din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2106 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020

OUG privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020

  Publicat: 30 Jun 2020       4051 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 101/2020 privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020


Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Documentatie economica prin care se determina cantitatea necesara de materiale, de manopera si de utilaj precum si valoarea lucrarii ce urmeaza a se executa.
Documentatie economica prin care se determina cantitatea necesara de materiale, de manopera si de utilaj precum si valoarea lucrarii ce urmeaza a se executa.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(6) Daca dupa executarea activitatilor necesare avizarii, relocarii, scoaterii din fondul forestier national si din circuitul agricol a terenurilor necesare implementarii proiectelor de infrastructura nu este justificata intreaga suma acordata conform prevederilor alin. (4), responsabilii de avizele si relocarile, altele decat cele de transport/distributie a energiei electrice si de gaze naturale si alte avize de interes national sau local, sunt obligati sa restituie beneficiarului care implementeaza proiectul de infrastructura sumele ramase necheltuite in termen de 30 de zile de la data intocmirii avizului, relocarii sau scoaterii din fondul forestier national si din circuitul agricol a terenurilor.

(7) Daca responsabilii de avizele, relocarile si descarcarile de utilitati, altele decat cele de transport/distributie a energiei electrice/gaze naturale si alte avize de interes national sau local, nu realizeaza activitatile in termenele prevazute in conventiile incheiate in vederea implementarii proiectelor de infrastructura, beneficiarul care implementeaza proiecte de infrastructura este indreptatit la plata unei juste despagubiri pentru intarzierile generate in implementarea proiectelor de infrastructura.

Art. 14. -

Sumele aferente ajustarilor de pret prevazute la art. 12 alin. (22) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se asigura de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Fondurilor Europene/Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, si se platesc beneficiarilor la valoarea totala eligibila solicitata de beneficiari, urmand ca, dupa modificarea ordinelor de finantare/contractelor de finantare, sa se ramburseze bugetului de stat procentul de cofinantare europeana nerambursabila, precum si contributia beneficiarilor, dupa caz.

Art. 15. -

In cazul in care, in cadrul certificatelor de plata emise de catre inginerul supervizor in cadrul contractelor de executie a lucrarilor, exista sume nerecunoscute la plata de catre autoritatile contractante, acestea vor solicita inginerului supervizor sa refaca certificatele interimare de plata, in baza masuratorilor, cu includerea doar a acelor sume cuvenite, aferente lucrarilor executate si recunoscute de autoritatile contractante.

Art. 16. -

(1) Prin derogare de la prevederile art. 2 alin. (1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, executarea lucrarilor de foraje geotehnice, puturi deschise/de vizitare, alte investigatii geotehnice, necesare pentru elaborarea studiilor geotehnice parte integranta a studiilor de prefezabilitate, studii de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de executie, etapa DALI - Detalii de avizare a lucrarilor de interventie, pentru proiectarea, modernizarea, constructia lucrarilor de investitii sau de infrastructura de utilitate publica sau privata, este permisa fara obtinerea autorizatiei de construire si/sau a vreunui aviz de mediu ori a actului de autoritate al autoritatii competente desemnate prin legea speciala.

(2) Pentru realizarea investigatiilor geotehnice pentru obiective de infrastructura, indiferent de etapa de proiectare pentru care se executa, proprietarii de terenuri sunt obligati sa permita accesul pe proprietate operatorilor economici care executa respectivele investigatii, avand dreptul la despagubiri pentru eventualele deteriorari dovedite ale terenului, care vor fi platite de catre operatorii economici respectivi, cu asigurarea sumelor de catre beneficiarii proiectelor de infrastructura.

Art. 17. -

Autoritatile de management pentru programele operationale din cadrul politicii de coeziune pentru care exista risc de dezangajare la sfarsitul anilor 2020 si 2021 sunt autorizate sa ia toate masurile legale ce se impun pentru evitarea acestui risc prin modificarea programelor operationale, astfel incat, pentru cheltuielile declarate in cererile de plata transmise Comisiei Europene in cursul exercitiului contabil care incepe la 1 iulie 2020 si se incheie la 30 iunie 2021, sa se aplice o rata de cofinantare europeana de 100% .

Art. 18. -

(1) Pentru proiectele de infrastructura prevazute la art. 4 alin. (1), aflate in curs de implementare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, poate avea loc trecerea acestora pe articole comasate organizate pentru fiecare obiect de lucrari, prin act aditional la contractul de achizitie publica de lucrari sau la contractul sectorial de lucrari, pe baza acordului de vointa al ambelor parti contractante, dupa caz, cu respectarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice sau sectoriale, dupa caz, si a clauzelor de modificare convenite de parti la incheierea contractului. Documentatia de trecere de la articolele de deviz la articolele comasate se intocmeste de catre proiectant pentru restul de lucrari ramase de executat la data intocmirii documentatiei, se avizeaza de catre consultantul/supervizorul de lucrari si se aproba de catre conducatorul autoritatii/entitatii contractante.

(2) Documentatia de trecere de pe articole de deviz pe articole comasate intocmita cu respectarea prevederilor alin. (1) se comunica autoritatilor de management ale programelor operationale care finanteaza proiectul de infrastructura si constituie baza pentru decontarea si autorizarea de cheltuieli in conformitate cu prevederile contractului de finantare .

Art. 19. -

Proiectele de infrastructura rutiera prevazute la art. 6 alin. (3) pot fi preluate in implementare chiar daca sunt intocmite si aprobate documentatii tehnico-economice ale proiectului sau au fost semnate contracte de achizitie pentru acestea.

Art. 20. -

In cazul proiectelor de infrastructura rutiera prevazute la art. 6, daca la data preluarii proiectului de infrastructura rutiera anumite proceduri de achizitie publica sunt in curs de desfasurare, acestea se vor consemna in protocolul de implementare incheiat intre parti, implementatorul preluand contractul dupa finalizarea procedurii de achizitie.

Art. 21. -

Daca la data aprobarii listei proiectelor prevazute la art. 6 alin. (3) anumite proceduri de achizitie publica sunt in curs de desfasurare fara a fi depuse ofertele de catre operatorii economici, acestia vor fi notificati privind delegarea implementarii proiectului dupa finalizarea procedurii de achizitie, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, iar contractele se vor consemna in protocolul de implementare incheiat intre parti. In aceste situatii contractele de achizitie vor prevedea clauze specifice privind drepturile si obligatiile UAT/ADI.

Art. 22. -

Proiectele de infrastructura de transport rutier care cuprind proceduri de achizitie publica in curs de desfasurare in cadrul carora au fost depuse ofertele la data intocmirii listei proiectelor prevazute la art. 6 alin. (3) vor putea fi incluse pe aceasta lista numai dupa obtinerea acordului scris al contractorilor privind delegarea implementarii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta. In aceste situatii, in acte aditionale la contractele de achizitie se vor prevedea clauze specifice privind drepturile si obligatiile UAT/ADI.

Art. 23. -

Proiectele de infrastructura prevazute la art. 12 aflate in implementare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor realiza potrivit prevederilor legale in vigoare la data emiterii avizelor tehnice si conform reglementarilor tehnice continute de acestea.

Art. 24. -

Proiectele de infrastructura prevazute la art. 13 aflate in implementare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor realiza potrivit prevederilor legale in vigoare la data emiterii avizelor tehnice si conform reglementarilor tehnice continute de acestea.

Art. 25. -

(1) Modelul de conventie pentru relocarea de utilitati prevazut la art. 12 alin. (2) se aproba prin ordin comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, precum si al Secretariatului General al Guvernului, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(2) Modelele de conventie pentru avizele si relocarile de utilitati prevazute la art. 13 alin. (1), altele decat cele de transport al energiei electrice si de gaze naturale si alte avize de interes national sau local, se aproba prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor si al ministrului de resort, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 26. -

Fluxurile financiare rezultate din implementarea proiectelor de infrastructura pe baza de parteneriat se stabilesc potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 27. -

La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga prevederile art. XI si XII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2016 privind unele masuri de eficientizare a implementarii proiectelor de infrastructura de transport, unele masuri in domeniul transporturilor, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 964 din 29 noiembrie 2016, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2019.

Art. 28. -





Afişează OUG privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 101/2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro