din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2138 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

  Publicat: 13 Mar 2020       33221 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordonanta de urgenta Nr. 1/1999, actualizata 2020, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta

Actualizata 2020 prin:
- Legea 164/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M. Of. 811 din 07.10.2019)
- Legea 453/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M. Of. 1052 din 12.11.2004)
- Ordonanta urgenta 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta (M.Of. 268 din 31-mar-2020)

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
A fost promulgat la 11.09.1865
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una dintre modalitatile de reparare a pagubei pricinuite prin infractiune.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Puterile publice existente in stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(2) Organul constatator care a dispus confiscarea bunurilor prevazute de art. 281 transmite Ministerului Afacerilor Interne, respectiv Ministerului Apararii Nationale, in cel mult 24 de ore de la data constatarii faptei, in copie, procesul-verbal de constatare a contraventiei si aplicare a sanctiunii, impreuna cu documentele de insotire a bunurilor confiscate.

(3) Ministrul afacerilor interne, respectiv ministrul apararii nationale sau persoanele imputernicite de acestia dispun prin ordin de distributie:

a) atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor confiscate, institutiilor sau autoritatilor publice, in termen de cel mult 3 zile de la data primirii documentelor prevazute la alin. (2) ;

b) atribuirea bunurilor confiscate in vederea prelucrarii voluntare unor operatori specializati, in situatia in care acestea sunt materii prime si materiale care pot fi folosite pentru obtinerea unor produse necesare autoritatilor si institutiilor publice pentru punerea in aplicare a masurilor dispuse pe perioada starii instituite.

(4) Transportul bunurilor de la organul constatator la autoritatile si institutiile publice beneficiare sau/si la operatorii specializati se asigura de catre structuri publice specializate, desemnate prin ordinul de distributie prevazut la alin. (3) .

Articolul 283

(1) Produsele obtinute de operatorii prevazuti la art. 282 alin. (3) lit. b) sunt atribuite cu titlu gratuit autoritatilor si institutiilor publice beneficiare stabilite prin ordin de distributie al ministrului afacerilor interne, respectiv al ministrului apararii nationale sau al persoanelor imputernicite de catre acestia.

(2) Conditiile si termenii in care se realizeaza predarea-preluarea materiilor prime, materialelor, precum si a produselor obtinute se stabilesc de catre Ministerul Afacerilor Interne, respectiv de catre Ministerul Apararii Nationale si operatorii specializati prevazuti la art. 282 alin. (3) lit. b) prin protocol de predare-preluare.

(3) Cheltuielile operatorilor economici efectuate in vederea obtinerii produselor prevazute la alin. (1) , precum si cheltuielile ocazionate de transportul produselor catre autoritatile si institutiile beneficiare sunt deductibile fiscal.

(4) Taxa pe valoarea adaugata datorata potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre operatorii economici prevazuti la art. 282 alin. (3) lit. b) pentru produsele prevazute la alin. (1) , se suporta de catre autoritatile si institutiile publice beneficiare.

Articolul 284

(1) Plangerea formulata impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunilor prevazute la art. 28 nu suspenda executarea sanctiunilor contraventionale complementare aplicate.

(2) In caz de anulare sau de constatare a nulitatii procesului-verbal instanta judecatoreasca dispune sa se achite celui in drept o despagubire care se stabileste in raport cu valoarea de circulatie a bunurilor la momentul confiscarii si care se asigura din bugetul autoritatilor si institutiilor publice beneficiare.

(Din 31-mar-2020 Art. 28 din capitolul VII completat de Art. I, punctul 2. din Ordonanta urgenta 34/2020)

Articolul 29

(Din 31-mar-2020 Art. 29 din capitolul VII a se vedea referinte de aplicare din Ordinul 56/2020)

Constatarea contraventiilor prevazute la art. 28 si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite de ministrul apararii nationale sau, dupa caz, de ministrul administratiei si internelor.

(Din 15-nov-2004 Art. 29 din capitolul VII modificat de Art. I, punctul 35. din Legea 453/2004)

Articolul 291

(1) Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal, jumatate din cuantumul amenzii aplicate de agentul constatator pentru contraventiile prevazute la art. 28.

(2) Sumele provenite din amenzile aplicate pentru contraventiile prevazute la art. 28 se fac venit integral la bugetul de stat .

(Din 31-mar-2020 Art. 29 din capitolul VII completat de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 34/2020)

Articolul 30

In masura in care prezenta ordonanta de urgenta nu prevede altfel, contraventiilor prevazute la art. 28 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.

(Din 31-mar-2020 Art. 30 din capitolul VII modificat de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 34/2020)

Articolul 31

[Art. 31 din capitolul VII a fost abrogat la 10-oct-2019 de Art. 1, punctul 11. din Legea 164/2019]

CAPITOLUL VIII: Dispozitii finale

Articolul 32

Autoritatile militare si celelalte autoritati publice, carora le revin indatoriri in temeiul prezentei ordonante de urgenta, au obligatia ca, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a acesteia, sa elaboreze planuri de cooperare si de actiune specifice, sa stabileasca fortele si mijloacele necesare punerii lor in aplicare si sa asigure cunoasterea de catre personalul din structurile subordonate a obligatiilor ce ii revin.

(Din 15-nov-2004 Art. 32 din capitolul VIII modificat de Art. I, punctul 38. din Legea 453/2004)

Articolul 33

Cercetarea si judecarea infractiunilor contra sigurantei statului si a infractiunilor contra pacii si omenirii, savarsite pe durata starii de asediu sau a starii de urgenta, intra in competenta parchetelor si instantelor civile sau militare, conform Codului de procedura penala.

Articolul 331

Pe perioada starii de asediu sau a starii de urgenta, normele legale referitoare la transparenta decizionala si dialogul social nu se aplica in cazul proiectelor de acte normative prin care se stabilesc masuri aplicabile pe durata starii de asediu sau a starii de urgenta ori care sunt o consecinta a instituirii acestor stari.

Articolul 332

(1) Valabilitatea documentelor eliberate de institutiile si autoritatile publice se mentine pe toata perioada starii de asediu sau a starii de urgenta, precum si pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acestor stari.

(2) Prin exceptie de la alin. (1) , in cazul dovezilor inlocuitoare ale permiselor de conducere - cu drept de circulatie, se mentine numai valabilitatea celor emise in temeiul art. 111 alin. (1) lit. b) sau alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pe toata perioada starii de asediu sau a starii de urgenta, precum si pentru o perioada de 10 zile de la incetarea acestor stari. Pentru aceleasi perioade se mentine si valabilitatea prelungirii dreptului de circulatie dispusa de procuror sau de instanta de judecata potrivit art. 111 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

(Din 31-mar-2020 Art. 33 din capitolul VIII completat de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 34/2020)

Articolul 34

In termen de 60 de zile de la incetarea starii de asediu sau a starii de urgenta, Presedintele Romaniei prezinta Parlamentului o informare asupra evenimentelor care au determinat instituirea acestora, actiunile intreprinse si masurile necesare prevenirii unor astfel de situatii.

(Din 15-nov-2004 Art. 34 din capitolul VIII modificat de Art. I, punctul 39. din Legea 453/2004)

Articolul 35

[Art. 35 din capitolul VIII a fost abrogat la 15-nov-2004 de Art. I, punctul 40. din Legea 453/2004]

Articolul 36

[Art. 36 din capitolul VIII a fost abrogat la 15-nov-2004 de Art. I, punctul 40. din Legea 453/2004]

Articolul 37





Afişează OUG 1/1999, actualizata, privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 1/1999    OUG 1/1999 actualizata    OUG 34/2020    OUG 1/1999 actualizata 2020    starea de necesitate    starea de urgenta    situatie de criza

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Legalitatea sanctiunilor contraventionale/amenzilor aplicate pe durata starii de urgenta, conform OUG 1/1999
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati