din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1670 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020)

Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020)

  Publicat: 19 Mar 2020       10206 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020, Parlamentul Romaniei)

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Puterile publice existente in stat.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prezentarea datelor privind situatia existenta sau prognozata referitoare la zgomot in functie de un indicator de zgomot,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Organ de stat sau al unitatii administrativ-teritoriale care actioneaza in regim de putere publica pentru satisfacerea unui interes public.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

Operatiuni de aviatie generala si lucru aerian. Zboruri scoala

Articolul 55

(1) Operatiunile de aviatie generala sunt operatiuni aeriene necomerciale si cuprind:

a) transporturile aeriene in interes propriu;

b) zborurile in interes propriu;

c) zborurile particulare.

(2) Transporturile aeriene in interes propriu reprezinta operatiunile de aviatie generala executate de o persoana juridica, fara perceperea unui tarif sau a echivalentului acestuia in bunuri ori servicii, utilizandu-se aeronave civile proprii sau inchiriate, care constituie accesoriul unei alte activitati economice executate de persoana respectiva, beneficiarul transportului.

(3) Zborurile in interes propriu reprezinta operatiunile de aviatie generala, altele decat transporturile aeriene in interes propriu, efectuate de persoane fizice sau juridice, cu aeronave civile proprii sau inchiriate, pentru si in sustinerea nevoilor activitatilor proprii, fara perceperea unui tarif sau a echivalentului acestuia in bunuri ori servicii . Zborurile in interes propriu includ si zborurile efectuate exclusiv in scop sportiv.

(4) Zborurile particulare reprezinta operatiunile de aviatie generala efectuate de detinatorii de aeronave civile, persoane fizice, exclusiv in scop necomercial.

(5) Operatiunile de aviatie generala se efectueaza cu respectarea reglementarilor nationale si/sau europene specifice.

Articolul 56

(1) Operatiunile de lucru aerian sunt operatiunile aeriene comerciale specializate efectuate pentru constructii, agricultura, protectia mediului, fotografiere, supraveghere, observare si patrulare, publicitate, cercetare stiintifica, precum si in alte scopuri, de catre operatori de aeronave civile care indeplinesc cerintele prevazute in reglementari nationale si/sau europene specifice.

(2) Operatiunile de lucru aerian in spatiul aerian national pot fi efectuate si de catre operatori de aeronave din alte state numai in conditiile stabilite prin reglementari specifice nationale sau, dupa caz, europene.

Articolul 57

Zborurile scoala sunt zboruri efectuate pentru derularea cursurilor de pregatire practica in zbor, in cadrul organizatiilor de pregatire certificate sau de catre persoane fizice certificate ca instructor, cu respectarea reglementarilor nationale si/sau europene specifice, pe baze comerciale sau necomerciale.

Articolul 58

Regimul raspunderii operatorilor de aeronave care efectueaza operatiuni de aviatie generala, operatiuni de lucru aerian sau zboruri scoala in spatiul aerian national este reglementat in conformitate cu prevederile dreptului comun, in masura in care nu s-a stabilit altfel prin reglementari europene sau printr-un tratat international la care Romania este parte .

CAPITOLUL VIII

Protectia mediului

Articolul 59

In sensul prezentului cod aerian, protectia mediului reuneste toate activitatile care au ca scop reducerea impactului negativ al aviatiei civile asupra mediului si sanatatii populatiei, datorat zgomotului produs de miscarile aeronavelor civile pe aerodromurile civile certificate si in vecinatatile acestora, emisiilor motoarelor aeronavelor civile si ale echipamentelor cu motoare cu ardere interna, substantelor folosite in cadrul activitatilor aeronautice civile si deseurilor rezultate in urma desfasurarii acestor activitati, precum si prevenirea, reducerea si inlaturarea poluarilor si/sau contaminarilor rezultate in perimetrul aerodromurilor civile ca urmare a unor evenimente de aviatie in care sunt implicate bunuri periculoase transportate sau care urmeaza sa fie transportate aerian.

Articolul 60

Autoritatea publica centrala pentru protectia mediului, prin autoritatile publice din subordine, este autoritatea competenta responsabila cu monitorizarea implementarii la nivelul unitatilor de aviatie civila a dispozitiilor reglementarilor nationale si europene din domeniul protectiei mediului, inclusiv a reglementarilor referitoare la evaluarea si gestionarea zgomotului ambiant pentru aerodromurile civile certificate din Romania.

Articolul 61

Restrictiile de operare a unor categorii de aeronave civile pe toate aerodromurile civile certificate din Romania sau in spatiul aerian national, precum si de inmatriculare a acestora in Romania in functie de standardul de emitere a certificatului de zgomot, se aproba prin hotarare a Guvernului, la initiativa Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in conditiile in care nu sunt stabilite prin reglementari europene direct aplicabile.

Articolul 62

Furnizorul de servicii de navigatie aeriana are ca prioritate obligatia indeplinirii obiectivelor de siguranta a traficului aerian, fluidizarea fluxurilor de trafic aerian si aplicarea, ori de cate ori este posibil, a unor masuri de limitare a impactului traficului aerian asupra mediului, atunci cand astfel de masuri nu contravin obiectivelor de siguranta sus mentionate.

Articolul 63

(1) Aerodromurile civile certificate din Romania pentru care exista obligatia realizarii hartilor strategice de zgomot si a planurilor de actiune aferente, precum si criteriile care stau la baza realizarii acestora, sunt stabilite prin hotarare a Guvernului, la initiativa autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.

(2) Administratorii aerodromurilor civile certificate din Romania prevazute la alin. (1) au obligatia ca, atunci cand elaboreaza programe de dezvoltare a infrastructurii de aerodrom, sa utilizeze cartarea zgomotului in vederea previzionarii impactului activitatilor viitoare asupra vecinatatilor aerodromurilor.

(3) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia integrarii in documentatiile de urbanism si de amenajare a teritoriului a hartilor strategice de zgomot prevazute la alin. (1), precum si a programelor de dezvoltare specificate la alin. (2), impreuna cu rezultatele cartarii zgomotului.

(4) Metodologia de cartare a zgomotului in vederea previzionarii impactului activitatilor existente si viitoare de pe un aerodrom asupra vecinatatilor acestuia, se aproba prin hotarare a Guvernului, la initiativa autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.

Articolul 64

(1) Autoritatile administratiei publice locale care administreaza teritoriile aflate in vecinatatea aerodromurilor au obligatia realizarii unei zonari acustice a vecinatatilor aerodromurilor civile prin utilizarea metodologiei de cartare a zgomotului prevazuta la art. 63 alin. (4).

(2) Zonele de protectie acustica a vecinatatilor fiecarui aerodrom civil certificat din Romania se integreaza, impreuna cu restrictiile asociate, prin grija autoritatilor administratiei publice locale, in documentatiile de urbanism si amenajare a teritoriului, cu respectarea reglementarilor europene si nationale din domeniul evaluarii impactului asupra mediului.

(3) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia realizarii unor politici de dezvoltare si amenajare a teritoriilor aflate in vecinatatea aerodromurilor civile certificate din Romania, luand in considerare restrictiile asociate zonelor de protectie acustica.

Articolul 65

(1) Administratorul fiecarui aerodrom civil certificat, deschis sau inchis utilizarii publice, are obligatia elaborarii si implementarii unui plan operational de interventie pentru inlaturarea contaminarilor rezultate in perimetrul aerodromului, ca urmare a unor evenimente de aviatie in care sunt implicate substante periculoase transportate sau care urmeaza sa fie transportate aerian. Planul se avizeaza de autoritatile competente in domeniul protectiei mediului si al sanatatii publice, precum si de Comisia Nationala pentru Controlul Activitatii Nucleare, in cazul transportului de materiale radioactive.

(2) Orice contaminare cu substante periculoase in perimetrul unui aerodrom civil certificat se notifica inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealul Spirii" Bucuresti - Ilfov, dupa caz, precum si structurilor teritoriale ale autoritatilor competente in domeniile protectiei mediului si sanatatii publice din judetul pe teritoriul caruia este amplasat aerodromul. Contaminarile cu materiale radioactive se notifica si Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare.

(3) Administratorul unui aerodrom civil certificat are obligatia inlaturarii, cu respectarea reglementarilor si procedurilor legale aplicabile, a contaminarilor rezultate in perimetrul aerodromului ca urmare a unor evenimente de aviatie civila in care sunt implicate substante periculoase transportate sau care urmeaza sa fie transportate aerian. In functie de amploarea contaminarii, entitatile mentionate la alin. (2) au obligatia acordarii asistentei si sprijinului necesar pentru inlaturarea contaminarii.

(4) In cazul in care operatiunile aeriene se desfasoara pe un teren dintre cele prevazute la art. 14 alin. (2) sau (5), operatorul aeronavei are obligatia inlaturarii, cu respectarea reglementarilor si procedurilor legale aplicabile, a oricarei contaminari rezultate pe terenul respectiv ca urmare a unor evenimente de aviatie civila in care sunt implicate substante periculoase transportate sau care urmeaza sa fie transportate aerian, cu suportarea integrala a costurilor aferente, conform principiului "poluatorul plateste".

Articolul 66

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor impreuna cu autoritatea publica centrala pentru protectia mediului elaboreaza si actualizeaza planul national de actiune pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera rezultate ca urmare a activitatilor specifice aviatiei civile, care se aproba prin ordin comun al celor doua autoritati.

CAPITOLUL IX

Siguranta

SECTIUNEA 1

Generalitati

Articolul 67

(1) Siguranta reprezinta o cerinta obligatorie si, totodata, un criteriu de performanta fundamental pentru orice activitate aeronautica civila sau cu aeronave de stat .

(2) Siguranta in aviatie se realizeaza prin:





Afişează Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul aerian al Romaniei din 2020    Codul aerian    Codul aerian al Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.