din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2261 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

  Publicat: 25 Mar 2009       37913 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Tabel statistico-economic folosit in analiza si planificare, prin care se compara si se raporteaza
Act adoptat de organele de stat,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Disponibilitati banesti pe care bancile comerciale sunt obligate sa le pastreze permanent in conturi speciale, la Banca Nationala a Romaniei.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.

f) protectiei mediului, prin lucrari de imbunatatiri funciare si monitorizarea efectelor acestor lucrari, inclusiv lucrari de amenajamente silvice, total de la bugetul de stat;

g) informarea publica si instruirea in domeniul imbunatatirilor funciare, partial de la bugetul de stat;

h) functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoza si avertizare privind efectele economice si ecologice ale activitatilor de imbunatatiri funciare, total de la bugetul de stat;

i) conservarea si asigurarea pazei amenajarilor de imbunatatiri funciare neutilizate, aflate in conservare, total de la bugetul de stat;

j) salarizarii personalului prevazut in statele de functii ale unitatii centrale, ale sucursalelor teritoriale si unitatilor de administrare ale Administratiei, altor cheltuieli de personal, precum si cheltuielilor curente necesare functionarii acestora, partial de la bugetul de stat;

k) paza amenajarilor de imbunatatiri funciare in afara perioadei de utilizare, total de la bugetul de stat;

l) executarea probelor tehnologice, epuizmentelor si consumul de energie pe perioada nefunctionarii, total de la bugetul de stat .

Art. 43. - Pentru cazuri exceptionale, cum sunt calamitatile produse de cauze naturale sau de activitatile antropice neprevazute, care fac imposibila functionarea intregii amenajari de imbunatatiri funciare sau a unei parti a acesteia, Guvernul, la propunerea ministerului, poate aproba masurile tehnice si fondurile necesare pentru remedierea avariilor, inlaturarea efectelor defavorabile si repunerea in stare de functionare a infrastructurii afectate.

Art. 44. - (1) Patrimoniul Administratiei se constituie prin preluarea unei parti a activului patrimonial al Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si cuprinde bunurile corporale apartinand domeniului privat al statului necesare desfasurarii activitatii sale, precum si bunuri necorporale, cum este dreptul de administrare si folosinta a bunurilor din domeniul public sau privat al statului, conform hotararii Adunarii generale a actionarilor Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.

(2) Valoarea initiala a patrimoniului Administratiei se stabileste pe baza datelor din ultima balanta de verificare a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si este inclusa in regulamentul de organizare si functionare a Administratiei, care se aproba prin hotarare a Guvernului.

(3) In primii 5 ani de la infiintare, Administratia va efectua reevaluarea imobilizarilor corporale preluate, prevazute la alin. (1), cu reflectarea diferentelor rezultate pe seama conturilor de capital si rezerve .

Art. 45. - Predarea-preluarea patrimoniului se face prin protocol incheiat intre Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si Administratie, care se aproba prin ordin al ministrului. Protocolul va contine in anexa inventarul activelor preluate.

Art. 46. - (1) Administratia este condusa de un consiliu de administratie, ai carui membri sunt numiti prin ordin al ministrului si care isi desfasoara activitatea potrivit regulamentului de organizare si functionare a Administratiei.

(2) Activitatea curenta a Administratiei este condusa de un director general. Executarea operatiunilor Administratiei este coordonata de directori executivi, angajati ai acesteia, aprobati de consiliul de administratie si numiti de directorul general.

(3) Activitatea curenta a sucursalelor teritoriale este condusa de directori.

Art. 47. - (1) Consiliul de administratie este compus din 7 membri, dintre care:

a) 3 specialisti din cadrul ministerului;

b) un specialist desemnat de autoritatea centrala pentru gestionarea finantelor publice;

c) unul desemnat de autoritatea centrala pentru gospodarirea apelor;

d) 2 specialisti recunoscuti pe plan national in domeniul imbunatatirilor funciare.

(2) Membrii consiliului de administratie nu sunt salariati ai Administratiei.

(3) Consiliul de administratie isi numeste un secretar care nu este membru al acestuia.

Art. 48. - (1) Membrii consiliului de administratie se numesc, la propunerea autoritatilor din care fac parte, prin ordin al ministrului, pentru o perioada de 5 ani, cu exceptia celor nominalizati de minister, care vor fi membri ai consiliului de administratie pe perioada cat detin functia din minister .

(2) Membrii consiliului de administratie si secretarul acestuia vor primi o indemnizatie de sedinta, care se plateste din bugetul Administratiei. Cuantumul indemnizatiei de sedinta se aproba prin ordin al ministrului, la propunerea consiliului de administratie, si va fi de pana la 20% din salariul directorului general.

Art. 49. - Consiliul de administratie indeplineste urmatoarele atributii:

a) prezinta un raport trimestrial si anual catre ministru privind activitatile si performantele Administratiei;

b) aproba proiectul situatiilor financiare anuale ale Administratiei dupa analiza raportului directorului general si il supune aprobarii ministrului;

c) aproba proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, al programului de activitate pentru exercitiul financiar urmator si al indicatorilor anuali de performanta ai Administratiei, pentru a fi inaintate spre aprobare ministerului;

d) aproba numirea directorilor executivi si a directorilor sucursalelor Administratiei, la propunerea directorului general;

e) aproba, la propunerea directorului general, structura organizatorica si statul de functii ale Administratiei, precum si ale sucursalelor teritoriale;

f) aproba propunerile de tarife si structura tarifelor pentru livrarea apei pentru irigatii, precum si pentru alte servicii de imbunatatiri funciare;

g) urmareste continuu si analizeaza performantele financiare si de functionare ale Administratiei;

h) aproba, la propunerea directorului general, distribuirea excedentului provenit din veniturile proprii catre investitii de capital si alte fonduri;

i) asigura organizarea contabilitatii separat cu privire la veniturile proprii si la subventiile alocate de la bugetul de stat in completarea acestora, precum si cu privire la activitatea de irigatii si separat cu privire la alte activitati de imbunatatiri funciare;

j) aproba distribuirea pe sucursale teritoriale si activitati a subventiilor de la bugetul de stat prevazute in bugetul ministerului, la propunerea directorului general;

k) aproba regulamentele interne de functionare a Administratiei;

l) aproba planurile de interventie in caz de urgenta sau de accidente la constructiile hidrotehnice aflate in administrarea sa;

m) aproba obiectivele de investitii finantate din veniturile proprii ale Administratiei, credite sau fonduri publice sau, dupa caz, propune obiective de investitii a caror aprobare este de competenta altor organe ale administratiei publice centrale;

n) aproba contractarea de credite interne potrivit reglementarilor in vigoare;

o) aproba programele de activitate anuale si multianuale privind investitiile, exploatarea, intretinerea si reparatiile lucrarilor de imbunatatiri funciare;

p) propune proiecte de investitii pentru realizarea de noi amenajari de imbunatatiri funciare sau executarea de lucrari la amenajarile existente care vor fi prezentate ministerului spre aprobare;

q) aproba lista specialistilor imputerniciti pentru constatarea incalcarii prevederilor prezentei legi si aplicarii sanctiunilor;

r) stabileste prerogativele directorului general in vederea negocierii contractului colectiv de munca;

s) aproba inchirierea bunurilor din domeniul privat al statului, apartinand patrimoniului Administratiei;

t) aproba orice alta masura necesara desfasurarii activitatii Administratiei, cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli .

Art. 50. - (1) Ministrul poate demite un membru al consiliului de administratie in urmatoarele situatii:

a) absenteaza nejustificat la trei sedinte consecutive ale consiliului de administratie;

b) desfasoara activitati concurente, este implicat in interes personal intr-o achizitie publica organizata de Administratie sau orice alte activitati ce conduc la un conflict de interese real sau potential;

c) este condamnat pentru savarsirea de infractiuni;

d) pentru alte motive, la propunerea presedintelui consiliului de administratie.





Afişează Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice