din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2126 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 68/2021 pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID

OUG 68/2021 pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID

  Publicat: 01 Jul 2021       2706 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
ORDONANTA DE URGENTA nr. 68 din 29 iunie 2021 privind adoptarea unor masuri pentru punerea in aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulatie pe durata pandemiei de COVID-19

Publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 644 din 30 iunie 2021

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este persoana fizica sau juridica care detine numai posesiunea si folosinta din dezmembramintele dreptului de proprietate.
Dovada scrisa prin care
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Dovada scrisa prin care
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Puterile publice existente in stat.
Dovada scrisa prin care
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală

(2) Ministerul Afacerilor Interne are urmatoarele responsabilitati:

a) prin Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, asigura:

(i) functionarea unui serviciu web prin intermediul caruia, la interogarea SII-CDC, dupa codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, precum si dupa initialele numelui si ale prenumelui, sa se furnizeze numele si prenumele persoanei asa cum figureaza in Registrul national de evidenta a persoanelor;

(ii) dezvoltarea prin proceduri informatice si operationale a unui mecanism pentru identificarea si marcarea neconcordantelor cu privire la identitatea persoanei, pentru realizarea evaluarilor necesare si, dupa caz, pentru adoptarea deciziei de rectificare a datelor;

(ii) dispunerea masurilor necesare pentru rectificarea datelor inregistrate eronat in Registrul national de evidenta a persoanelor, in termen de 4 zile lucratoare de la comunicarea transmisa prin intermediul mecanismului de la pct. (ii), respectiv pentru inregistrarea, actualizarea sau modificarea inregistrarii, in scopul eliminarii neconcordantelor cu privire la datele inregistrate in Registrul national de evidenta a persoanelor, in conditiile dispozitiilor legale incidente;

b) prin Inspectoratul General al Politiei de Frontiera asigura, in punctele de trecere a frontierei de stat, verificarea autenticitatii si valabilitatii certificatelor privind vaccinarea, testarea sau vindecarea, fara a se retine niciun fel de date sau informatii din certificatul verificat, prin sistemul informatic al Politiei de Frontiera Romane si/sau prin aplicatia mobila de verificare prevazuta la art. 1 alin. (4) lit. c) si instalata pe echipamentele de citire a codului QR puse la dispozitie de Serviciul de Telecomunicatii Speciale;

c) prin Directia generala pentru comunicatii si tehnologia informatiei, asigura conditiile tehnice de acces extern, prin intermediul retelei ``Extranet STS``, in Reteaua de comunicatii voce-date a Ministerului Afacerilor Interne catre serviciile web puse la dispozitie de structurile ministerului, respectiv prevazute la lit. a) pct. (i) si lit. d);

d) prin Inspectoratul General pentru Imigrari asigura functionarea unui serviciu web prin intermediul caruia, la interogarea SII-CDC, dupa codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate/numarul pasaportului, precum si dupa initialele numelui si ale prenumelui, sa se furnizeze numele, prenumele si data nasterii persoanei asa cum figureaza in Sistemul informatic de management al strainilor.

(3) Ministerul Apararii Nationale asigura, la solicitarea Ministerului Sanatatii, personalul necesar pentru functionarea Centrului de preluare a apelurilor prevazut la art. 4.

(4) Serviciul de Telecomunicatii Speciale are urmatoarele responsabilitati:

a) proiectarea, dezvoltarea, operationalizarea, mentenanta si actualizarea SII-CDC;

b) publicarea aplicatiei mobile de verificare, mentionata la art. 1 alin. (4) lit. c);

c) gazduirea si administrarea, din punct de vedere tehnic, a sistemului hardware si software, necesar pentru interogarea de catre SII-CDC a sistemelor informatice prevazute in prezenta ordonanta de urgenta si pentru generarea certificatelor prevazute la art. 1 alin. (5);

d) asigurarea securitatii cibernetice SII-CDC;

e) implementarea, din punct de vedere tehnic, a unui sistem de tip call-center, utilizat de catre centrul de suport prevazut la art. 4 alin. (1).

Articolul 3

(1) Pe teritoriul Romaniei, eliberarea certificatelor se realizeaza prin portalul https://certificat-covid.gov.ro, in format electronic, pe baza datelor necesare din actul de identitate sau, dupa caz, din pasaport sau din documentul eliberat in conditiile legii pentru straini.

(2) In cazul in care persoana solicita eliberarea certificatului doar in format letric, acesta se poate adresa primariei in raza careia isi are domiciliul solicitantul, directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sau serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor competent teritorial, institutii care, pe baza informatiilor furnizate de solicitant, interogheaza portalul https://certificat-covid.gov.ro, imprima si inmaneaza certificatul solicitantului.

(3) Solicitarea de eliberare a certificatului pe portalul prevazut la alin. (1) trebuie realizata de catre solicitant dupa cum urmeaza:

a) pentru certificatele de vaccinare si de vindecare, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de momentul utilizarii certificatului;

b) pentru certificatele de testare, dupa efectuarea testului, dar cu cel putin 12 ore sau 48 de ore, in functie de tipul de test efectuat, inainte de momentul utilizarii certificatului.

Articolul 4

(1) Se constituie, pe langa Ministerul Sanatatii, un Centru de suport pentru utilizatorii SII-CDC, format din Centrul de preluare a apelurilor si Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate.

(2) Modul de functionare, componenta si procedurile aplicabile in cadrul Centrului de suport prevazut la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului afacerilor interne, ministrului apararii nationale si al directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale.

(3) Centrul de preluare a apelurilor mentionat la alin. (1) are urmatoarele atributii:

a) preluarea solicitarilor in cazul imposibilitatii eliberarii certificatelor si a neconcordantelor identificate in informatiile cuprinse in certificat de catre posesorul acestuia;

b) redirectionarea, in cel mai scurt timp posibil, a solicitarii mentionate la lit. a) catre Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate, conform procedurii stabilite potrivit alin. (2);

c) informarea solicitantului cu privire la solutionarea situatiei prevazute la lit. a) si b).

(4) Grupul operational pentru verificare, eliberare si acceptare certificate format din personalul institutiilor si autoritatilor publice prevazute la art. 2 alin. (1) si (2) are urmatoarele atributii:

a) verificarea documentelor de vaccinare obtinute de cetatenii romani in alt stat membru sau stat tert, din punctul de vedere al concordantei, cu modelul de adeverinta de vaccinare din statul respectiv, precum si cu datele de identificare, doar in situatia in care persoanelor in cauza li s-a administrat una dintre dozele din schema completa de vaccinare pe teritoriul altui stat;

b) verificarea documentelor de vaccinare, cu modelul de adeverinta de vaccinare din statul respectiv, obtinute de cetatenii romani intr-un stat tert, doar in situatia in care persoanelor in cauza li s-a administrat schema completa de vaccinare pe teritoriul unui stat tert;

c) preia solicitarile de la Centrul de preluare apeluri si le trimite in vederea solutionarii, in cel mai scurt timp posibil, catre institutiile si autoritatile publice responsabile din Romania prevazute la art. 1 alin. (9).

(5) In vederea solutionarii cazului sesizat la Centrul de preluare apeluri, solicitantul pune la dispozitie, in format electronic, printr-o procedura stabilita prin ordinul prevazut la alin. (2), o copie a actului de identitate/pasaportului/certificatului de nastere cu care sa inregistrat la vaccinare, certificaului de casatorie, dupa caz, precum si o copie de pe adeverinta de vaccinare sau de pe testul emis de unitatea care raporteaza rezultatele testelor in platforma informatica ``Corona-forms`` si certificatul eliberat gresit.

(6) Institutia sau institutiile sesizate conform prevederilor alin. (4) lit. c) solutioneaza cererile in termen de cel mult 4 zile lucratoare de la instiintare, pentru certificatele de vaccinare sau de vindecare, cel mult 12 ore pentru testul rapid sau 24 de ore pentru certificatul de testare pentru testul de amplificare a acidului nucleic.

Articolul 5

(1) Datele cu caracter personal prelucrate in sistemul informatic prevazut la art. 1 alin. (2)-(4), (7), (9) si (11) din prezenta ordonanta de urgenta sunt prelucrate in baza prevederilor regulamentelor europene prevazute la art. 1 cu respectarea dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, ale Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului UE 2016/679, precum si a altor prevederi legale nationale incidente in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal.

(2) Ministerul Sanatatii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apararii Nationale si Serviciul de Telecomunicatii Speciale prelucreaza date cu caracter personal prin SII-CDC, in calitate de operatori asociati, in baza responsabilitatilor stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta .

(3) Datele cu caracter personal prevazute la art. 1 alin. (7) si (8) sunt stocate pe toata perioada de valabilitate inscrisa pe certificatele emise, dar nu mai mult de perioada de aplicare a regulamentelor prevazute la art. 1 alin. (1).





Afişează OUG 68/2021 pentru eliberarea, verificarea si acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 68/2021    certificat digital covid

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.