, intensificarea controlului la punctele de trecere a frontierei care raman deschise, precum si a pazei si supravegherii frontierei pe toata lungimea sa;

c) amplificarea activitatilor de productie a operatorilor economici care, prin natura domeniului de activitate, au atributii in realizarea produselor cu destinatie militara, executa reparatii la unele categorii de tehnica militara sau asigura servicii pentru fortele destinate apararii, prin punerea in aplicare a Planului de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, in conditiile legii, si a Sistemului de prioritati si alocare a resurselor pentru aparare;

(Din 10-oct-2019 Art. 25, alin. (1) , litera C. din capitolul V modificat de Art. 1, punctul 5. din Legea 164/2019)

d) organizarea si asigurarea cu prioritate a transporturilor, comunicatiilor, produselor, resurselor si infrastructurii pentru nevoile fortelor destinate apararii;

(Din 10-oct-2019 Art. 25, alin. (1) , litera D. din capitolul V modificat de Art. 1, punctul 5. din Legea 164/2019)

e) luarea masurilor pregatitoare specifice de catre autoritatile publice care au atributii la mobilizare si razboi;

f) intensificarea masurilor organizatorice si de pregatire pentru protectia civila;

f1) rechizitionarea de bunuri, potrivit legii;

(Din 10-oct-2019 Art. 25, alin. (1) , litera F. din capitolul V completat de Art. 1, punctul 6. din Legea 164/2019)

g) [textul din Art. 25, alin. (1) , litera G. din capitolul V a fost abrogat la 15-nov-2004 de Art. I, punctul 30. din Legea 453/2004]

h) [textul din Art. 25, alin. (1) , litera H. din capitolul V a fost abrogat la 15-nov-2004 de Art. I, punctul 30. din Legea 453/2004]

(2) Arestarea persoanei retinute se poate face pe baza mandatului dat de procurorul delegat.

CAPITOLUL VI: Masuri care se pot dispune pe durata starii de urgenta

(Din 15-nov-2004 capitolul VI modificat de Art. I, punctul 31. din Legea 453/2004)

Articolul 26

(1) Pe durata starii de urgenta, instituita in temeiul art. 3 lit. a) , se pot dispune urmatoarele:

a) aplicarea planurilor aprobate, conform dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta si ale decretului de instituire;

b) organizarea si asigurarea cu prioritate a transporturilor, comunicatiilor, produselor, resurselor si infrastructurii pentru nevoile fortelor destinate apararii;

(Din 10-oct-2019 Art. 26, alin. (1) , litera B. din capitolul VI modificat de Art. 1, punctul 7. din Legea 164/2019)

c) inchiderea frontierei de stat, in intregime sau in zona in care a fost instituita starea de urgenta, intensificarea controlului la punctele de trecere a frontierei care raman deschise, precum si supravegherea frontierei pe toata lungimea sa.

d) rechizitionarea de bunuri, potrivit legii.

(Din 10-oct-2019 Art. 26, alin. (1) , litera C. din capitolul VI completat de Art. 1, punctul 8. din Legea 164/2019)

(2) Pe durata starii de urgenta, instituita in temeiul art. 3 lit. b) , autoritatile si institutiile publice, operatorii economici si populatia sunt obligate sa respecte si sa aplice prevederile legale speciale pe domeniu, precum si masurile dispuse de autoritatile competente.

(Din 10-oct-2019 Art. 26, alin. (2) din capitolul VI modificat de Art. 1, punctul 9. din Legea 164/2019)

CAPITOLUL VII: Sanctiuni

Articolul 27

Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta sau a dispozitiilor ordonantelor militare ori a ordinelor emise pe timpul starii de asediu si al starii de urgenta atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.

(Din 15-nov-2004 Art. 27 din capitolul VII modificat de Art. I, punctul 33. din Legea 453/2004)

(Din 20-mar-2020 Art. 28 din capitolul VII a se vedea referinte de aplicare din Art. 4 din Ordinul 44/2020)

Articolul 28

(1) Nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 20.000 lei, pentru persoane fizice, si de la 10.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice.

(2) Pe langa sanctiunea contraventionala principala prevazuta la alin. (1) , in functie de natura si gravitatea faptei, se pot aplica si una sau mai multe dintre urmatoarele sanctiuni contraventionale complementare, prevazute in ordonantele militare:

a) confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contraventie;

b) interzicerea accesului prin aplicarea sigiliului de catre organele abilitate;

c) suspendarea temporara a activitatii;

d) desfiintarea unor lucrari;

e) refacerea unor amenajari.

(Din 03-apr-2020 Art. 28 din capitolul VII modificat de Art. I, punctul 1. din Ordonanta urgenta 34/2020)

*) In cazul sanctiunilor contraventionale aplicate potrivit art. 28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt aplicabile prevederile art. VII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.

(Din 03-apr-2020 Art. 28 din capitolul VII a se vedea referinte de aplicare din Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 34/2020)

Articolul 281

Bunurile confiscate ca urmare a aplicarii sanctiunilor contraventionale prevazute la art. 28, care sunt cuprinse in categoriile stabilite, potrivit art. 282 alin. (1) , in Necesarul de bunuri in stare de urgenta sau in Necesarul de bunuri in stare de asediu, se atribuie direct, cu titlu gratuit, si nu se supun dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 282

(1) Pe perioada starii instituite, Ministerul Afacerilor Interne, respectiv Ministerul Apararii Nationale intocmeste Necesarul de bunuri in stare de urgenta, respectiv Necesarul de bunuri in stare de asediu, care cuprinde lista categoriilor de bunuri aflate in cantitati insuficiente punerii in aplicare a masurilor dispuse in starea instituita. Documentele se comunica autoritatilor abilitate sa asigure aplicarea si respectarea dispozitiilor ordinelor si/sau ordonantelor militare.





Afişează OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 1/1999    OUG 1/1999 actualizata    OUG 34/2020    OUG 1/1999 actualizata 2020    starea de necesitate    starea de urgenta    situatie de criza

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Legalitatea sanctiunilor contraventionale/amenzilor aplicate pe durata starii de urgenta, conform OUG 1/1999
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati