din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1728 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

  Publicat: 24 Mar 2009       65654 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Ultimele acte modificatoare:
- Legea nr. 364/2007 publicata in MOF nr. 898 din 28/12/2007
- Legea nr. 116/2008 publicata in MOF nr. 384 din 21/05/2008
- O.U.G. nr. 181/2008 publicata in MOF nr. 809 din 03/12/2008.

Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(termen CNA). Actul juridic prin care Consiliul National al Audiovizualului acorda unui radiodifuzor aflat �n jurisdictia Rom�niei dreptul de a difuza, �ntr-o zona determinata, un anume serviciu de programe.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Art. 10. - (1) Consiliul National al Audiovizualului, denumit in continuare Consiliul, este autoritate publica autonoma sub control parlamentar si garantul interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale.

(2) Consiliul este autoritate unica de reglementare in domeniul serviciilor media audiovizuale, in conditiile si cu respectarea prevederilor prezentei legi.

(3) In calitate de garant al interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale, Consiliul are obligatia sa asigure:

a) respectarea exprimarii pluraliste de idei si de opinii in cadrul continutului serviciilor media audiovizuale transmise de furnizorii de servicii media audiovizuale aflati sub jurisdictia Romaniei;

b) pluralismul surselor de informare a publicului;

c) incurajarea liberei concurente;

d) un raport echilibrat intre serviciile de programe cu acoperire nationala si serviciile locale, regionale ori tematice;

e) protejarea demnitatii umane, a dreptului la propria imagine si protejarea minorilor;

f) protejarea culturii si a limbii romane, a culturii si limbilor minoritatilor nationale;

g) transparenta mijloacelor de comunicare in masa din sectorul audiovizual;

h) transparenta activitatii proprii;

i) cresterea nivelului de sensibilizare a opiniei publice in legatura cu utilizarea serviciilor media audiovizuale in mod eficient si in conditii de siguranta, prin dezvoltarea si promovarea educatiei pentru media la nivelul tuturor categoriilor sociale;

j) incurajarea coreglementarii si autoreglementarii in domeniul audiovizual;

k) incurajarea furnizorilor de servicii media audiovizuale in vederea asigurarii de conditii ca serviciile furnizate sa devina accesibile persoanelor cu deficiente de vaz sau de auz;

l) monitorizarea serviciilor de programe si a serviciilor media audiovizuale la cerere, in vederea respectarii de catre acestea a prevederilor legale in materie.

(4) Consiliul isi exercita dreptul de control asupra continutului programelor oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale numai dupa comunicarea publica a acestor programe .

(5) Controlul exercitat de Consiliu asupra continutului serviciilor de programe oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale si asupra ofertei de servicii de programe asigurate de distribuitorii de servicii se realizeaza, de regula, periodic si ori de cate ori Consiliul considera ca este necesar sau primeste o plangere cu privire la nerespectarea de catre un furnizor a prevederilor legale, a normelor de reglementare in domeniu ori a obligatiilor inscrise in licenta audiovizuala.

(6) Consiliul este obligat sa sesizeze autoritatile competente cu privire la aparitia sau existenta unor practici restrictive de concurenta, a abuzului de pozitie dominanta sau a concentrarilor economice, precum si cu privire la orice alte incalcari ale prevederilor legale care nu intra in competenta sa.

Art. 11. - (1) Consiliul este compus din 11 membri si este numit de Parlament, la propunerea:

a) Senatului: 3 membri;

b) Camerei Deputatilor: 3 membri;

c) Presedintelui Romaniei: 2 membri;

d) Guvernului: 3 membri .

(2) Propunerile nominalizeaza candidatul pentru postul de titular, precum si candidatul pentru postul de supleant si se inainteaza birourilor permanente ale celor doua Camere, in termen de 15 zile de la data declansarii procedurii de numire.

(3) Birourile permanente ale celor doua Camere inainteaza propunerile comisiilor permanente de specialitate, in vederea audierii candidatilor in sedinta comuna.

(4) In urma audierii comisiile permanente de specialitate intocmesc un aviz comun pe care il prezinta in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului.

(5) Candidaturile se aproba cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor prezenti, in conditiile intrunirii cvorumului celor doua Camere;

(6) Membrii Consiliului sunt garanti ai interesului public si nu reprezinta autoritatea care i-a propus.

(7) Durata mandatului membrilor Consiliului este de 6 ani, iar numirea acestora se face esalonat, in functie de expirarea mandatului.

(8) In cazul in care un loc in Consiliu devine vacant inaintea expirarii mandatului, acesta va fi ocupat de supleant pana la expirarea mandatului initial de 6 ani.

Art. 12. - (1) Membrii Consiliului au functie de demnitate publica asimilata functiei de secretar de stat .

(2) Calitatea de membru al Consiliului este incompatibila cu functiile publice sau private, cu exceptia celor didactice, daca nu dau nastere unor conflicte de interese.

(3) In timpul exercitarii mandatului membrii Consiliului nu pot face parte din partide sau din alte structuri politice.

(4) Membrii Consiliului nu au dreptul sa detina actiuni sau parti sociale, direct sau indirect, la societati comerciale cu activitati in domenii in care ei s-ar afla in conflict de interese cu calitatea de membru al Consiliului.

(5) Membrii Consiliului care, in momentul numirii, se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (2)-(4) au la dispozitie un termen de cel mult 3 luni pentru renuntarea la calitatea sau la actiunile respective, perioada in care nu au drept de vot in cadrul Consiliului.

(6) In cazul nerespectarii prevederilor prezentului articol persoana in cauza este demisa de drept, locul sau devenind vacant, urmand sa fie ocupat de supleant, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale Parlamentului.

Art. 13. - (1) Membrii Consiliului pot fi demisi, la propunerea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, in urmatoarele situatii:

a) in cazul incapacitatii de a-si exercita functia pentru o perioada mai mare de 6 luni;

b) in cazul unei condamnari penale aplicate printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva.

(2) In scopul aplicarii prevederilor alin. (1) Consiliul sesizeaza Parlamentul .

Art. 14. - (1) Consiliul este condus de un presedinte, asimilat functiei de ministru, numit prin votul Parlamentului, dintre membrii Consiliului, la propunerea acestora. Mandatul este de 6 ani.

(2) In absenta presedintelui conducerea Consiliului este asigurata de vicepresedinte.

(3) Vicepresedintele este ales prin vot secret de catre Consiliu, in prezenta a cel putin 9 membri ai acestuia, pentru un mandat de 6 ani.

(4) Daca functia de presedinte sau vicepresedinte devine vacanta, se procedeaza la alegerea, in conditiile alin. (1) si (3), a unui presedinte, respectiv vicepresedinte.

Art. 15. - (1) In indeplinirea functiilor si a atributiilor ce ii revin potrivit prezentei legi, Consiliul emite decizii, instructiuni si recomandari, in prezenta a cel putin 8 membri si cu votul a cel putin 6 membri .

(2) Sedintele Consiliului sunt publice, cu exceptia cazului in care se propune presedintele si se alege vicepresedintele, in conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) si (3).

(3) Votul este totdeauna deschis, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 14 alin. (1) si (3).

(4) Exprimarea fiecarui vot deschis este insotita de motivarea acestuia.

(5) Deciziile Consiliului avand caracter normativ, inclusiv motivarea acestora, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Afişează Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice