din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1944 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 25 Sep 2020       19842 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Republicata si actualizata 2020


Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice drept sau bun care face parte din patrimoniul unei persoane fizice sau juridice.
Marca larg cunoscuta in Romania in cadrul segmentului de public
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Marca inregistrata,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca inregistrata,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(2) Cererile de inregistrare a unor marci vadit contrare ordinii publice sau bunelor moravuri nu se publica.

(3) Daca cererea nu indeplineste conditiile prevazute la art. 9 alin. (3) si art. 10 alin. (1) si (2), OSIM va notifica solicitantului lipsurile cererii, acordand un termen de 30 de zile pentru depunerea completarilor. In cazul in care solicitantul completeaza in mod corespunzator lipsurile cererii in termenul acordat de OSIM, cererea de inregistrare a marcii se publica in conditiile prevazute la alin. (1). In caz contrar, cererea se respinge.

Articolul 20

(1) In termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii, conform art. 19, orice persoana fizica sau juridica si orice grup sau organism care reprezinta fabricantii, producatorii, furnizorii de servicii, comerciantii sau consumatorii pot formula observatii scrise privind cererea de inregistrare a marcii pentru motivele absolute de refuz prevazute la art. 5 alin. (1).

(2) Persoanele si grupurile sau organismele prevazute la alin. (1) nu dobandesc calitatea de parte in procedura de inregistrare a marcii.

(3) Observatiile prevazute la alin. (1) sunt comunicate solicitantului, care poate formula comentarii cu privire la acestea.

Articolul 21

(1) OSIM examineaza pe fond cererea de inregistrare a marcii sub conditia achitarii taxelor de examinare a cererii prevazuta de lege si hotaraste admiterea cererii de inregistrare a marcii, in tot sau in parte, ori respingerea acesteia, in termen de 6 luni de la publicarea cererii.

(2) OSIM examineaza:

a) calitatea solicitantului, conform art. 3 lit. h) si i), dupa caz;

b) conditiile prevazute la art. 14 alin. (1) si (2), daca in cerere se invoca o prioritate;

c) motivele de refuz prevazute la art. 5 alin. (1) si, daca este cazul, observatiile formulate.

(3) In cazul nerespectarii termenului prevazut la alin. (1), OSIM este obligat la restituirea taxelor percepute.

Articolul 22

(1) Cand un element neesential al marcii este lipsit de caracter distinctiv si daca acest element este de natura sa creeze indoieli asupra intinderii protectiei marcii, OSIM cere solicitantului sa declare, in termen de 30 de zile de la data notificarii, ca nu invoca un drept exclusiv asupra acestui element . Declaratia se publica odata cu admiterea cererii de inregistrare a marcii.

(2) In lipsa declaratiei prevazute la alin. (1) cererea de inregistrare a marcii se admite in parte sau se respinge, dupa caz.

Articolul 23

(1) Examinarea motivelor de refuz privind marca notorie se face potrivit unor criterii, cum ar fi:

a) gradul de distinctivitate, initiala sau dobandita, a marcii notorii in Romania;

b) durata si intinderea utilizarii in Romania a marcii notorii in legatura cu produsele si serviciile pentru care o marca se solicita a fi inregistrata;

c) durata si intinderea publicitatii marcii notorii in Romania;

d) aria geografica de utilizare a marcii notorii in Romania;

e) gradul de cunoastere a marcii notorii pe piata romaneasca de catre segmentul de public caruia i se adreseaza;

f) existenta unor marci identice sau similare pentru produse sau servicii identice sau similare, apartinand altei persoane decat aceea care pretinde ca marca sa este notorie.

(2) Pentru examinarea motivelor de refuz, pe baza criteriilor prevazute la alin. (1), OSIM poate cere de la autoritati publice, institutii publice, precum si de la persoane juridice de drept privat documente, in vederea stabilirii notorietatii marcii in Romania.

Articolul 24

Cand un motiv de refuz, dintre cele prevazute la art. 6, se aplica numai la anumite produse sau servicii pentru care inregistrarea marcii a fost solicitata, inregistrarea va fi refuzata numai pentru aceste produse sau servicii .

Articolul 25

(1) Daca in urma examinarii cererii de inregistrare a marcii, potrivit prevederilor art. 21, se constata indeplinirea conditiilor legale, OSIM hotaraste admiterea acesteia.

(2) Daca cererea nu indeplineste conditiile pentru inregistrarea marcii, OSIM notifica solicitantul, acordandu-i un termen de 30 de zile in care acesta sa isi poata prezenta punctul de vedere ori sa isi retraga cererea . Termenul poate fi prelungit cu inca 30 de zile, la cererea solicitantului si cu plata taxei prevazute de lege.

(3) La expirarea termenului prevazut la alin. (2), OSIM va decide, dupa caz, admiterea cererii de inregistrare a marcii, respingerea acesteia ori va lua act de retragerea cererii.

(4) Cererea de inregistrare a marcii admisa potrivit prevederilor alin. (1) si (3) se publica in Buletinul Oficial de Proprietate Industriala, in format electronic, in vederea formularii opozitiilor.

(5) In cazul respingerii cererii de inregistrare a marcii potrivit alin. (3), decizia de respingere se publica dupa ce a ramas definitiva.

Articolul 26

(1) In termen de doua luni de la data publicarii admiterii cererii de inregistrare a marcii, conform art. 25 alin. (4), orice persoana interesata poate formula opozitie la inregistrarea marcii pentru motivele relative de refuz prevazute la art. 6.

(2) Opozitia trebuie sa fie formulata in scris, sa cuprinda temeiurile de drept si motivele pe care se sprijina si sa fie insotita de dovada platii taxei prevazute de lege.

(3) Opozitia poate fi formulata pe baza unuia sau mai multor drepturi anterioare, cu conditia ca toate drepturile invocate sa apartina aceluiasi titular.

(4) La cererea solicitantului, titularul unei marci anterioare care a formulat opozitia depune la OSIM dovada ca:

a) in decursul unei perioade de 5 ani care preceda data depunerii sau data de prioritate a cererii de inregistrare a marcii, marca anterioara a facut obiectul unei utilizari efective pe teritoriul Romaniei pentru produsele si serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata;

b) exista motive justificate pentru neutilizarea marcii cu privire la care s-a formulat opozitie.

(5) Dispozitiile alin. (4) sunt aplicabile daca marca anterioara a fost inregistrata cu cel putin 5 ani anterior datei depunerii sau datei de prioritate a cererii de inregistrare a marcii cu privire la care s-a facut opozitie.

(6) Oponentul prezinta dovezile de utilizare prevazute la alin. (4) in termen de cel mult doua luni de la primirea notificarii din partea OSIM. In absenta dovezilor de utilizare, opozitia se respinge.

(7) In cazul in care marca anterioara este o marca a Uniunii Europene, utilizarea efectiva a acesteia se stabileste in conformitate cu art. 18 din Regulamentul privind marca Uniunii Europene.

(8) Daca marca anterioara nu a fost utilizata decat pentru o parte dintre produsele sau serviciile pentru care a fost inregistrata, aceasta nu se considera inregistrata, in sensul examinarii opozitiei, decat pentru acea parte de produse sau servicii .

(9) In cazul neindeplinirii conditiilor prevazute la alin. (2), se considera ca opozitia nu a fost facuta.

Articolul 27

(1) OSIM notifica solicitantului cererii de inregistrare a marcii opozitia formulata, acordand un termen de doua luni in vederea unei solutionari amiabile. La cererea comuna a partilor, acest termen poate fi prelungit cu o perioada care va fi indicata in mod expres de parti si care nu poate depasi 3 luni.

(2) Daca in termenul acordat conform alin. (1) partile nu ajung la o intelegere, OSIM notifica oponentul, acordand acestuia un termen de 30 de zile pentru a prezenta probe si argumente in sustinerea opozitiei.

(3) OSIM comunica solicitantului marcii inscrisurile depuse in sustinerea opozitiei conform alin. (2) si acorda acestuia un termen de 30 de zile in care sa isi prezinte punctul de vedere cu privire la motivele opozitiei.

(4) In lipsa punctului de vedere al solicitantului, opozitia se solutioneaza pe baza actelor existente la dosar.





Afişează Legea nr. 84/1998. Republicata si actualizata 2020, privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 84/1998    Legea 84/1998 republicata    Legea 84/1998 republicata 2020    Legea 84/1998 actualizata    Legea 84/1998 actualizata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016

Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016

Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

D-na Lindqvist avea functia de instructoare pentru enoriasii unei parohii din Suedia. In scopul de a-i ajuta pe acestia pentru a obtine confirmarea, a
Pronuntaţă de: Cazul: Bodil Lindqvist c. Datainspektion, Suedia, recurs prealabil, 6 noiembrie 2003

D-l. Kist, consultant in comunicatii a utilizat melodia �Fur Elise� si cantecul de cocos in cursul unei campanii publicitare in cadrul activitatii sal
Pronuntaţă de: Cazul: Shield mark BV / Joost Kist h.o.d.n. MEMEx, 27 noiembrie 2003, recurs prealabil

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003