din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1480 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

  Publicat: 20 Mar 2009       22125 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

Publicat ain Monitorul Oficial, Partea I nr. 825 din 08/12/2008

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Totalitatea clientilor unei firme, local, avocat, medic etc.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitatea practica in cursul careia organele de stat infaptuiesc prevederile normelor juridice,
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(comunitate de bunuri) Regim stabilit de lege sau prin invoiala partilor cu privire la bunurile lor.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.

(1) Persoanele fizice si juridice care raporteaza despre tranzactii suspecte potrivit legislatiei in domeniul spalarii banilor si/sau finantarii actelor de terorism au obligatia permanenta de a-si cunoaste clientela pentru a stabili daca aceasta se afla in posesia sau are sub control bunuri ce fac obiectul unor sanctiuni internationale sau care apartin ori se afla sub controlul unor persoane desemnate.

(2) Raportarile facute in temeiul alin. (1) se transmit de indata Ministerului Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 17 alin. (1). Raportarile includ date privind persoanele, contractele si conturile implicate, precum si valoarea totala a bunurilor.

(3) Mecanismul si modelul de raportare sunt stabilite prin reglementari specifice ale autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 17 alin. (1) si (2), urmand a fi adoptate in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

ARTICOLUL 19
Ordinul de blocare a fondurilor sau a resurselor economice

(1) Dupa efectuarea cercetarilor necesare, Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, dispune prin ordin al ministrului economiei si finantelor, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea instiintarii ori raportarii potrivit art. 7 sau 18, blocarea fondurilor sau resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate.

(2) Ordinul prevazut la alin. (1) se comunica de indata persoanelor fizice si juridice care au facut raportarea respectiva, conform art. 7 si 18, autoritatilor sau institutiilor publice prevazute la art. 17 alin. (1) cu atributii de supraveghere in cauza, autoritatilor publice competente pentru notarea blocarii, dupa caz, precum si persoanelor sau entitatilor vizate de ordin, daca este posibil.

(3) Ordinul prevazut la alin. (1) se comunica in toate cazurile Serviciului Roman de Informatii si Serviciului de Informatii Externe.

(4) Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, asigura publicarea ordinului prevazut la alin. (1) in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii.

(5) Ordinul prevazut la alin. (1) poate fi contestat potrivit procedurii de contencios administrativ. Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, are obligatia de a analiza periodic masura dispusa prin ordinul prevazut la alin. (1) si de a o revoca din oficiu sau la cerere cand constata ca mentinerea acesteia nu se mai justifica. Decizia de respingere a cererii de revocare poate fi atacata potrivit procedurii de contencios administrativ.



ARTICOLUL 20
Obligatia de confidentialitate

(1) Informatiile detinute in legatura cu persoanele sau entitatile desemnate pot fi transmise numai in conditiile prevazute de lege.

(2) Obligatia de confidentialitate nu poate fi invocata in urmatoarele cazuri:

a) la cererea organelor de urmarire penala;

b) la cererea instantelor judecatoresti;

c) la cererea autoritatilor competente in domeniu conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta;

d) la cererea Organizatiei Natiunilor Unite, Uniunii Europene sau a altor organizatii internationale mentionate la art. 1 alin. (2) ori a altor state, daca acest lucru este necesar pentru punerea in aplicare a sanctiunilor internationale obligatorii pentru Romania potrivit prezentei ordonante de urgenta;

e) la cererea persoanelor interesate in aplicarea dreptului la despagubire, dar numai in conditii expres prevazute de lege;

f) la cererea serviciilor de informatii din Romania.

ARTICOLUL 21
Notarea blocarii resurselor economice

(1) In cazul blocarii bunurilor imobile, notarea in cartea funciara a masurii de indisponibilizare a acestora se efectueaza de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara in raza caruia este situat imobilul, la solicitarea Ministerului Economiei si Finantelor, in baza ordinului emis conform art. 19 alin. (1).

(2) Solicitarea de notare a indisponibilizarii, transmisa conform alin. (1), trebuie sa contina numarul cadastral sau topografic si numarul de carte funciara, in cazul in care imobilul figureaza inscris in cartea funciara. In cazul in care imobilele nu sunt inscrise in cartea funciara, solicitarea de notare a indisponibilizarii imobilului va contine numarul de tarla, numarul de parcela si adresa postala, dupa caz.

(3) Pentru imobilele care nu au deschisa carte funciara, notarea masurii de indisponibilizare se face in vechile registre de publicitate imobiliara.

(4) Cererile de notare a indisponibilizarii bunurilor imobile, respectiv de radiere sunt scutite de plata tarifelor.

(5) In cazul blocarii bunurilor mobile, notarea indisponibilizarii se face la cererea Ministerului Economiei si Finantelor Agentia Nationala de Administrare Fiscala, adresata persoanelor juridice cu atributii de inregistrare sau evidenta a respectivelor bunuri .

ARTICOLUL 22
Autorizarea unor tranzactii pentru protejarea drepturilor tertilor

(1) Persoanele sau entitatile desemnate pot invoca masurile de blocare pentru a justifica neindeplinirea unei obligatii, numai daca au solicitat, potrivit art. 8, o autorizatie in acest sens, iar cererea le-a fost respinsa.

(2) Persoanele, altele decat cele prevazute la alin. (1), care au un drept asupra bunurilor in sensul prezentei ordonante de urgenta, precum si creditorii persoanelor si entitatilor desemnate pot solicita, potrivit procedurii prevazute la art. 8, o autorizatie pentru utilizarea bunurilor care fac obiectul sanctiunilor internationale in vederea stingerii obligatiei respective.

(3) Autoritatea competenta potrivit prezentei ordonante de urgenta va informa, in masura posibilului, persoana fizica sau juridica desemnata despre solicitarile de derogare facute de parti interesate de a avea acces la fondurile sau resursele economice blocate care ii apartin sau se afla in detinerea ori sub controlul sau.

(4) Autorizarea potrivit art. 8 nu constituie recunoasterea legala a titlului de creanta .

(5) Atunci cand analizeaza solicitari de tipul celor prevazute la alin. (1) si (2), autoritatea competenta potrivit prezentei ordonante de urgenta va tine seama de dovezile furnizate de creditor, precum si de persoana sau entitatea desemnata, cu privire la existenta unei obligatii de a returna bunurile in cauza, pentru a verifica daca exista riscul eludarii masurilor de blocare.

ARTICOLUL 23
Autorizarea unor tranzactii pentru valorificarea unor drepturi
ale persoanelor si entitatilor desemnate





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice