din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2828 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » ORDONANTA MILITARA nr. 3/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19

ORDONANTA MILITARA nr. 3/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19

  Publicat: 25 Mar 2020       5838 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA MILITARA nr. 3 din 24.03.2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Vezi Domiciliu conventional.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Art. 9. - (1) Se interzice accesul pilotilor la bordul navelor, sosite din zonele de risc rosii/galbene in porturile maritime romane, daca nu dispun de echipament de protectie stabilit de Directia de sanatate publica Constanta sau daca navele nu au efectuat perioada de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escala situat intr-o zona de risc rosie/galbena.

(2) Se interzice accesul navelor maritime si fluvio-maritime in porturile situate pe Dunarea maritima, pana la efectuarea perioadei de carantinare de 14 zile de la ultimul port de escala situat intr-o zona rosie/galbena, in urmatoarele doua zone de stationare in ancora:

a) rada portului Sulina, pentru navele care vin dinspre Marea Neagra;

b) Dunarea, mila marina 44, pentru navele care vin dinspre canalul Bastroe.

(3) Masura se aplica incepand cu data publicarii prezentei ordonante militare in Monitorul oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 10. - Ministerul Apararii Nationale asigura, la solicitarea ministrului afacerilor interne:

a) preluarea in paza a unor obiective a caror protectieeste asigurata in prezent de catre Jandarmeria Romana;

b) personal si mijloace logistice pentru sprijinirea activitatilor de ordine publica;

c) personal si mijloace logistice pentru sprijinirea activitatilor Politiei de Frontiera Romane, in punctele de trecere a frontierei de stat .

Art. 11. - Pentru verificarea respectarii conditiilor de carantinare sau izolare la domiciliu, institutiile de securitate nationala vor proiecta sisteme de comunicatii si aplicatii informatice, necesare Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sanatatii si autoritatilor locale, pentru a comunica in timp real si permanent cu persoanele carantinate sau izolate la domiciliu .

Art. 12. - (1) Documentele care expira pe perioada starii de urgenta, eliberate de autoritatile publice, pot fi preschimbate intr-un termen de 90 de zile de la data incetarii starii de urgenta.

Art. 13. - (1) Dupa alineatul (2) al articolului 2 dinOrdonanta militara nr.2/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID -19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.232 din 21martie 2020, se introduce un nou alineat, alin.(21), cu referire la activitati permise in centrele comerciale, cu urmatorul cuprins:

``(21) Suspendarea temporara a activitatii comerciale potrivit alin.(1) nu se aplica:

a) vanzarii produselor electronice si electrocasnice de catre operatorii economici care asigura livrarea la domiciliul/sediul cumparatorului;

b) vanzarii produselor si serviciilor de optica medicala.``

(2) Masurile prevazute la alin.(1) se aplica incepand cu data publicarii prezentei ordonante militare in Monitorul oficial al Romaniei, Partea I.

Art.14. - (1) Sunt abilitate sa asigure aplicarea si respectarea prevederilor prezentei ordonante militare:

a) Politia Romana, Jandarmeria Romana si politia locala pentru masurile prevazute la art.1 - 4;

b) Politia Romana, Jandarmeria Romana, politia locala, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si structurile subordonate, directiile de sanatate publica si conducatorii autoritatilor administratiei publice locale, pentru masura prevazuta la art.5;

c) Politia Romana, Jandarmeria Romana, Politia locala, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si conducatorii autoritatilor administratiei publice locale, pentru masura prevazuta la art.7;

d) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, pentru masura prevazuta la art.8;

e) Autoritatea Navala Romana si directiile de sanatate publica, pentru masura prevazuta la art.9.

(2) Nerespectarea masurilor prevazute la art.1 - 5, art. 7 - 9 atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, in conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Personalul institutiilor prevazute la alin.(1) este imputernicit sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni, in conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 15. - (1) Prezenta ordonanta militara se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prevederile art.4 si 5 din Ordonanta militara nr.2/2020 isi inceteaza aplicabilitatea.

(3) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel putin 2 zile de la data publicarii, despre continutul prezentei ordonante militare.

Ministrul Afacerilor Interne





Afişează ORDONANTA MILITARA nr. 3/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Somajul tehnic    Somajul tehnic carantina    Somajul tehnic coronavirus    Reducerea normei de lucru    Munca la domiciliu    suspendare cim carantina    suspendare cim forta majora    suspendare contract de munca carantina    suspendare contract de munca forta majora    concediere 2020    concedeire    desfiintare post    desfiintare post 2020    reintegrare    reintegrare pe post    reintegrare efectiva    reintegrare reala    organigrama    desfiintare posturi 2020    organigrama    codul muncii    codul muncii 2020    Munca la domiciliu    telemunca    telesalariat    codul muncii    echipamente de tehnologia informatiei si comunicatiilor    munca la domiciliul propriu    act aditional munca la domiciliul propriu    tipologia telemuncii    salariat in regim de telemunca    munca la domiciul coronavirus    telemunca coronavirus    Legea 81/2018    munca la domiciliu si telemunca    prestarea activitatii in regim de telemunca    Ordonanta militara 3/2020    Ordonanta militara 2/2020    Decretul 195/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Salariatul aflat in somaj tehnic avea obligatia de a se prezenta la serviciu si de a indeplini sarcinile trasate de conducerea societatii
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna - Sentinta civila nr. 1119 din data de 23 noiembrie 2017



Articole Juridice

Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca!
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Beneficiarii si procedura de atribuire a somajului tehnic pe perioada starii de urgenta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Pastrati-va si protejati-va salariatii! Veti avea din nou nevoie de ei!
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu