din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1819 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

  Publicat: 25 Mar 2009       99115 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ultimele acte modificatoare
- Legea nr. 278/2006
- O.U.G. nr. 108/2006
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Puterile publice existente in stat.
Substante rezultate �n urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Substante rezultate �n urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Angajament asumat de catre o persoana (avalist), alta decat tragatorul, trasul sau girantii, de a garanta un efect comercial.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
Angajament asumat de catre o persoana (avalist), alta decat tragatorul, trasul sau girantii, de a garanta un efect comercial.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Totalitatea operatiilor de inchiriere a unei nave, care se materializeaza intr-un contract de navlosire

Art. 17. - (1) Controlul pentru trecerea frontierei de stat se efectueaza in echipa constituita din personalul autoritatilor prevazute la art. 12 alin. (1), ai carei membri au atributii conform prevederilor legale speciale. Coordonarea echipei de control se face de catre politistul de frontiera.

(2) In punctele de trecere portuare, din echipa de control face parte si reprezentantul capitaniei portului. O data cu echipa de control au acces pe navele de marfuri si reprezentantii agentiei de navlosire, precum si alte persoane autorizate, conform legii.

(3) In punctele de trecere aeroportuare echipa de control va fi insotita de un reprezentant al companiei aeriene reprezentate pe aeroport.

(4) In situatiile in care controlul nu se poate efectua in echipa constituita potrivit alin. (1), personalul autoritatii care trebuie sa isi desfasoare activitatea separat de restul echipei il va informa, la terminarea controlului, pe seful de tura al politiei de frontiera despre rezultatul controlului.

Art. 18. - (1) Controlul pasapoartelor si al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane, eliberate de autoritatile romane, precum si al celor eliberate de autoritatile straine, recunoscute sau acceptate de statul roman, potrivit legii, se face de catre politistul de frontiera.

(2) La controlul de frontiera cetatenii straini care intra in Romania trebuie sa faca dovada ca indeplinesc conditiile de intrare si sedere stabilite de statul roman.

(3) In cazurile in care se constata ca documentele de calatorie prevazute la alin. (1) nu intrunesc conditiile prevazute de lege pentru a da dreptul titularului acestora sa intre ori sa iasa in/din tara sau exista suspiciuni cu privire la autenticitatea documentelor, seful punctului de trecere va dispune clarificarea situatiei si luarea masurilor prevazute de lege.

(4) Seful punctului de trecere poate dispune intreruperea calatoriei unei persoane daca s-a constatat ca aceasta nu indeplineste cerintele prevazute de lege pentru trecerea frontierei de stat romane.

Art. 19. - La trecerea frontierei de stat, dupa efectuarea controlului documentelor privind identitatea persoanelor autoritatea vamala efectueaza controlul vamal, potrivit reglementarilor vamale.

Art. 20. - (1) In punctul de trecere a frontierei de stat controlul sanitar-uman, sanitar-veterinar, fitosanitar si cel privind protectia mediului se organizeaza si se executa potrivit normelor stabilite de legislatia in vigoare, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, inainte de efectuarea celorlalte tipuri de control .

(2) Controlul pentru protectia sanitara a teritoriului Romaniei si cel privind protectia mediului se executa, potrivit legii, asupra persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri, indiferent de provenienta si destinatia lor. Persoanei care nu se supune controlului sanitar nu i se permite trecerea frontierei de stat .

(3) Autoritatile publice centrale care raspund de administratia publica, agricultura, alimentatie si silvicultura, de transport si de protectia mediului stabilesc prin ordin comun al ministrilor punctele de trecere a frontierei de stat prin care se efectueaza importul, exportul si tranzitul de animale si produse animale, vegetale si produse vegetale, deseuri si substante chimice periculoase. Trecerea mijloacelor de transport destinate acestor transporturi prin alte puncte de trecere este interzisa.

(4) In functie de volumul traficului, de situatia epizootiilor, epifitilor si de conventiile incheiate cu alte state, in punctul de trecere se pot executa numai controlul documentelor de trecere a frontierei, al documentelor insotitoare ale marfii si controlul fizic al mijloacelor care transporta animale sau produse animale, vegetale ori produse vegetale si deseuri sau substante chimice periculoase. Controlul sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului in detaliu se efectueaza la locul de destinatie al transportului, potrivit legii.

(5) In situatia in care punctul de trecere este deschis si pentru trecerea persoanelor, a altor mijloace de transport, marfuri si bunuri, pentru efectuarea controlului sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului se stabileste in perimetrul punctului de trecere un spatiu anume destinat. Acesta va fi situat in lateral sau separat de spatiul pentru controlul persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control .

(6) In situatia in care animalele si produsele animale sau vegetalele si produsele vegetale, deseurile sau substantele chimice periculoase nu corespund standardelor prevazute pentru trecerea frontierei de stat, personalul specializat al Politiei Sanitare-Veterinare, al Politiei Fitosanitare sau al autoritatii de protectie a mediului va interzice trecerea acestora peste frontiera, informandu-i despre aceasta pe seful punctului de trecere si pe seful biroului vamal de control si vamuire la frontiera.

(7) In cazul bolilor care impun instituirea carantinei, in situatii care nu sufera amanare, autoritatea publica centrala care raspunde de sanatate si/sau autoritatea publica centrala care raspunde de agricultura, alimentatie si silvicultura iau/ia primele masuri de prevenire si combatere a acestora, potrivit legii, pe care le comunica de indata celorlalte autoritati interesate. In aceste cazuri controlul sanitar de specialitate si masurile de preventie sanitara se efectueaza in detaliu asupra tuturor persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si bunurilor. Cu sprijinul administratiei publice locale se stabilesc spatiile in care se aplica masurile de profilaxie sanitara, sanitara veterinara si fitosanitara.

(8) In spatiul destinat controlului sanitar-veterinar se organizeaza si se aplica masurile de prevenire a raspandirii bolilor de la animale la om, stabilite de inspectorii sanitari veterinari, conform legii. In acest spatiu agentii economici autorizati sa efectueze serviciile prevazute de legea sanitara veterinara organizeaza si dispun instalatiile necesare.

Art. 21. - (1) Trecerea peste frontiera de stat de catre persoane fizice a armelor de vanatoare, de tir si munitiilor aferente acestora, a armelor cu aer comprimat, precum si a armelor de panoplie este permisa numai daca acestea sunt inscrise in documentele de trecere a frontierei, de catre autoritatile care au eliberat aceste documente sau au acordat viza romana.

(2) Persoanele care la intrarea in Romania au asupra lor arme si munitii, altele decat cele prevazute la alin. (1), au obligatia sa le depuna la politia de frontiera, urmand sa fie restituite proprietarului, potrivit legii.

(3) Insotitorii delegatiilor straine la nivelul sefilor de stat ori la nivel guvernamental, precum si militarii pot avea asupra lor si pot introduce in tara arme de autoaparare si munitiile aferente, pe baza de reciprocitate, daca acestea sunt notificate prin Ministerul Afacerilor Externe si, respectiv, Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul de Interne.

(4) La trecerea frontierei de stat militarii romani participanti la operatiuni in sprijinul pacii sau in scopuri umanitare, la exercitii militare comune cu unitati din alte state, precum si fortele militare straine care participa la activitati ce implica intrarea, stationarea sau tranzitarea teritoriului Romaniei conform tratatelor si intelegerilor internationale la care Romania este parte, pot avea asupra lor armamentul, tehnica de lupta si munitiile necesare, daca acestea sunt notificate prin Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul de Interne.

Art. 22. - (1) Armele de vanatoare, de tir, cu aer comprimat, munitiile pentru acestea, precum si armele de panoplie aflate asupra calatorilor in tranzit, pe care acestia le-au declarat, se sigileaza la intrarea in tara de catre personalul politiei de frontiera.

(2) Pe timpul tranzitarii teritoriului Romaniei calatorilor le este interzis sa instraineze armele si munitiile sau sa rupa sigiliile aplicate. La iesirea din tara se verifica integritatea si autenticitatea sigiliilor si daca datele de identificare a armelor si munitiilor corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat . Daca sigiliile nu sunt intacte ori datele nu corespund cu cele inscrise in documentele de trecere a frontierei de stat sau armele si munitiile au fost instrainate integral ori in parte, calatorilor in cauza li se intrerupe calatoria pana la clarificarea situatiei de catre autoritatile competente.

(3) Tranzitarea prin Romania a armelor de vanatoare sau de tir si a munitiilor corespunzatoare, apartinand unor persoane juridice straine, se face cu aprobarea prealabila a sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente.

Art. 23. - (1) Armele si munitiile prevazute la art. 21 alin. (1) si (2), care nu au fost declarate, precum si alte arme si munitii descoperite cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat se retin in vederea confiscarii si se predau pe baza de proces-verbal autoritatilor competente.

(2) Persoanele in cauza se retin si se predau autoritatilor competente in vederea clarificarii situatiei lor.

Art. 24. - Dispozitiile art. 21 si 23 se aplica si in cazul substantelor explozive, al materialelor biologice cu potential de contaminare in masa, al substantelor stupefiante sau psihotrope si al medicamentelor care contin substante stupefiante sau psihotrope in cantitati mai mari decat cele necesare pentru tratamentul personal, precum si al dispozitivelor sau recipientelor incarcate cu substante toxice sau radioactive aflate asupra persoanelor sau, dupa caz, in mijloacele de transport rutiere, feroviare, navale ori aeriene care trec frontiera de stat romana.

Art. 25. - (1) La autoturismele, autobuzele, autocarele, automarfarele si celelalte mijloace de transport rutiere care intra sau ies din tara controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in punctele de trecere rutiere.

(2) In punctele de trecere, in cazul transporturilor multimodale, controlul mijloacelor prevazute la alin. (1) se efectueaza inainte de imbarcarea/debarcarea in/de pe mijlocul de transport naval, aerian sau feroviar.

Art. 26. - Controlul pentru trecerea frontierei al trenurilor se efectueaza in statia de frontiera sau, pe parcurs, intre statia de frontiera si o statie interioara.

Art. 27. - (1) La navele care intra sau ies din porturile romanesti in/din curse externe controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in punctele de trecere portuare.

(2) La navele care urmeaza sa opreasca in porturile situate pe Dunare, in care nu functioneaza puncte de trecere, controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in primul port, situat in amonte sau in aval de acest port, in care functioneaza un punct de trecere. La iesirea din tara controlul se efectueaza in portul de unde pleaca nava in cursa externa, in situatia in care in acesta exista un punct de trecere; in caz contrar, navele respective sunt obligate sa opreasca pentru control in unul dintre porturile Galati, Sulina, Tulcea, Constanta-Sud sau Moldova Veche.

(3) La navele sub pavilion strain care navigheaza in sectorul Dunarii de Jos, intre porturile Sulina si Braila, controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza la intrare in portul Sulina, iar la iesire, in unul dintre porturile Braila, Galati, Tulcea sau Sulina, daca din aceste porturi navele pleaca direct in cursele externe. Controlul navelor care navigheaza prin canalul Dunare-Marea Neagra se efectueaza la intrare in portul Constanta-Sud, iar la iesire, in ultimul port romanesc din care navele pleaca in cursa.

(4) In portul Cernavoda se controleaza numai acele nave care sosesc sau pleaca in cursa externa din portul Basarabi, Poarta Alba, Medgidia sau Cernavoda.

(5) Controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in portul Sulina asupra tuturor navelor care navigheaza prin acesta spre porturile Reni sau Ismail; in portul Sulina nu sunt supuse controlului navele romanesti si straine care vin din aceste porturi si nu se opresc intr-un port romanesc, precum si navele de marfuri si pasageri sub pavilion romanesc care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina, Galati si Braila, la intrarea si la iesirea din sectorul Dunarii de Jos.

(6) Navele sub pavilion strain care navigheaza in aval pe Dunarea interioara si urmeaza sa o tranziteze cu oprire efectueaza controlul la intrarea in tara in portul Calarasi, iar pentru iesirea din tara, in ultimul port din care pleaca, daca este organizat punct de trecere a frontierei, sau in portul Galati. Pentru navigatia in amonte de acest sector al Dunarii controlul la intrarea in tara se efectueaza in portul Galati, iar pentru iesirea din tara, in ultimul port din care pleaca nava, daca este organizat punct de trecere a frontierei, sau in portul Calarasi.

(7) Navele sub pavilion strain care navigheaza in tranzit fara oprire pe Dunarea interioara sau pe canalul Dunare - Marea Neagra sunt supuse controlului in portul Calarasi, respectiv in portul Galati.

Art. 28. - (1) In cazul in care in rada portului a esuat o nava sau la bordul unei nave a izbucnit un incendiu, navele de salvare sau cele desemnate sa intervina pentru salvare pot sa iasa in rada pentru acordare de ajutor, fara a li se efectua controlul pentru trecerea frontierei. Aceste situatii se aduc la cunostinta sefului punctului de trecere, de indata, de catre capitania portului.

(2) Cand in port a izbucnit un incendiu sau a aparut un pericol iminent care afecteaza siguranta navelor ori care pune in pericol siguranta navelor, acestora li se permite iesirea din port in rada, fara a li se efectua controlul pentru trecerea frontierei.

Art. 29. - (1) Activitatea de cautare si salvare a vietii omenesti in marea teritoriala se organizeaza si se desfasoara pe baza acordurilor bilaterale dintre statele riverane Marii Negre, incheiate in conformitate cu prevederile Conventiei internationale (SAR) din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, adoptata la Hamburg la 27 aprilie 1979.

(2) Delimitarea regiunilor de cautare/salvare intre statele riverane Marii Negre nu este legata de delimitarea liniei de frontiera.

(3) Serviciile de cautare si salvare se desfasoara in conformitate cu principiul primului sosit la locul unde are loc activitatea de cautare si salvare, daca prin acordurile bilaterale ale Romaniei cu statele riverane Marii Negre nu se stabileste altfel. Salvatorul este obligat sa isi anunte prezenta si motivul acesteia in apele teritoriale ale Romaniei sau deasupra acestora, prin statia radiocoasta care va informa imediat capitania portului in a carei zona de jurisdictie se afla salvatorul si inspectoratul judetean al politiei de frontiera.

(4) Pentru indeplinirea prevederilor alin. (1) si numai in scopul cautarii locului de producere a accidentelor maritime si al salvarii supravietuitorilor, cu exceptia cazurilor in care statele riverane Marii Negre convin altfel, se autorizeaza intrarea imediata in/deasupra marii teritoriale a Romaniei a unitatilor de salvare apartinand celorlalte state riverane.

Art. 30. - (1) Controlul documentelor privind identitatea strainilor, membri ai echipajelor navelor care executa voiaje internationale, si a pasagerilor pentru trecerea frontierei se efectueaza cu respectarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere in aplicare a prevederilor Conventiei privind facilitarea traficului maritim international (FAL), adoptata la Londra la 9 aprilie 1965, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) La navele romanesti de transport de marfuri care, din motive justificate, sunt obligate sa stationeze in rada portului, accesul la uscat al membrilor echipajelor este permis cu aprobarea sefului punctului de trecere. In acest caz controlul navelor se executa dupa intrarea lor in port, iar controlul carnetelor de marinar se efectueaza la coborarea pe uscat.

Art. 31. - (1) Membrilor echipajelor navelor aflate in rada portului, asupra carora la sosire nu s-a efectuat controlul pentru trecerea frontierei, li se poate acorda asistenta medicala cu accesul medicului la bord, la cererea comandantilor de nava si cu aprobarea sefului punctului de trecere.

(2) In baza avizului organelor sanitare competente debarcarea marinarilor straini in vederea internarii in unul dintre spitalele orasului portuar se aproba de seful punctului de trecere, la cererea capitaniei portului.

Art. 32. - (1) Marinarii ramasi pe teritoriul Romaniei dupa plecarea navei se vor prezenta la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia. Daca in localitatea portuara nu exista agentie de navigatie, seful punctului de trecere permite marinarilor plecarea din tara cu alta nava.

(2) Marinarilor straini aflati pe nave in porturile romanesti, care urmeaza sa se deplaseze in interes de serviciu intr-un alt port sau intr-o alta localitate de pe teritoriul Romaniei, pentru a lua legatura cu misiunea diplomatica sau cu oficiul consular al statului ai carui cetateni sunt, li se acorda, la cerere, viza de intrare. Cererea de viza se rezolva prin agentia de navlosire sau prin agentia de navigatie a statului de care apartine nava ori de catre sefii punctelor de trecere. In cazul deplasarii marinarilor spre alte state li se acorda vize de tranzit.

(3) Trecerea oricarui membru al echipajului unei nave straine in echipajul altei nave straine, aflata in unul dintre porturile romanesti, se face prin modificarea corespunzatoare de catre comandantii celor doua nave a listelor cuprinzand echipajul acestora, cu acordul agentilor navelor. Listele cuprinzand echipajele sunt prezentate la capitania portului, la seful punctului de trecere a frontierei la biroul vamal si la biroul directiei de sanatate publica din port de catre agentii navelor.





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice