din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1866 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

  Publicat: 24 Mar 2009       65636 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului

Ultimele acte modificatoare:
- Legea nr. 364/2007 publicata in MOF nr. 898 din 28/12/2007
- Legea nr. 116/2008 publicata in MOF nr. 384 din 21/05/2008
- O.U.G. nr. 181/2008 publicata in MOF nr. 809 din 03/12/2008.

(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(termen CNA). Persoana fizica sau juridica avand responsabilitatea editoriala pentru alcatuirea serviciilor de programe destinate receptionarii de catre public si care asigura difuzarea acestora direct sau prin intermediul unui tert;
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
(termen CNA). Persoana fizica sau juridica avand responsabilitatea editoriala pentru alcatuirea serviciilor de programe destinate receptionarii de catre public si care asigura difuzarea acestora direct sau prin intermediul unui tert;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
(termen CNA). Difuzarea catre public a unor oferte comerciale directe privind furnizarea contra cost a unor bunuri, inclusiv bunuri imobiliare si necorporale, sau, dupa caz, prestarea unor servicii.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Paguba sau prejudiciu provocata unei persoane,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.

(3) Consiliul va urmari aplicarea prevederilor alin. (1) si (2).

(4) Mecanismele complete ale masurilor de implementare vor fi stabilite de Consiliu .

Art. 23. - (1) Serviciile media audiovizuale la cerere promoveaza, daca este posibil si cu mijloace corespunzatoare, productia de opere europene si accesul la acestea. O astfel de promovare poate consta, printre altele, in contributia financiara a acestor servicii la productia si achizitionarea de drepturi asupra operelor europene sau in procentul si/sau ponderea detinute de operele europene in cadrul catalogului de programe oferite.

(2) Guvernul, prin intermediul Consiliului, prezinta rapoarte Comisiei, pana cel mai tarziu la 19 decembrie 2011 si, ulterior, la fiecare 4 ani, asupra punerii in aplicare a prevederilor alin. (1).

Art. 24. - (1) Orice radiodifuzor aflat sub jurisdictia Romaniei va rezerva operelor europene create de producatori independenti fata de acei radiodifuzori cel putin 10% din timpul sau de difuzare, cu exceptia timpului consacrat informatiilor, manifestarilor sportive, jocurilor, publicitatii, precum si serviciilor de teletext si teleshopping, sau cel putin 10% din bugetul sau de programe .

(2) In operele europene create de producatori independenti va fi inclusa o proportie corespunzatoare de opere recente, respectiv de opere difuzate in urmatorii 5 ani dupa producerea lor.

(3) Un producator este independent fata de un anumit radiodifuzor daca activitatea sa de realizare a unor productii audiovizuale este sustinuta financiar intr-o proportie mai mica de 25% din aceleasi surse cu serviciul de programe in cadrul caruia se difuzeaza productia sa si daca detine mai putin de 25% din capitalul societatii care finanteaza serviciul de programe in cauza.

Art. 25. - Prevederile art. 22 si 24 nu se aplica serviciilor de programe destinate unei audiente locale, asigurate de radiodifuzori care nu fac parte dintr-o retea nationala.

Art. 26. - Difuzarea unei opere cinematografice se poate face numai in perioadele anume prevazute in contractele incheiate cu detinatorii drepturilor de autor.

Art. 261. - (1) Pentru incurajarea si facilitarea exprimarii pluraliste a curentelor de opinie, radiodifuzorii au obligatia de a reflecta campaniile electorale in mod echitabil, echilibrat si impartial.

(2) In aplicarea corecta a prevederilor alin. (1), Consiliul emite norme cu caracter obligatoriu, controleaza respectarea prevederilor legale si ale normelor emise si sanctioneaza incalcarea acestora.



CAPITOLUL III1
Comunicari comerciale audiovizuale

Art. 27. - (1) Publicitatea televizata si teleshoppingul se difuzeaza grupat, trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de alte parti ale serviciului de programe . Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata si teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor.

(2) Spoturile publicitare si de teleshopping izolate, altele decat cele difuzate in cadrul transmisiilor sportive, constituie o exceptie si pot fi difuzate numai in cazuri stabilite ca atare de Consiliu .

Art. 28. - (1) Inserarea spoturilor publicitare, inclusiv a celor autopromotionale sau de teleshopping, se poate face numai intre programe . Daca se respecta conditiile prevazute la alin. (4)-(7), spoturile de publicitate sau de teleshopping pot fi inserate si in timpul unui program, astfel incat:

a) integritatea si valoarea programului respectiv sa nu fie prejudiciate, tinandu-se seama de pauzele firesti ale acestuia si de durata si natura lui;

b) drepturile de autor sa nu fie prejudiciate.

(2) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune, in calitate de servicii publice, pot insera spoturi publicitare, inclusiv autopromotionale sau de teleshopping, numai intre programe .

(3) In cadrul programelor alcatuite din parti autonome sau in cadrul difuzarii unor competitii sportive ori a altor evenimente sau emisiuni structurate similar, care contin pauze, spoturile de publicitate si teleshopping pot fi introduse doar intre parti sau in pauze.

(4) Difuzarea programelor de stiri si a operelor audiovizuale, cum sunt filmele cinematografice sau filmele realizate pentru televiziune, cu exceptia serialelor, foiletoanelor si a documentarelor, poate fi intrerupta de publicitate televizata si/sau de spoturi de teleshopping o singura data in timpul unei durate programate de cel putin 30 de minute.

(5) Difuzarea programelor pentru copii poate fi intrerupta de publicitate televizata si/sau de teleshopping o singura data in timpul unei durate programate de 30 de minute, cu conditia ca durata programata sa depaseasca 30 de minute.

(6) Este interzisa inserarea de publicitate sau teleshopping in cadrul difuzarii oficierii unui serviciu religios.

(7) Programele de stiri si reportajele de politica interna, documentarele, programele religioase si programele pentru copii, a caror durata programata este mai mica de 30 de minute, nu pot fi intrerupte de publicitate sau teleshopping; daca durata programata a acestora este de cel putin 30 de minute, atunci se vor aplica in mod corespunzator dispozitiile alin. (4)-(6).

Art. 29. - (1) Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele conditii:

a) sa poata fi usor identificate ca atare, comunicarile audiovizuale cu continut comercial mascat fiind interzise;

b) sa nu faca uz de tehnici subliminale;

c) sa nu prejudicieze demnitatea umana;

d) sa nu includa nicio forma de discriminare pe motiv de rasa, etnie, nationalitate, religie, credinta, handicap, varsta, sex sau orientare sexuala;

e) sa nu aduca ofensa convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor si radioascultatorilor;

f) sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei;

g) sa nu stimuleze comportamente daunatoare mediului;

h) sa nu stimuleze comportamente indecente sau imorale;

i) sa nu promoveze, direct sau indirect, practici oculte.

(2) Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa nu provoace nicio dauna morala, fizica sau mentala minorilor si, in special:

a) sa nu instige in mod direct minorii sa cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienta ori a credulitatii acestora;

b) sa nu incurajeze in mod direct minorii sa isi convinga parintii sau pe alte persoane sa cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicitatii;

c) sa nu exploateze increderea speciala pe care minorii o au in parinti, profesori sau alte persoane;

d) sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase.

(3) Comunicarile comerciale audiovizuale cu continut comercial mascat sunt interzise.

(4) Comunicarile comerciale audiovizuale pentru bauturi alcoolice nu pot incuraja consumul excesiv al bauturilor respective si nu pot viza in mod special minorii.

(5) Orice forma de comunicare comerciala audiovizuala pentru tigari si alte produse pe baza de tutun este interzisa.

(6) Comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala sunt interzise.

(7) Comunicarile comerciale audiovizuale care aduc atingere intereselor legale ale consumatorilor sunt interzise.

(8) Furnizorii de servicii media audiovizuale sunt incurajati sa dezvolte coduri de conduita privind comunicarile comerciale audiovizuale inadecvate, cu precadere privind pe cele care insotesc programele pentru copii sau sunt incluse in acestea, referitoare in special la mancaruri si bauturi ce contin substante cu efect nutritional sau fiziologic cu continut bogat in grasimi, acizi grasi, sare si zahar, nerecomandate intr-un regim alimentar echilibrat.





Afişează Legea nr. 504/2002 (Actualizata), Legea audiovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice