din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1683 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

  Publicat: 25 Mar 2009       99114 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ultimele acte modificatoare
- Legea nr. 278/2006
- O.U.G. nr. 108/2006
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Infractiune care consta in zborul cu o aeronava apartinand fortelor armate ale statului roman, fara prealabila autorizare, precum si nerespectarea regulilor de zbor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Infractiune care consta in zborul cu o aeronava apartinand fortelor armate ale statului roman, fara prealabila autorizare, precum si nerespectarea regulilor de zbor,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Consimtamantul exprimat de un stat privind numirea unei persoane in calitatea de sef de misiune diplomatica sau de consul al unui stat strain
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Consimtamantul exprimat de un stat privind numirea unei persoane in calitatea de sef de misiune diplomatica sau de consul al unui stat strain
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Force majeure) Clauza intr-un contract care exonereaza de raspunderea contractuala acea parte la contract care nu si-a putut indeplini, partial sau integral,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Art. 33. - (1) La navele de pasageri sub pavilion romanesc sau sub pavilion strain, precum si la pasagerii aflati pe navele de marfuri care vin sau pleaca in/din Romania controlul documentelor la trecerea frontierei se efectueaza asupra persoanelor si bunurilor la debarcarea si, respectiv, imbarcarea la/de pe nave.

(2) Accesul pasagerilor straini la uscat este permis numai dupa indeplinirea formalitatilor legale pentru trecerea frontierei de stat .

Art. 34. - Sefii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, precum si sefii reprezentantelor organizatiilor internationale aflate pe teritoriul Romaniei, in limitele conventiilor la care statul roman este parte, au acces la bordul navelor de comert straine aflate in porturile sau apele teritoriale romanesti, in baza cartilor de identitate eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.

Art. 35. - Accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche se face pe baza pasapoartelor ori a altor documente de trecere a frontierei, la cererea comandantului navei si cu avizul sefului punctului de trecere.

Art. 36. - (1) In aeroporturi controlul pentru trecerea frontierei se face la plecarea si la sosirea aeronavelor in/din curse internationale. Cand din cauze de forta majora o aeronava de transport international nu isi poate continua cursa si calatorii in tranzit nu au legaturi imediate, acestora li se permite, la cerere, accesul in localitate pana la imbarcarea in prima aeronava sau tranzitarea teritoriului Romaniei cu alte mijloace de transport, in baza vizei de tranzit acordate in punctul de trecere, potrivit legii.

(2) In cazul in care aeronavele care efectueaza curse internationale aterizeaza din cauze de forta majora pe aeroporturi care nu sunt destinate traficului international, situate in afara zonei de frontiera, controlul pentru trecerea frontierei se asigura de catre unitatea de politie si autoritatea vamala cele mai apropiate.

(3) Calatorilor in tranzit, cu escala in Romania, nu li se efectueaza controlul pasapoartelor daca nu parasesc aerogara, cu exceptia situatiilor deosebite ce reclama efectuarea acestui control .

Art. 37. - Avioanele militare romanesti si straine si echipajele lor, atunci cand aterizeaza sau decoleaza de pe aeroporturi romanesti deschise traficului international, se supun regulilor prevazute la art. 36.



SECTIUNEA a 3-a
Accesul, circulatia si alte activitati ce se desfasoara in zona
de frontiera si in punctele de trecere a frontierei de stat

Art. 38. - (1) Zborurile aeronavelor civile care executa operatiuni aeriene in spatiul aferent zonei de frontiera vor fi comunicate Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre operatorii aerieni care efectueaza zborurile respective, cu cel putin o ora inainte de decolare, cu precizarea tipului si inmatricularii aeronavei, a itinerarului si a orarului de zbor .

(2) Zborurile avand drept scop acordarea asistentei medicale sau a ajutorului umanitar de urgenta, efectuate in spatiul aerian aferent zonei de frontiera, se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre operatorii aerieni care executa zborurile respective, inainte de decolare, cu precizarea tipului si inmatricularii aeronavei, a itinerarului si a orarului de zbor .

(3) Zborurile mentionate la alineatele precedente, pentru care, conform reglementarilor aeronautice in vigoare, este necesara obtinerea unei autorizatii de survol, se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana in momentul emiterii autorizatiei respective.

(4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul zborurilor efectuate pe caile aeriene alocate traficului aerian international.

Art. 39. - In zona de frontiera, pe adancimea de 500 metri de la linia de frontiera catre interior, cu avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, se pot executa activitati cum sunt: mineritul, exploatarile de titei, de gaze, de ape minerale, de ape termale, exploatarile forestiere, balastiere sau de cariere, lucrarile de imbunatatiri funciare si irigatii, indiguirile, lucrarile sau constructiile pe cursurile de apa, lucrari de asigurare a conditiilor de navigatie, constructiile si amenajarile turistice, de agrement sau de alta natura, cercetarile sau prospectarile geologice.

Art. 40. - Pescuitul industrial si sportiv in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala se efectueaza, in conditiile legii, in locurile si sectoarele stabilite de autoritatile competente, cu avizul prealabil al sefului inspectoratului judetean al politiei de frontiera.

Art. 41. - Barcile si ambarcatiunile inmatriculate potrivit legii, aflate pe apele de frontiera si apele maritime interioare, se pastreaza in locurile stabilite de capitaniile de port sau, dupa caz, de autoritatile administratiei publice locale, cu avizul sefilor sectoarelor politiei de frontiera, luandu-se masuri de catre cei care le detin, pentru a se preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite.

Art. 42. - (1) Activitatile de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala se pot desfasura cu aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera ori, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera.

(2) In apele de frontiera, in marea interioara si in marea teritoriala navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatiune nu au voie sa acosteze decat in porturi sau in alte locuri special amenajate in acest scop. In caz de forta majora acostarea se poate face in orice punct de pe malul romanesc, anuntandu-se cea mai apropiata formatiune locala a politiei de frontiera sau, in lipsa acesteia, a politiei. Dispozitiile acestui alineat nu se aplica cetatenilor romani posesori de barci.

(3) Avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente este obligatoriu pentru navele si ambarcatiunile straine care navigheaza pe Dunarea interioara, pe bratul Tulcea si bratul Sulina.

Art. 43. - Pasunatul animalelor este permis in timpul zilei pana la fasia de protectie a frontierei de stat, iar noaptea, pana la 500 metri fata de aceasta, catre interior, in locurile stabilite de autoritatile administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera.

Art. 44. - (1) Vanatoarea de-a lungul frontierei de stat pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa, este interzisa.

(2) Vanatoarea organizata a animalelor de prada, pe adancimea prevazuta la alin. (1), este admisa numai ziua si numai de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pe baza hotararilor consiliilor locale si cu avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera.

Art. 45. - (1) Orice activitate in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, se poate desfasura numai dupa obtinerea prealabila a avizului din partea sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau a sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, a autoritatilor administratiei publice locale si a altor autoritati prevazute de lege, dupa caz.

(11) Conditiile de eliberare de catre seful directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare a avizului prevazut la alin. (1), precum si obligatiile persoanelor avizate se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. In aviz se vor mentiona obligatiile persoanelor avizate.

(2) Abrogat.

Art. 46. - (1) Persoanelor care se deplaseaza sau care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat le este interzis:

a) sa traga cu arma peste frontiera de stat;

b) sa deterioreze sau sa distruga semnele de frontiera, instalatiile sau mijloacele tehnice de paza ale politiei de frontiera;

c) sa utilizeze focul deschis fara luarea masurilor pentru impiedicarea propagarii focului la vecinatati;

d) sa fixeze pe banda magnetica, pe hartie sau alt suport imagini care sa redea portiuni din teritoriul statelor vecine;

e) sa faca schimb de obiecte sau corespondenta peste frontiera de stat, in alte puncte decat cele destinate prin lege acestui scop;

f) sa desfasoare activitati care pot polua apele, marea, aerul sau solul in zona de frontiera, precum si apele maritime aflate sub jurisdictia statului roman;

g) sa poarte convorbiri neautorizate peste linia de frontiera;

h) sa comita fapte, gesturi sau sa profereze expresii jignitoare la adresa statului vecin sau a cetatenilor acestuia.

(2) Restrictiile prevazute la alin. (1) lit. d), e) si g) sunt aplicabile doar in situatia in care acestea sunt prevazute in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.

Art. 47. - In situatii deosebite, pe timpul unor actiuni ale politiei de frontiera, se poate opri temporar accesul si desfasurarea unor activitati in apropierea frontierei de stat in afara localitatilor. Aceste masuri vor fi aduse la cunostinta autoritatilor administratiei publice locale si populatiei in timp util.

CAPITOLUL IV
Sistemul de Informare National privind circulatia
persoanelor si bunurilor prin frontiera (SIF)

Art. 48-67. - Abrogate.

CAPITOLUL V





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice