din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1799 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

  Publicat: 18 Mar 2020       6794 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


OUG nr. OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus)

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consta intr-o intelegere sau conventie care are loc intre doua banci prin care se stabileste modul de acordare,
Puterile publice existente in stat.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Puterile publice existente in stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Functionar de stat care ajuta la executarea silita a hotararilor unor organe de jurisdictie.
Act adoptat de organele de stat,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act adoptat de organele de stat,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Puterile publice existente in stat.
Act adoptat de organele de stat,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.

(3) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca pe baza comunicarilor transmise de ordonatorii principali de credite a virarilor efectuate la alin. (2) in termen de 5 zile lucratoare de la data efectuarii, sa aprobe repartizarea pe trimestre a virarilor de credite bugetare si credite de angajament .

Art. X. -

(1) Pe durata starii de urgenta, intreprinderile mici si mijlocii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.

(2) Prin derogare de la alte dispozitii legale, in contractele in derulare, altele decat cele prevazute la alin. (1), incheiate de intreprinderile mici sau mijlocii prevazute la alin. (1), poate fi invocata forta majora impotriva acestora numai dupa incercarea, dovedita cu inscrisuri comunicate intre parti prin orice mijloc, inclusiv prin mijloace electronice, de renegociere a contractului, pentru adaptarea clauzelor acestora cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de urgenta.

(3) Se prezuma a constitui caz de forta majora, in sensul prezentei ordonante de urgenta, imprejurarea imprevizibila, absolut invincibila si inevitabila la care se refera art. 1.351 alin. (2) din Codul civil, care rezulta dintr-o actiune a autoritatilor in aplicarea masurilor impuse de prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirusul COVID-19, care a afectat activitatea intreprinderii mici si mijlocii, afectare atestata prin certificatul de situatie de urgenta. Prezumtia poate fi rasturnata de partea interesata prin orice mijloc de proba . Caracterul imprevizibil se raporteaza la momentul nasterii raportului juridic afectat. Nu vor fi imprevizibile masurile luate de autoritati in conformitate cu actul normativ care a instituit starea de urgenta.

(4) Penalitatile stipulate pentru intarzieri in executarea obligatiilor decurgand din contractele incheiate cu autoritatile publice de catre intreprinderile mici si mijlocii prevazute la alin. (1) nu se datoreaza pentru durata starii de urgenta.

(5) Dispozitiile alin. (1) sunt aplicabile, in mod corespunzator, si pentru urmatoarele profesii care indeplinesc servicii de interes public: formele de exercitare a profesiei de notar public, formele de exercitare a profesiei de avocat si formele de organizare a activitatii profesiei de executor judecatoresc, a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritatile publice, pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirusul COVID-19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii acestei masuri se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(6) Membrii profesiilor prevazute la alin. (5) sunt obligati ca, pe perioada instituirii starii de urgenta, sa ia, cu observarea regulilor de disciplina sanitara si a celorlalte masuri de protectie si preventie stabilite de autoritatile competente ca urmare a instituirii starii de urgenta, masurile necesare in vederea asigurarii continuitatii activitatii. Nerespectarea acestei obligatii constituie abatere disciplinara care se sanctioneaza cu excluderea din profesie, in conditiile si cu procedura stabilite de legislatia in vigoare, aplicabile fiecarei profesii.

(7) Salariatii formelor de exercitare a profesiilor mentionate la alin. (5) care refuza indeplinirea sarcinilor de serviciu asumate prin contractul individual de munca si din acest motiv nu se poate asigura desfasurarea in conditii optime a activitatii, respectiv continuarea activitatii in cadrul formelor de exercitare a profesiilor mentionate nu vor avea acces la beneficiile de asistenta sociala sau la alte facilitati ce vor fi acordate pe durata starii de urgenta.

(8) Organele de conducere ale profesiilor prevazute la alin. (5) vor lua masurile necesare in vederea coordonarii activitatii membrilor profesiei pe perioada instituirii starii de urgenta, vor verifica respectarea obligatiilor prevazute la alin. (6) si vor dispune masurile prevazute de legislatia in vigoare.

(9) De dispozitiile alin. (1) beneficiaza cabinetele medicilor de familie si cabinetele stomatologice in care isi desfasoara activitatea, in orice forma, cel mult 20 de persoane si a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritatile publice, pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirusul COVID-19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii acestei masuri se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(10) De dispozitiile alin. (1) beneficiaza federatiile sportive nationale si cluburile sportive care detin certificat de identitate sportiva si a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritatile publice pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirusul COVID-19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii acestei masuri se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

A se vedea si:

Pastrati-va si Protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!

Munca la domicilliu si tele-munca. Ce le diferentiaza?

Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus

Starea de cantatina. Indemnizatia pentru carantina si pentru reducerea timpului de lucru

Suspendarea contractului de munca ca urmare a carantinei sau fortei majore

Art. XI. -

(1) Termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real, prevazut de art. 56 alin. (4) si 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, se prelungeste cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, iar pe durata starii de urgenta se suspenda depunerea acestei declaratii.





Afişează OUG nr. 29/2020, privind unele masuri fiscal-bugetare 2020, pentru luarea unor masuri de protectie economica in contextul raspandirii virusului CoVID-19 (coronavirus) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 29/2020    ordonanta coronavirus    Solicitarea de restructurare    ordonanta covid-19    ordonanta stare de urgenta    IMM Invest Romanaia 2020    subventionare dobanzi IMM    certificat ONRC coronavirus    certificat stare de urgenta    restructurare obligatii bugetare    decret 195/2020    legea 500/2002    comisionul de administrare    procentul de garantare    amanare la plata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.