(2) Suprafetele de teren agricol sunt considerate ca fiind hectare eligibile numai daca sunt conforme cu definitia hectarului eligibil prevazuta la alin. (1) pe tot parcursul anului calendaristic, cu exceptia cazurilor de forta majora sau a unor circumstante exceptionale.
(3) Suprafetele coronamentelor si ale taluzurilor digurilor de aparare impotriva inundatiilor si ale canalelor de irigatii si desecare, precum si taluzurile si zonele de protectie ale cailor de comunicatii nu sunt considerate suprafete agricole.
(4) Suprafetele utilizate pentru productia de canepa constituie hectare eligibile numai in cazul in care continutul de tetrahidrocanabinol din soiurile utilizate nu depaseste 0,2%.
Articolul 12
(1) Schema de plata unica pe suprafata presupune acordarea unei plati unice pe hectarul eligibil declarat de fermier, decuplata total de productie.
(2) Cuantumul platii unice pe suprafata se calculeaza prin impartirea plafonului anual alocat schemei la numarul total de hectare eligibile declarate la nivel national in anul respectiv.
(3) Plafonul anual alocat schemei se stabileste potrivit prevederilor art. 36 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.
(4) Cuantumul platii unice pe suprafata se stabileste anual prin hotarare a Guvernului.
CAPITOLUL IV
Ajutoarele nationale tranzitorii
Articolul 13
(1) Ajutoarele nationale tranzitorii reprezinta plati care se acorda fermierilor din sectoarele care au beneficiat de plati nationale directe complementare in anul 2013.
(2) Conditiile specifice de acordare a ANT sunt aceleasi cu cele aplicabile acordarii platilor nationale directe complementare aferente anului 2013, potrivit prevederilor art. 37 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013.
(3) Sanctiunile pentru nerespectarea normelor de ecoconditionalitate prevazute la art. 93 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 nu se aplica in cazul ajutoarelor nationale tranzitorii.
Articolul 14
(1) Plafoanele alocate ANT in sectoarele vegetal si zootehnic se stabilesc anual prin hotarare a Guvernului.
(2) Pentru anii 2021 si 2022, cuantumul anual total al ANT care pot fi acordate fermierilor nu poate depasi 50% din pachetele financiare sectoriale specifice, autorizate de Comisia Europeana pentru anul 2013.
CAPITOLUL V
Plata redistributiva
Articolul 15
Plata redistributiva reprezinta o plata anuala destinata fermierilor care au dreptul la plata unica pe suprafata si se acorda gradual pentru primele 30 de ha ale exploatatiei agricole, indiferent de suprafata acesteia.
Articolul 16
(1) Pentru finantarea platii redistributive se utilizeaza un procent minim de 5% din plafonul national anual prevazut in anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, cu modificarile ulterioare.
(2) Cuantumul platii redistributive si intervalele de suprafata pentru care se acorda aceasta plata se stabilesc anual prin hotarare a Guvernului.
Articolul 17
Nu beneficiaza de plata redistributiva fermierii care si-au fragmentat exploatatiile dupa 18 octombrie 2011 in scopul de a beneficia de plata redistributiva si nici fermierii ale caror exploatatii sunt rezultatul fragmentarii respective.
CAPITOLUL VI
Plata pentru practici agricole benefice pentru clima si mediu
Articolul 18
(1) Fermierii care au dreptul la plata unica pe suprafata aplica in mod obligatoriu pe toate hectarele lor eligibile urmatoarele practici agricole benefice pentru clima si mediu:
a) diversificarea culturilor;
b) mentinerea pajistilor permanente existente;
c) prezenta unei zone de interes ecologic pe suprafata agricola.
(2) Plata pentru practici agricole benefice pentru clima si mediu, denumita in continuare plata pentru inverzire, se acorda fermierilor care aplica practicile prevazute la alin. (1) in functie de specificul exploatatiei si/sau de structura culturilor.
(3) Fermierii care practica sistemul de agricultura ecologica si detin un document justificativ emis de un organism de inspectie si certificare aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale potrivit prevederilor art. 29 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 834/2007 privind productia ecologica si etichetarea produselor ecologice, precum si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91 beneficiaza implicit de plata prevazuta la alin. (1) pentru suprafetele in conversie sau certificate ale exploatatiei, utilizate pentru productia ecologica.
(4) Fermierii care au intreaga exploatatie ocupata cu culturi permanente beneficiaza implicit de plata prevazuta la alin. (1).
(5) Fermierii ale caror exploatatii se afla integral sau partial in zone care fac obiectul Legii apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, au dreptul la plata pentru inverzire daca aplica practicile agricole benefice pentru clima si mediu, potrivit alin. (1), in masura in care practicile respective sunt compatibile, in exploatatia in cauza, cu obiectivele actelor normative mentionate.
(6) In vederea finantarii platii pentru inverzire se utilizeaza 30% din plafonul national anual prevazut in anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, cu modificarile ulterioare.
(7) Cuantumul platii pentru inverzire pe hectarul eligibil se calculeaza anual prin impartirea plafonului prevazut potrivit prevederilor alin. (6) la numarul total de hectare eligibile.
Articolul 19
(1) In sensul art. 18 alin. (1) lit. a), diversificarea culturilor consta in existenta mai multor culturi pe terenul arabil, in functie de suprafata, dupa cum urmeaza:
a) cel putin doua culturi diferite pe suprafetele cuprinse intre 10 ha si 30 ha, iar cultura preponderenta sa acopere maximum 75% din terenul arabil;
b) cel putin trei culturi diferite pe suprafetele de peste 30 ha, iar cultura preponderenta sa acopere maximum 75% din terenul arabil, respectiv doua culturi preponderente sa acopere impreuna maximum 95% din terenul arabil;
c) fara a aduce atingere numarului de culturi prevazute la lit. a) si b), in cazul in care suprafata de teren arabil este cultivata in proportie de peste 75% cu iarba ori cu alte plante erbacee sau este parloaga ori este acoperita cu culturi aflate sub apa o mare parte a ciclului de productie, cultura preponderenta de pe restul suprafetei arabile trebuie sa ocupe maximum 75% din terenul arabil ramas, cu exceptia cazului in care aceasta suprafata ramasa este acoperita cu iarba sau alte plante furajere erbacee ori este teren lasat parloaga.
(2) In sensul alin. (1) sunt asimilate culturilor urmatoarele:
a) o cultura a oricaruia dintre genurile definite in clasificarea botanica a culturilor;
b) un teren lasat parloaga;
c) iarba sau alte plante furajere erbacee;
d) culturile de iarna si cele de primavara sunt considerate culturi distincte, chiar daca apartin aceluiasi gen. Triticum spelta este considerata a fi o cultura distincta de culturile care apartin aceluiasi gen.
(3) Sunt exceptate de la diversificarea culturilor exploatatiile, in cazul in care:
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro