din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2188 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005

  Publicat: 16 Mar 2009       45466 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005. OG nr. 29/1997 a fost republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 / 26 ianuarie 2001

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

(2) Transporturile aeriene in interes propriu reprezinta operatiunile de aviatie generala executate de o persoana juridica, fara perceperea unui tarif sau a echivalentului acestuia in bunuri ori servicii, utilizandu-se aeronave civile proprii sau inchiriate, care constituie accesoriul unei alte activitati economice executate de persoana respectiva, beneficiarul transportului.
(3) Zborurile in interes propriu reprezinta operatiunile de aviatie generala, altele decat transporturile in interes propriu, efectuate de persoane fizice sau juridice, cu aeronave civile proprii sau inchiriate, pentru si in sustinerea nevoilor activitatilor proprii, fara perceperea de tarife. Zborurile in interes propriu includ si zborurile efectuate exclusiv in scop sportiv.
(4) Zborurile particulare reprezinta operatiunile de aviatie generala efectuate de detinatorii de aeronave civile, persoane fizice, exclusiv in scop necomercial.
(5) Zborurile scoala reprezinta operatiunile aeriene civile organizate de persoane fizice sau juridice in scopul pregatirii personalului aeronautic civil navigant

Art. 52
Operatiunile de lucru aerian sunt operatiunile aeriene civile efectuate pentru nevoile industriei, agriculturii, silviculturii, sanatatii publice si protectiei mediului, de cautare si salvare, cercetare stiintifica, fotografiere, monitorizare, publicitate, precum si in alte scopuri de catre operatori aerieni certificati de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Art. 53
Regimul raspunderii operatorilor aerieni care efectueaza operatiuni aeriene de aviatie generala sau de lucru aerian pe teritoriul Romaniei este reglementat in conformitate cu prevederile dreptului comun, in masura in care nu s-a stabilit altfel printr-o lege speciala sau printr-un tratat international la care Romania este parte

Capitolul VIII - Protectia mediului



Art. 54
In sensul prezentului cod aerian, protectia mediului reuneste toate activitatile ce au ca scop reducerea impactului aviatiei civile asupra mediului, datorat zgomotului produs de aeronavele civile, emisiilor motoarelor de aviatie, substantelor folosite in cadrul activitatilor aeronautice civile si reziduurilor rezultate in urma desfasurarii acestor activitati .

Art. 55
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului stabileste, impreuna cu autoritatea de mediu, politici si reglementari specifice in domeniul protectiei mediului

Art. 56
In scopul protectiei mediului, Ministerul Transporturilor poate restrictiona operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din Romania sau in spatiul aerian national.

Art. 57
Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, stabileste aeroporturile din Romania care, in urma derularii activitatilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, in vederea implementarii de programe de protectie a mediului.

Art. 58
Abrogat, Legea nr. 399/2005

Art. 59
Ministerul Transporturilor, la solicitarea administratorului aeroportului, poate aproba masuri temporare si derogari ce permit operarea aeronavelor civile, care au impact semnificativ asupra mediului.

Art. 60
Prevederile art. 56 nu se aplica urmatoarelor categorii de aeronave civile:
a) aeronavele de stat romanesti;
b) aeronavele romanesti care executa misiuni oficiale, prezidentiale sau guvernamentale, iar in cazul celor straine, pe baza de reciprocitate;
c) aeronavele ce opereaza in folosul Organizatiei Natiunilor Unite, Crucii Rosii si Semilunii Rosii;
d) aeronavele civile care efectueaza misiuni de cautare si de salvare ori care transporta personal sau materiale in cadrul acestor misiuni;
e) aeronavele care efectueaza misiuni umanitare si de ajutorare urgenta;
f) aeronavele care sunt nevoite sa aterizeze din cauze tehnice, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile sau a unor situatii de forta majora;
g) aeronavele care aterizeaza din dispozitia Ministerului Transporturilor si/sau a Ministerului Apararii Nationale.

Capitolul IX - Siguranta zborului

Sectiunea I - Generalitati



Art. 61





Afişează Codul Aerian al Romaniei, consolidat cu Legea nr. 399/2005 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul Aerian    Legea 399/2005

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Legea 223/2007. Sporul pentru conditii speciale acordat personalului aeronavigant
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti