din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2258 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

  Publicat: 18 Mar 2020       14450 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei

Act normativ prin care se reglementeaza situatii generale si impersonale (decrete lege) sau situatii individuale concrete (numirea sau revocarea unui ambasador)
Constitutie (tratat instituind o Constitutie pentru Europa). La 18 iunie 2004, cei 25 de sefi de stat si de guvern ai Uniunii Europene au adoptat un tratat instituind o Constitutie pentru Europa.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Puterile publice existente in stat.
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Act normativ prin care se reglementeaza situatii generale si impersonale (decrete lege) sau situatii individuale concrete (numirea sau revocarea unui ambasador)
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Puterile publice existente in stat.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Articolul 9

Prezentul decret se transmite Parlamentului in vederea exercitarii atributiei prevazute de art. 93 alin. (1) din Constitutie .

ANEXA Nr. 1

MASURI de prima urgenta cu aplicabilitate directa

CAPITOLUL IDomeniul ordine publica

Articolul 1

Politia Locala se subordoneaza operational Ministerului Afacerilor Interne.

Articolul 2

Serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se subordoneaza operational unitatilor teritoriale de politie, care stabilesc activitatile de sprijin pe care acestea le executa.

Articolul 3

Serviciile voluntare de pompieri (situatii de urgenta) se subordoneaza operational unitatilor teritoriale pentru situatii de urgenta, care stabilesc responsabilitatile si modul de actiune al acestora.

Articolul 4

Serviciile publice de ambulanta se subordoneaza operational inspectoratelor pentru situatii de urgenta.

Articolul 5

(1) Ministerul Apararii Nationale sprijina, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne pentru asigurarea pazei si protectiei unor obiective/zone, transportul de efective, materiale si tehnica pentru indeplinirea misiunilor specifice, triaj epidemiologic, asistenta medicala si alte misiuni in functie de evolutia situatiei.

(2) Institutiile din cadrul Sistemului national de ordine publica si securitate nationala suplimenteaza, la nevoie, efectivele si tehnica pentru interventie, prevazute in planuri, in functie de evolutia situatiei.

Articolul 6

Institutiile din cadrul Sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala pot angaja fara concurs, la nevoie, pe durata determinata de 6 luni, personal din sursa externa sau cadre care au trecut in rezerva, carora le-au incetat raporturile de serviciu .

Articolul 7

Pentru ca efectivele institutiilor din cadrul Sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala sa fie mereu la dispozitie in scopul interventiei in cazuri reale generate de pandemia de COVID-19, pe perioada starii de urgenta, se suspenda exercitiile, simularile, aplicatiile si orice alte activitati care pot interfera cu masurile luate de autoritatile competente destinate prevenirii si combaterii raspandirii infectiilor cu COVID-19, cu exceptia celor cu caracter militar desfasurate in poligoanele de instructie.

CAPITOLUL IIDomeniul economic

Articolul 8

Guvernul poate adopta masuri de sustinere a operatorilor economici din domeniile afectate de COVID-19.

Articolul 9

Pentru combaterea raspandirii infectiilor cu COVID-19, autoritatile publice centrale pot rechizitiona unitati de productie a materialelor si echipamentelor necesare combaterii acestei epidemii.

Articolul 10

Autoritatile publice centrale, precum si entitatile juridice in care statul este actionar majoritar pot achizitiona in mod direct materiale si echipamente necesare combaterii acestei epidemii.

Articolul 11

Beneficiarii fondurilor europene afectati de adoptarea masurilor de urgenta prevazute in prezentul decret pot decide, impreuna cu autoritatile de management/organismele intermediare, sa suspende contractele de finantare incheiate conform legii.

Articolul 12

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza, la cerere, operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul COVID-19 certificate de situatie de urgenta in baza documentelor justificative.

Articolul 13

Se vor dispune masuri pentru asigurarea continuitatii in aprovizionare, respectiv extractie, productie, procesare, transport, distributie, furnizare, mentenanta intretinere si reparatii a resurselor si materiilor prime si/sau semiprocesate necesare functionarii corespunzatoare a sistemului energetic national, precum si asigurarea continuitatii functionarii acestuia si a tuturor serviciilor de utilitate publica.

Articolul 14

Se mentine valabilitatea documentelor eliberate de autoritatile publice care expira pe perioada starii de urgenta.

Articolul 15

Pe perioada starii de urgenta se pot plafona preturile la medicamente si aparatura medicala, la alimentele de stricta necesitate si la serviciile de utilitate publica (energie electrica si termica, gaze, alimentare cu apa, salubritate, carburanti etc.), in limita pretului mediu din ultimele 3 luni inaintea declararii starii de urgenta.

CAPITOLUL IIIDomeniul sanatatii

Articolul 16

In structurile Ministerului Afacerilor Interne, in unitatile sanitare si in serviciile de asistenta sociala se poate angaja fara concurs, la nevoie, pe durata determinata de 6 luni, personal contractual medical, personal auxiliar, farmacisti, personal de laborator si alte categorii de personal contractual necesare.

Articolul 17

Prelungirea aplicabilitatii actelor normative, cu valabilitate pana la data de 31 martie 2020, privind acordarea serviciilor medicale si medicamentelor in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, programe nationale de sanatate - preventive si curative, pe perioada starii de urgenta, cu modificarea prevederilor, in caz de necesitate, dupa cum urmeaza:

a) serviciile medicale pentru tratarea cazurilor COVID-19 si complicatiile acestora se acorda tuturor persoanelor aflate pe teritoriul Romaniei si se suporta din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (FNUASS);

b) serviciile medicale si medicamentele pot fi acordate si validate si fara semnarea cu cardul national de asigurari sociale de sanatate si fara termen de raportare in 3 zile lucratoare de la data acordarii serviciilor;

c) decontarea pentru unitatile sanitare cu paturi aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate a sumelor contractate si decontate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau bugetul Ministerului Sanatatii, indiferent de numarul de cazuri realizate sau, dupa caz, la nivelul activitatii efectiv realizate in conditiile in care acesta depaseste nivelul contractat;

d) decontarea serviciilor medicale in unitatile sanitare din asistenta medicala primara si ambulatoriul de specialitate clinic la nivelul activitatii efectiv realizate, cu maximum 8 consultatii/ora;

e) prescrierea de medicamente de catre medicii de familie, inclusiv a medicamentelor restrictionate din Lista de medicamente, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 720/2008, pentru pacientii cronici.

Articolul 18

In cazul achizitiei de medicamente de catre unitatile sanitare pentru tratarea pacientilor cu COVID-19, preturile medicamentelor pot depasi preturile maximale aprobate de Ministerul Sanatatii.





Afişează Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Decret 195/2020    starea de urgenta    coronavirus    termene de judecata stare de urgenta    avocat starea de urgenta    masuri starea de urgenta    justitie starea de urgenta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Fake News. Afectarea demnitatii si imaginii persoanei. Practica Tribunalului Bucuresti
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

In aceasta perioada inregistrati o crestere a solicitarilor pentru consiliere cu privire la modul de incetare a contractelor de munca pe perioada starii de urgenta?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Concedierea pe motiv de forta majora este mai usor de contestat decat concedierea individuala si decat concedierea colectiva?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce sfatuiti un angajat care a fost concediat pe motiv de forta majora?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cum interpretati articolul 48 din Codul Muncii? Angajatorul poate face concedieri in baza lui?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut