din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1751 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

  Publicat: 20 Mar 2009       22122 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale

Publicat ain Monitorul Oficial, Partea I nr. 825 din 08/12/2008

Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Operatiune prin care se sting fara plata in numerar, unele datorii reciproce intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, ramanand sa se achite eventualele diferente de sume, nu in bani, ci prin simpla lor inregistrare.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Paguba materiala sau prejudiciul material suferit de o persoana sau adus unei persoane ca urmare a savarsirii unei fapte ilicite.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Una dintre modalitatile de reparare a pagubei pricinuite prin infractiune.
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, �n temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
(comunitate de bunuri) Regim stabilit de lege sau prin invoiala partilor cu privire la bunurile lor.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,

(1) O persoana fizica sau juridica care, din orice motiv, doreste sa puna bunuri la dispozitia unei persoane sau entitati desemnate trebuie sa solicite o autorizatie in acest sens, potrivit art. 8, daca in actul care instituie sanctiunea internationala nu se prevede altfel.

(2) Atunci cand analizeaza astfel de cereri, autoritatea competenta potrivit prezentei ordonante de urgenta analizeaza toate dovezile furnizate in sprijinul justificarii cererii si verifica daca legaturile solicitantului cu persoana sau entitatea desemnata nu sunt de natura sa sugereze ca acestia actioneaza impreuna in scopul de a eluda sanctiunile internationale respective.

ARTICOLUL 24
Regimul bunurilor carora li se aplica sanctiuni internationale

(1) Persoanele fizice sau juridice care, intrand intr-un raport juridic sau aflandu-se intr-o stare de fapt fata de orice bun care face obiectul unei sanctiuni internationale, afla despre existenta situatiilor care impun instiintarea sau raportarea potrivit art. 7, respectiv art. 18, au obligatia, fara intarziere si notificare prealabila a autoritatilor competente, de a nu indeplini nicio operatiune fata de bunul respectiv in afara operatiunilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta si de a instiinta, de indata, autoritatile competente.

(2) Persoanele fizice sau juridice, cu exceptia persoanelor sau entitatilor desemnate, care detin bunurile supuse sanctiunilor internationale, au dreptul sa ceara din partea statului acoperirea cheltuielilor necesare pentru conservarea si administrarea acestora in scopul impiedicarii deprecierii sau devalorizarii. Cererea de acoperire a acestor cheltuieli se adreseaza Ministerului Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, iar dreptul la compensatie pentru cheltuielile de administrare incepe din momentul instiintarii autoritatii competente, potrivit art. 7 sau 18, dupa caz.

(3) Daca persoanele fizice sau juridice, cu exceptia persoanelor sau entitatilor desemnate, nu pot ori nu doresc sa administreze bunul respectiv, la cererea acestora, prin decizie a Ministerului Economiei si Finantelor, bunul poate fi predat spre administrare statului, prin Ministerul Economiei si Finantelor Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(4) Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cere predarea bunului respectiv, daca apreciaza ca este necesara pentru buna administrare a acestuia. Bunul care nu este predat de bunavoie este preluat spre administrare, fara acordul persoanei care il detine.

(5) La predarea sau preluarea spre administrare a bunului blocat, se intocmeste un proces-verbal. O copie a acestui proces-verbal se elibereaza persoanei care a predat bunul sau de la care bunul a fost preluat spre administrare.

(6) Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, dispune predarea de indata a bunului catre persoana indreptatita, dupa cum urmeaza:

a) persoanei care dovedeste potrivit art. 10 ca este proprietarul sau detinatorul legal al bunului si ca nu face obiectul unor sanctiuni internationale sau acest lucru se constata de Ministerul Economiei si Finantelor in cadrul cercetarilor efectuate potrivit art. 19;

b) proprietarului sau detinatorului legal, care dovedeste, potrivit art. 10, ca bunul respectiv nu face obiectul sanctiunilor internationale sau acest lucru se constata de Ministerul Economiei si Finantelor in cadrul cercetarilor efectuate potrivit art. 19;

c) persoanei stabilite ca fiind cea careia trebuie sa ii fie predat bunul prin actul care instituie sanctiunea internationala potrivit art. 1;

d) persoanei stabilite printr-o decizie a unei autoritati competente din alt stat sau a unei organizatii internationale, opozabile autoritatilor romane.

(7) In situatiile prevazute la alin. (5) si (6), dispozitiile art. 19 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.

ARTICOLUL 25
Administrarea bunurilor carora li se aplica sanctiuni internationale

(1) Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, decide asupra modului de administrare a bunurilor blocate care fac obiectul sanctiunilor internationale, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului economiei si finantelor.

(2) In situatiile in care, potrivit legii sau datorita caracteristicilor, bunurile predate sau preluate potrivit art. 24 nu pot fi administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, acesta le va preda spre administrare autoritatii sau institutiei publice cu competente in domeniu .

(3) In cazul in care administrarea bunurilor predate sau preluate potrivit art.24 nu poate fi realizata de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau de o alta institutie publica, conform alin. (2), Ministerul Economiei si Finantelor, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, incheie, in scris, contracte pentru administrarea bunurilor respective cu orice persoana fizica sau juridica care activeaza in domeniul respectiv. Contractele pentru administrare trebuie sa precizeze, sub sanctiunea anularii, suma stabilita pentru administrare, modul de atribuire a responsabilitatii pentru paguba produsa bunurilor in timpul administrarii, precum si limitele dreptului de administrare acordat.

(4) Administratorul are dreptul sa faca toate actele de administrare a bunurilor la care are dreptul si proprietarul acestora.

(5) Pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea bunurilor se folosesc, in primul rand, sporurile si veniturile realizate pe durata administrarii acestora.

(6) In cazul in care sporurile sau veniturile prevazute la alin. (5) nu exista sau nu sunt suficiente si nu poate fi identificata nicio alta sursa de acoperire a cheltuielilor de administrare, Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate decide vanzarea bunurilor sau a unei parti a acestora, efectuata in proportia strict necesara pentru acoperirea cheltuielilor.

(7) In cazul in care exista riscul deprecierii bunurilor, Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate decide vanzarea bunurilor blocate sau a unei parti a acestora. Fondurile provenite dintr-o astfel de vanzare au regimul de fonduri blocate pe durata valabilitatii sanctiunii internationale relevante.

(8) Ministerul Economiei si Finantelor tine evidenta si inventarul tuturor bunurilor aflate in administrare, potrivit prezentei ordonante de urgenta.

(9) In timpul administrarii bunurilor potrivit prezentei ordonante de urgenta, administratorul se ingrijeste, in primul rand, de conservarea acestora, de administrarea lor eficienta si economicoasa, de protejarea impotriva deteriorarii, distrugerii, pierderii, sustragerii sau abuzului, urmarind satisfacerea dreptului la despagubire al proprietarului si la predarea foloaselor necuvenite rezultate din imbogatirea fara justa cauza, mentinerea integritatii bunurilor prin urmarirea ca debitorii sa isi indeplineasca la timp si integral obligatiile fata de bunurile supuse sanctiunilor internationale, inclusiv prin revendicarea drepturilor proprietarului la scadenta, urmarind sa nu expire termenul la care aceste creante devin exigibile si evitarea stingerii acestor drepturi .

(10) In timpul administrarii bunurilor blocate, bunurile nu pot fi grevate de sarcini de garantie mobiliara sau imobiliara si nu pot fi incheiate:

a) contracte de inchiriere a folosintei bunurilor cu clauza de transfer al proprietatii asupra bunurilor la sfarsitul perioadei de inchiriere;

b) contracte de vanzare a intreprinderii sau a reprezentantei acesteia;

c) contracte privind dreptul de uzufruct asupra acestor bunuri .

(11) Procedura de valorificare a bunurilor prevazuta la alin. (6) si (7), precum si modalitatile de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (2) si (4)-(6) sunt aprobate prin ordin al ministrului economiei si finantelor.

(12) In indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1)-(3), (6) si (7), Ministerul Economiei si Finantelor solicita avizul consultativ al Consiliului.

CAPITOLUL V
Contraventii



ARTICOLUL 26
Contraventii

(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 10.000 lei si 30.000 lei si confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contraventie, urmatoarele fapte:

a) nerespectarea restrictiilor si obligatiilor prevazute in actele internationale mentionate la art. 1 alin. (1), care sunt direct aplicabile, sau prin actele normative prevazute la art. 4 alin. (2)-(4), daca fapta nu constituie infractiune;

b) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 24 alin. (1), daca fapta nu constituie infractiune;

c) neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 9 alin. (2) si art. 18 alin. (2) si (3).

(2) Daca faptele stabilite la alin. (1) sunt savarsite de o persoana care face parte din personalul unei autoritati sau institutii publice, pe langa amenda prevazuta, pot fi aplicate si sanctiuni specifice.





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 202/2008, privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice