din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2136 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

  Publicat: 25 Mar 2009       99117 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ultimele acte modificatoare
- Legea nr. 278/2006
- O.U.G. nr. 108/2006
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act adoptat de organele de stat,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Act adoptat de organele de stat,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(comunitate de bunuri) Regim stabilit de lege sau prin invoiala partilor cu privire la bunurile lor.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Puterile publice existente in stat.
Puterile publice existente in stat.
(comunitate de bunuri) Regim stabilit de lege sau prin invoiala partilor cu privire la bunurile lor.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act adoptat de organele de stat,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

SECTIUNEA 1
Dispozitii generale

Art. 5. - (1) Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevazute de legislatia interna care privesc frontiera de stat si desfasurarea diferitelor activitati in zona de frontiera, in zona aeroporturilor si porturilor deschise traficului international.

(2) Asigurarea respectarii regimului juridic al frontierei de stat revine autoritatilor care au atributii privind controlul la trecerea frontierei de stat si autoritatilor administratiei publice locale.

Art. 6. - (1) Frontiera de stat a Romaniei poate avea regim de frontiera interna sau frontiera externa.

(2) Regimul de frontiera interna se poate stabili pentru toate actiunile de trecere a frontierei de stat sau numai pentru o parte din ele.

(3) In situatia in care Romania semneaza un document international privind eliminarea controlului la frontiera cu un stat sau cu o comunitate de state cu care nu are frontiere comune, se considera ca are frontiera interna cu acel stat sau cu acea comunitate de state prin frontierele aeroportuare sau portuare, dupa caz.

Art. 7. - (1) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului si se administreaza de catre autoritatile administratiei publice locale, in conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului.

(2) Administratia publica locala asigura curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, intretinerea si repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, inlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale incheiate cu statele vecine. Aceste activitati se desfasoara la termenele stabilite prin acordurile, conventiile sau intelegerile de frontiera incheiate cu statele vecine sau, ori de cate ori este nevoie, la cererea si sub supravegherea nemijlocita a Politiei de Frontiera Romane.

(3) In fasia de protectie a frontierei de stat politistii de frontiera au dreptul sa instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontiera si de supraveghere a liniei de frontiera. Daca situatia o impune, pentru termene limitate, pana la disparitia starii care determina necesitatea, in fasia de protectie a frontierei de stat se pot face si alte lucrari necesare in vederea indeplinirii atributiilor de catre politistii de frontiera.

(4) Suprafetele de teren cuprinse intre fasia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, se administreaza de catre persoanele fizice sau juridice carora le apartin, cu respectarea normelor prezentei ordonante de urgenta.

(5) Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, este permis in baza documentelor de identitate, cu aprobarea administratiei publice locale si cu avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.

(6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de administratia publica locala si cu avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.

(7) Accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera este permis numai dupa determinarea apartenentei acestora, pe baza intelegerilor incheiate intre statul roman si statul vecin.

Art. 8. - (1) Trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre persoane, mijloace de transport, marfuri si alte bunuri se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international, denumite in continuare puncte de trecere.

(2) Trecerea frontierei de stat a Romaniei se poate face si prin punctele de mic trafic, in conditiile stabilite de comun acord prin documente bilaterale incheiate de Romania cu statele vecine.

(21) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), trecerea frontierei de stat a Romaniei se poate face si prin alte locuri, numai in situatiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Trecerea frontierei de stat de catre persoane se face cu respectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

(4) Trecerea frontierei de stat a mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri se face cu respectarea legilor ce reglementeaza regimul vamal.

Art. 9. - (1) Deschiderea de noi puncte de trecere sau inchiderea temporara ori definitiva a celor existente se face prin hotarare a Guvernului.

(2) Guvernul Romaniei va da publicitatii lista cuprinzand punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international si punctele de mic trafic.

(3) Denumirea punctului de trecere, suprafata pe care o cuprinde, specificul de activitate si orarul de functionare pentru acele puncte de trecere care nu sunt deschise 24 de ore se afiseaza la loc vizibil, la intrarea in punctul de trecere.

(4) Deschiderea ocazionala a unor puncte de trecere in vederea desfasurarii unor activitati cu caracter festiv sau religios si orarul lor de functionare se efectueaza cu aprobarea inspectorului general al politiei de frontiera.

(5) Punctele de trecere si punctele de mic trafic functioneaza in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor. Celelalte autoritati care isi desfasoara activitatea in punctul de trecere, in afara politiei de frontiera, sunt organizate si functioneaza potrivit prevederilor legale speciale.

Art. 10. - (1) Administratorii aeroporturilor si porturilor in care functioneaza puncte de trecere, precum si cei ai punctelor de trecere rutiere care au doua sau mai multe fluxuri pe sens vor asigura in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta separarea fluxurilor de pasageri prin amenajarea unor puncte de control separate, individualizate astfel:

a) pentru cetatenii romani sau apartinand statelor cu care Romania a incheiat documente bilaterale de eliminare a controlului la frontiera, punctul de control va fi individualizat cu drapelul Romaniei si al/ale statului/statelor parte la intelegerea internationala, urmate de denumirea in clar a acestora, in limba romana si in limbile de circulatie internationala;

b) pentru cetatenii altor state punctul de control va fi individualizat cu inscriptia "ALTE STATE", in limba romana si in limbile de circulatie internationala.

(2) Imobilele in care functioneaza punctele de trecere si terenurile aferente acestora, care constituie domeniu public al statului ori domeniu privat si se administreaza de catre una dintre autoritatile sau institutiile prevazute la art. 12 alin. (1) ori de alte persoane juridice, se pun in mod gratuit la dispozitie celorlalte autoritati cu competente de control la trecerea frontierei de stat .

(3) In situatia in care trecerea frontierei se efectueaza temporar prin alte puncte de trecere care nu sunt deschise traficului international de persoane si marfuri, solicitantul asigura, dupa aprobarea deschiderii temporare a punctului de trecere, conditii corespunzatoare de efectuare a controlului pentru trecerea frontierei, respectiv: punerea la dispozitie a spatiilor de lucru si a utilitatilor, transportul personalului, spatii de cazare si indemnizatiile de deplasare, conform legii.

Art. 11. - (1) In punctele de trecere se organizeaza si se efectueaza controlul de frontiera al persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si al altor bunuri atat la intrarea, cat si la iesirea din tara.

(2) Controlul efectuat la trecerea frontierei de stat are ca scop verificarea si constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru intrarea si iesirea in/din tara a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri .

Art. 12. - (1) In punctele de trecere isi desfasoara activitatea personalul tuturor autoritatilor publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat .

(2) Atributiile personalului prevazut la alin. (1) se stabilesc de autoritatile publice in structura carora acesta functioneaza, potrivit prevederilor legale.

(3) Autoritatile publice prevazute la alin. (1) colaboreaza si raspund, in limita competentelor legale, de desfasurarea in bune conditii a traficului de calatori, mijloace de transport, marfuri si de alte bunuri .

Art. 13. - (1) In baza documentelor bilaterale incheiate de statul roman cu statele vecine se pot organiza puncte de trecere comune pe teritoriul uneia dintre partile semnatare ale acestora.

(2) Regulile de lucru ale personalului fiecareia dintre parti si modul de cooperare in punctul de trecere comun se stabilesc prin documentul de infiintare a acestora.

(3) Functionarii romani care isi desfasoara activitatea in punctele de trecere comune aplica prevederile legii romane cu privire la controlul trecerii frontierei de stat .

Art. 14. - (1) Seful punctului de trecere este politist de frontiera si impreuna cu sefii tuturor autoritatilor, care au, potrivit legii, competente de control la trecerea frontierei de stat pentru marfuri si calatori, coopereaza pentru organizarea activitatii de control .

(2) Abrogat.

(3) Politistul de frontiera care isi desfasoara activitatea in punctul de trecere este obligat sa se sesizeze din oficiu asupra incalcarii prevederilor legale referitoare la trecerea frontierei de stat si la controlul trecerii frontierei de stat de catre participantii la traficul de frontiera si personalul prevazut la art. 12 alin. (1).

(4) In cazul existentei unor suspiciuni intemeiate sau al unor informatii referitoare la incalcarea reglementarilor legale la trecerea frontierei de stat, seful punctului de trecere poate solicita, in scris, sefilor celorlalte autoritati din punctul de trecere efectuarea unui alt control, mai amanuntit. Autoritatile solicitate au obligatia efectuarii acestui control .

(5) Accesul persoanelor in punctul de trecere, altele decat persoanele apartinand autoritatilor publice care au, potrivit legii, competente de control privind trecerea frontierei de stat, se stabileste de seful acestuia.

Art. 15. - Regulile de exploatare si intretinere privind podurile, caile ferate si rutiere, liniile de comunicatii si apele care intersecteaza linia frontierei de stat ori au ax comun cu aceasta sunt stabilite prin acorduri, conventii si intelegeri incheiate de statul roman cu statele vecine.

Art. 16. - (1) Pentru solutionarea problemelor rezultate din intelegerile bilaterale de frontiera se numesc, prin hotarare a Guvernului, reprezentanti/imputerniciti de frontiera si loctiitori ai acestora, precum si delegati in comisiile mixte interguvernamentale, din randul functionarilor Politiei de Frontiera Romane, precum si al altor reprezentanti ai unor autoritati interesate.

(2) Atributiile si modul de lucru ale functionarilor prevazuti la alin. (1) se stabilesc prin acordurile, conventiile si intelegerile de frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.

SECTIUNEA a 2-a
Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice