din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1772 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

  Publicat: 18 Mar 2020       6791 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


OUG nr. OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Orice angajament asumat de o banca fata de un singur debitor indiferent daca este efectiv sau potential, evidentiat in bilantul contabil
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Denumire data monedei unice europene.
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Denumire data monedei unice europene.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Operatiune prin care o persoana numita imprumutator acorda spre folosinta unei alte persoane, numita imprumutat
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
A fost promulgat la 11.09.1865
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Sume pastrate in conturile din banci sau in casieriile agentilor economici, persoane juridice si fizice, fara destinatie de moment, tinute la dispozitia acestora pentru acoperirea cheltuielilor legate de activitatea si afacerile pe care le intreprind.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
A fost promulgat la 11.09.1865
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.

8. Articolul 7 se abroga.

Art. II. -

(1) Plata ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice din venituri rezultate din privatizare unitatilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale se poate amana, la cererea acestora, pe o perioada de trei luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Pentru aceasta perioada Ministerul Finantelor Publice nu calculeaza dobanzi si dobanzi de intarziere. Aceasta facilitate nu este acordata imprumuturilor care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta inregistreaza restante la plata .

(2) Pentru imprumuturile prevazute la alin.

(1) Ministerul Finantelor Publice prelungeste perioada creditului cu trei luni, prin mutarea corespunzatoare a datelor de scadenta.

(3) Modalitatea de amanare la plata se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice.

Art. III. -

(1) In contextul instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, aprobarea operatiunilor acordate de catre Eximbank - S.A. in numele si contul statului care conduc la o expunere cumulata pe acelasi debitor sau grup de debitori de peste 50 mil. euro echivalent se poate realiza si prin urmatorul mecanism:

a) in cazul in care Eximbank pune la dispozitia operatorilor economici fonduri din imprumuturile acordate in numele si contul statului inainte de aprobarea prin Memorandum de catre Guvern, Eximbank transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea supunerii analizei si aprobarii Guvernului Memorandumul de aprobare a acestor operatiuni in termen de 15 zile de la acordarea fondurilor;

b) in cazul in care operatiunea prezentata la lit. a) nu se aproba in termenul stabilit, Eximbank are obligatia reconstituirii fondurilor statului, diminuate cu sumele acordate operatorilor economici, din sursele proprii ale Eximbank.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica de catre Eximbank pentru toate operatiunile efectuate incepand de la declararea starii de urgenta.

Art. IV. -

(1) Ministerul Finantelor Publice poate acorda, la solicitarea Companiei Nationale UNIFARM - S.A., un imprumut, din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 1.150.000 mii lei, pe o perioada de 6 luni de la momentul acordarii acestuia, respectiv data creditarii contului prevazut la alin. (5).

(2) Suma se asigura de Ministerul Finantelor Publice din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent in valuta deschis la Banca Nationala a Romaniei, prin efectuarea operatiunii de schimb valutar al echivalentului in euro al sumei de 1.150.000 mii lei, determinat pe baza cursului Bancii Nationale a Romaniei valabil la data efectuarii. Echivalentul in lei al acestor sume se inregistreaza in contul curent general al Trezoreriei Statului la disponibil din venituri rezultate din privatizare.

(3) Suma prevazuta la alin. (1) va fi utilizata pentru rambursarea primei transe din imprumutul acordat de Eximbank in numele si contul statului, iar diferenta se va utiliza pentru achizitia de urgenta de material si echipament sanitar in contextul epidemiei cu coronavirus in Romania. Responsabilitatea privind utilizarea sumelor din imprumut revine Companiei Nationale UNIFARM - S.A.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice incheie o conventie cu Compania Nationala UNIFARM - S.A., in care vor fi precizate drepturile si obligatiile partilor, precum si termenii si conditiile de acordare si derulare a imprumutului.

(5) Dupa semnarea conventiei, Ministerul Finantelor Publice efectueaza transferul integral al sumei prevazute la alin. (1) in maximum 3 zile lucratoare de la data solicitarii formulate intr-un cont distinct de disponibil cu afectatiune speciala deschis la Trezoreria Statului pe numele Companiei Nationale UNIFARM - S.A. Aceasta va intreprinde demersurile necesare in vederea deschiderii acestui cont la Trezoreria Statului.

(6) Imprumutul prevazut la alin. (1) se acorda cu o rata de dobanda, care ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului, respectiv ROBOR la 3 luni, comunicata de Banca Nationala a Romaniei, in ultima zi lucratoare a lunii anterioare acordarii imprumutului, respectiv semnarii conventiei de imprumut, plus o marja de 1,9% pe an, si se ramburseaza integral la termenul prevazut la alin. (1), cu posibilitatea rambursarii anticipate, pe masura constituirii veniturilor.

(7) Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului si se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la alin. (6) la soldul imprumutului. Dobanda astfel calculata se plateste la scadenta imprumutului prevazut la alin. (1).

(8) Pentru neplata la termen a imprumutului si a dobanzilor aferente se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(9) Compania Nationala UNIFARM - S.A. restituie imprumutul si dobanzile aferente, din veniturile proprii si sume legal constituite, in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. In termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital .

(10) Creantele rezultate din gestionarea imprumutului se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor fiscale si se recupereaza conform legislatiei in vigoare privind colectarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale ale imprumutatului, pe baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin care se individualizeaza la data scadentei sumele de recuperat si care constituie titluri executorii. In cazul in care instantele judecatoresti s-au pronuntat asupra acestor sume, executarea silita se efectueaza in temeiul hotararii judecatoresti definitive care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

A se vedea si:

Pastrati-va si Protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!

Munca la domicilliu si tele-munca. Ce le diferentiaza?

Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus

Starea de cantatina. Indemnizatia pentru carantina si pentru reducerea timpului de lucru

Suspendarea contractului de munca ca urmare a carantinei sau fortei majore

Art. V. -

(1) In anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv, prevazut la art. 462 alin. (1), art. 467 alin. (1) si la art. 472 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se proroga pana la data de 30 iunie inclusiv.

(2) In anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv, prevazut la art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2) si art. 472 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru acordarea bonificatiei stabilite de consiliul local, se proroga pana la data de 30 iunie inclusiv.

Art. VI. -

Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. -

(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august - 31 octombrie 2019, precum si in perioada 1 februarie - 31 iulie 2020, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent."

2. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 22. -

(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la 30 octombrie 2020, sub sanctiunea decaderii."

Art. VII. -

(1) Pentru obligatiile fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si neachitate pana la incetarea, potrivit alin. (4), a masurilor prevazute de prezentul articol nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin derogare de la prevederile art. 157 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatiile fiscale prevazute la alin. (1) nu sunt considerate obligatii fiscale restante.

(3) Se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire a creantelor bugetare, cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala. Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti se aplica, prin efectul legii, de catre institutiile de credit sau tertii popriti, fara alte formalitati din partea organelor fiscale.

(4) Masurile fiscale prevazute la alin. (1) - (3) inceteaza in termen de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta.

Art. VIII. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 41 alin. (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, pot efectua platile anticipate trimestriale pentru anul 2020, la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial curent. Modul de calcul se pastreaza pentru toate trimestrele anului fiscal 2020.

(2) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 16 alin. (5) din Codul fiscal, prevederile alin. (1) se aplica pentru platile anticipate datorate pentru trimestrele ramase din anul modificat care se incheie in anul 2020, precum si pentru calculul celor care sunt aferente trimestrelor din anul fiscal modificat care incepe in anul 2020 si sunt cuprinse in anul calendaristic 2020.

Art. IX. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 23 alin. (1) si (2) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la prevederile art. 6 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020 se pot promova rectificari bugetare in primul semestru al anului.

(2) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe perioada starii de urgenta instituite pe teritoriul Romaniei, prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. e) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la prevederile art. 44 alin. (4), art. 47 alin. (4) si (8) - (11) si art. 471 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la prevederile art. 49. alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare si credite de angajament neutilizate, dupa caz, astfel incat sa asigure fondurile necesare pentru aplicarea masurilor de combatere si prevenire a raspandirii infectarii cu coronavirusul COVID-19, cu incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate.





Afişează OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 29/2020    ordonanta coronavirus    Solicitarea de restructurare    ordonanta covid-19    ordonanta stare de urgenta    IMM Invest Romanaia 2020    subventionare dobanzi IMM    certificat ONRC coronavirus    certificat stare de urgenta    restructurare obligatii bugetare    decret 195/2020    legea 500/2002    comisionul de administrare    procentul de garantare    amanare la plata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.