din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2101 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

  Publicat: 25 Mar 2009       99098 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei

Ultimele acte modificatoare
- Legea nr. 278/2006
- O.U.G. nr. 108/2006
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Forma a infractiunii prevazuta in cap. II, t. II, art. 20-22, C. pen., partea generala, si consta in executare a hotararii de a savarsi infractiunea, executare care afost insa intrerupta sau nu si-a produs efectul.
1. Persoana fizica sau juridica ce sufera un prejudiciu sau o vatamare a drepturilor sale prin fapta ilicita a unei alte persoane si care este indreptatita sa
Este fapta ce prezinta pericol social, care a fost savarsita cu vinovatie si este prevazuta de legea penala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Forma a infractiunii prevazuta in cap. II, t. II, art. 20-22, C. pen., partea generala, si consta in executare a hotararii de a savarsi infractiunea, executare care afost insa intrerupta sau nu si-a produs efectul.
Depasire a legalitatii,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Consimtamantul exprimat de un stat privind numirea unei persoane in calitatea de sef de misiune diplomatica sau de consul al unui stat strain
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act adoptat de organele de stat,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Descoperire de cont ce apare atunci cand titularul a efectuat prelevari superioare activelor existente sau limitei de credit acordate.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Raspunderi si sanctiuni

Art. 68. - Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta atrage, dupa caz, raspunderea penala, civila, contraventionala sau administrativa a persoanei vinovate.

Art. 69. - Pentru faptele prevazute la art. 46 lit. f) politistii de frontiera si organele specializate ale administratiei publice centrale si locale aplica prevederile dispozitiilor legale privind protectia mediului.

Art. 70. - (1) Intrarea sau iesirea din tara prin trecerea ilegala a frontierei de stat constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani.

(2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) a fost savarsita in scopul sustragerii de la executarea unei pedepse, fapta se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.

(3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste.

(4) Fapta prevazuta la alin. (1) savarsita de o victima a traficului de persoane nu se pedepseste.

Art. 71. - (1) Racolarea, indrumarea sau calauzirea uneia sau mai multor persoane in scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum si organizarea acestor activitati constituie infractiunea de trafic de migranti si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.

(2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) este de natura a pune in pericol viata sau securitatea migrantilor ori a-i supune pe acestia unui tratament inuman sau degradant, pedeapsa este inchisoarea de la 5 la 10 ani.

(3) Daca fapta prevazuta la alin. (2) a avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este inchisoarea de la 10 la 20 de ani.

(4) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste.

Art. 72. - Abrogat.

Art. 73. - Bunurile si valorile care au servit sau care au fost destinate sa serveasca la savarsirea infractiunilor prevazute la art. 70 si 71 ori care au fost obtinute prin savarsirea acestor infractiuni, daca sunt ale infractorului, se confisca.

Art. 74. - Orice utilizare a datelor din SIF care nu este conforma cu dispozitiile legii constituie abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si se pedepseste conform Codului penal.

Art. 75. - Sunt contraventii, daca potrivit legii penale nu constituie infractiuni, urmatoarele fapte:

a) tragerea cu arma peste frontiera de stat, deteriorarea ori distrugerea semnelor de frontiera, a instalatiilor sau mijloacelor tehnice de paza, supraveghere si control ale Politiei de Frontiera Romane, utilizarea focului deschis fara luarea masurilor pentru impiedicarea propagarii focului la vecinatati, in apropierea liniei de frontiera;

b) aducerea in Romania de catre transportatorii aerieni, navali sau terestri a cetatenilor straini sau apatrizi fara documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, sau ascunsi in mijloacele de transport;

c) refuzul sub orice forma de a permite autoritatilor de frontiera vizitarea aeronavelor, navelor, mijloacelor de transport rutiere sau feroviare, a magaziilor, hambarelor si a altor locuri ce prezinta interes pentru controlul de frontiera;

d) refuzul unei persoane de a da relatii pentru stabilirea identitatii sale, de a se legitima cu actele de identitate ori de a prezenta la control bagajele sau mijloacele de transport, la cererea organelor politiei de frontiera sau ale politiei;

e) accesul la uscat fara aprobarea sefului punctului de trecere al membrilor echipajelor navelor romanesti de transport de marfuri care, din motive justificate, sunt obligate sa stationeze in raza portului; neprezentarea dupa plecarea navei a marinarilor ramasi pe teritoriul Romaniei, la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche fara pasaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fara avizul sefului punctului de trecere; desfasurarea oricarei activitati in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, fara avizul, dupa caz, al sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, al sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administratiei publice locale sau al altei autoritati prevazute de lege; nerespectarea obligatiilor prevazute in avizul eliberat de catre seful directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit art. 45 alin. (1); neluarea de catre conducatorii autoritatilor administratiei publice locale a masurilor necesare in vederea indeplinirii obligatiei prevazute la art. 7 alin. (2);

f) accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, fara documente de identitate sau fara aprobarea administratiei publice ori fara avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, prin alte locuri sau in alte conditii decat cele stabilite de administratia publica locala ori fara avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera inainte de determinarea apartenentei acestora; desfasurarea activitatilor prevazute la art. 39 fara avizul directiilor teritoriale ale politiei de frontiera; efectuarea pescuitului in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala in alte locuri sau in alte sectoare decat cele stabilite de autoritatile competente; pastrarea barcilor si ambarcatiunilor aflate pe apele de frontiera sau pe apele maritime interioare in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile competente ori neluarea de catre cei care le detin a masurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite; desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de frontiera, marea interioara si marea teritoriala fara aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale ori fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera sau, dupa caz, al sefului grupului de nave al politiei de frontiera; acostarea fara drept a navelor, ambarcatiunilor cu excursionisti in alte locuri decat porturile sau locurile special amenajate in acest scop ori lipsa avizului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente in cazul navelor si ambarcatiunilor straine care navigheaza pe Dunarea interioara pe bratul Tulcea si bratul Sulina; pasunatul animalelor in timpul zilei dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat; pasunatul animalelor in timpul noptii in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile administratiei publice locale sau fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera; vanatoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa; desfasurarea vanatorii, prevazuta la art. 44 alin. (2), fara avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera; fixarea pe banda magnetica, pe hartie sau pe alt suport a imaginilor care redau portiuni din teritoriul statelor vecine, de catre persoanele care se deplaseaza ori care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontiera, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; comiterea sau proferarea de catre persoanele care se deplaseaza ori desfasoara activitati in apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetatenilor acestuia, daca acestea sunt prevazute in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.

Art. 76. - (1) Contraventiile prevazute la art. 75 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

a) cu amenda de la 500 lei la 5.000 lei cele de la lit. a);

b) cu amenda de la 3.000 lei la 15.000 lei cele de la lit. b);

c) cu amenda de la 500 lei la 2.500 lei cele de la lit. e);

d) cu amenda de la 300 lei la 1.500 lei cele de la lit. c) si d);

e) cu amenda de la 100 lei la 1.000 lei cele de la lit. f)

(2) Sanctiunea prevazuta la alin. (1) lit. b) se aplica transportatorului pentru fiecare persoana transportata.

(21) Savarsirea in mod repetat a contraventiei de nerespectare a obligatiilor prevazute in avizul eliberat de catre seful directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau de seful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit art. 45 alin. (1), se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei si cu retragerea avizului.

(3) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.

(4) Cuantumul amenzilor se actualizeaza prin hotarare a Guvernului.

Art. 77. - (1) Contraventiile prevazute la art. 75 se constata si sanctiunile se aplica, potrivit legii, dupa caz, de catre personalul Politiei de Frontiera Romane, al Politiei Romane sau de catre imputernicitii autoritatilor administratiei publice locale.

(2) In cazul sanctiunilor cu amenda contravenientul poate face plangere, in termen de 15 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, la instanta de judecata, potrivit legii.

(3) In cazul contraventiilor prevazute la art. 75 lit. a), daca agentul constatator apreciaza ca sanctiunea amenzii este indestulatoare, aplica amenda. In caz contrar procesul-verbal de constatare a contraventiei se trimite de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia, pentru judecarea cauzei si aplicarea sanctiunii. Participarea procurorului este obligatorie. Impotriva hotararii instantei se poate face cerere de reexaminare de catre contravenient sau procuror in termen de 24 de ore de la pronuntare, pentru procuror si contravenientul prezenti, sau de la comunicare, cand contravenientul a lipsit la dezbateri.

(4) Sanctiunea inchisorii contraventionale poate fi aplicata minorilor numai daca au implinit varsta de 16 ani; in acest caz limitele sanctiunii prevazute in prezenta ordonanta de urgenta se reduc la jumatate.

(5) In cazul minorilor care nu au implinit varsta de 16 ani se aplica prevederile legii privind regimul ocrotirii unor categorii de minori.

Art. 78. - Din sumele rezultate din amenzile aplicate conform art. 76, o cota de 50% va reveni Politiei de Frontiera Romane, Politiei Romane sau autoritatii publice locale din care face parte agentul constatator. Aceasta suma se retine integral ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si va fi repartizata astfel: 20% pentru premierea persoanelor care au descoperit savarsirea faptei si au aplicat sanctiunea, iar 80% pentru finantarea cheltuielilor materiale si de capital; sumele ramase necheltuite la sfarsitul fiecarui an se reporteaza in anul urmator, avand aceeasi destinatie.

Art. 79. - Amenzile aplicate persoanelor fizice sau juridice straine pot fi platite si in valuta liber convertibila, prin transformarea amenzilor din lei in valuta convertibila, la cursul valutar oficial in vigoare la data savarsirii contraventiei.



CAPITOLUL VI
Dispozitii finale si tranzitorii

Art. 80. - Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu prevederile acordurilor, conventiilor si altor intelegeri internationale in materie, incheiate de Romania cu terte state, ratificate potrivit legii.

Art. 81. - Ministerul de Interne va elabora normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, pe care le va supune Guvernului spre adoptare in termen de 40 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 82. - La intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 396 din 24 august 2000, precum si orice alte dispozitii contrare.

PRIM-MINISTRU





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 105/2001 (Actualizata), privind frontiera de stat a Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice