din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1899 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

  Publicat: 25 Mar 2009       37912 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Tabel statistico-economic folosit in analiza si planificare, prin care se compara si se raporteaza
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

(2) Consiliul de administratie poate conferi prerogative de reprezentare directorilor sucursalelor teritoriale pentru indeplinirea atributiilor de serviciu ale acestora si poate, de asemenea, recurge la experti pentru studiul si rezolvarea anumitor probleme tehnice complexe.

Art. 51. - (1) Consiliul de administratie se va intruni in sedinte cel putin o data pe luna. Sedintele consiliului de administratie vor fi convocate de presedinte.

(2) Consiliul de administratie ia decizii cu majoritatea absoluta a voturilor, adopta propriile reguli de procedura, iar dezbaterile sedintelor consiliului de administratie se consemneaza in procese-verbale de sedinta.

Art. 52. - (1) Directorul general este propus de consiliul de administratie, potrivit legii, si numit prin ordin al ministrului pentru un mandat de 5 ani, care poate fi reinnoit. Directorul general este angajat pe baza de contract individual de munca si contract de performanta, anexa la contractul individual de munca, incheiate cu consiliul de administratie, in conditiile legii.

(2) Directorul general asigura conducerea generala a activitatilor curente ale Administratiei, potrivit regulamentului de organizare si functionare a acesteia si deciziilor consiliului de administratie.

(3) Directorul general va fi supus evaluarii anuale, in conditiile legii.

(4) Directorul general indeplineste urmatoarele atributii:

a) propune structura organizatorica si statul de functii ale Administratiei si le supune aprobarii consiliului de administratie;

b) intocmeste raportul anual de activitate si, la solicitarea consiliului de administratie, situatiile financiare ale Administratiei pentru anul in curs, precum si proiectul programului de activitati si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul urmator;

c) elaboreaza propuneri de distribuire a excedentului provenit din veniturile proprii catre investitii de capital si alte fonduri, pe care le supune aprobarii consiliului de administratie;

d) analizeaza, impreuna cu directorii executivi, performanta economica a sucursalelor si incadrarea acestora in bugetul de venituri si cheltuieli, raporteaza consiliului de administratie modul de indeplinire a indicatorilor de performanta si stabileste actiunile ce se vor intreprinde;

e) negociaza contractul colectiv de munca impreuna cu reprezentantii salariatilor;

f) angajeaza si concediaza personalul si incheie contractele individuale de munca;

g) incheie acte juridice in numele Administratiei, potrivit delegarii date de consiliul de administratie;

h) reprezinta Administratia in relatiile cu tertii, in limitele delegarii acordate de consiliul de administratie;

i) asigura indeplinirea obiectivelor si criteriilor de performanta stabilite impreuna cu consiliul de administratie;

j) asigura organizarea contabilitatii pentru veniturile proprii si subventiile alocate de la bugetul de stat in completarea acestora, precum si pentru activitatea de irigatii si, separat, pentru alte activitati de imbunatatiri funciare;

k) deleaga directorilor sucursalelor teritoriale atributiile privind angajarea si concedierea personalului, cu exceptia personalului de conducere si de reprezentare in relatiile cu tertii, in limitele stabilite in regulamentul de organizare si functionare;

l) indeplineste alte atributii stabilite de consiliul de administratie sau prevazute de lege.

Art. 53. - (1) Personalul Administratiei va fi angajat, promovat si eliberat din functie cu respectarea legislatiei muncii in vigoare, a regulamentului de organizare si functionare a Administratiei si a contractului colectiv sau individual de munca . Salariatii Administratiei nu au statut de functionari publici.

(2) Personalul necesar desfasurarii activitatii Administratiei va fi preluat de la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. conform prevederilor legale in vigoare.

(3) Numarul de posturi din structura organizatorica a Administratiei care vor fi preluate de la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a Administratiei. Dimensionarea personalului preluat de catre Administratie se va face conform normelor de munca si normativelor de personal in vigoare pentru organizarea si desfasurarea activitatii de imbunatatiri funciare, precum si legislatiei privind protectia muncii.

(4) Numarul de posturi necesar desfasurarii activitatii Administratiei se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a acesteia.

(5) In vederea atragerii de tineri specialisti, Administratia poate asigura locuinte de serviciu personalului propriu in spatiile existente si/sau spatii nou-construite. Fondurile necesare pot fi, dupa caz, alocatii de la bugetul de stat si venituri proprii ale Administratiei.

Art. 54. - (1) Administratia isi desfasoara activitatea la nivel teritorial, prin sucursalele sale teritoriale, si la nivel de amenajare de imbunatatiri funciare sau grup de amenajari de imbunatatiri funciare prin unitatile de administrare din alcatuirea sucursalelor teritoriale.

(2) Sucursalele sunt unitati fara personalitate juridica, cu gestiune economico-financiara, care tin evidenta contabila la nivel de balanta de verificare .

(3) Sucursalele teritoriale si unitatile de administrare exploateaza, intretin, repara si administreaza amenajarile de imbunatatiri funciare si desfasoara activitati de imbunatatiri funciare in cadrul unei zone delimitate, pe baza structurii functionale a amenajarilor sau grupurilor de amenajari pe care acestea le administreaza.

(4) Numarul sucursalelor, competenta teritoriala a acestora si relatiile functionale cu Administratia se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a Administratiei.

(5) Directorii sucursalelor Administratiei sunt angajati in conditiile legii si sunt numiti in functie prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administratie. Atributiile directorilor de sucursala se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a Administratiei si prin contractele individuale de munca .

Art. 55. - (1) Activitatea fiecarei sucursale teritoriale este supravegheata de un consiliu de sucursala, iar activitatea fiecarei unitati de administrare este supravegheata de un consiliu de unitate de administrare. Din aceste consilii fac parte reprezentanti ai organizatiilor, federatiilor si ai altor beneficiari de servicii de imbunatatiri funciare prestate de Administratie. Din consiliile de sucursala fac parte si specialisti recunoscuti pe plan local in domeniul imbunatatirilor funciare. Consiliile de sucursala inainteaza consiliului de administratie al Administratiei, iar cele de unitate de administrare conducerii sucursalei in subordinea careia se afla unitatea de administrare recomandari de imbunatatire a activitatii sucursalei teritoriale, respectiv a unitatii de administrare.

(2) Atributiile consiliilor de sucursala si ale consiliilor de unitate de administrare, conditiile si procedura de desemnare si de numire a membrilor lor, precum si functionarea acestor consilii sunt prevazute de regulamentul de organizare si functionare a Administratiei.

(3) Pentru activitatea desfasurata, membrii consiliului de sucursala si ai consiliului de unitate de administrare nu sunt remunerati.



CAPITOLUL V
Serviciile de imbunatatiri funciare

Art. 56. - Administratia livreaza apa pentru irigatii, la solicitarea beneficiarilor, in urmatoarele conditii:

a) pe baza de contracte de prestari de servicii cu executare succesiva incheiate pe termen lung, denumite in continuare contracte multianuale;

b) pe baza de contracte de prestari de servicii pentru un sezon de irigatii, denumite in continuare contracte sezoniere;

c) pe baza de contracte de prestari de servicii in amenajarile de irigatii sau parti de amenajari de irigatii a caror infrastructura nu s-a transmis organizatiilor, conform legii.

Art. 57. - (1) Contractul multianual se incheie de furnizorul de apa cu organizatii sau federatii pentru o perioada de 5 ani, cu obligatia ca in fiecare an beneficiarul sa plateasca contributia proprie la tariful anual.

(2) Conform contractului sezonier, beneficiarul plateste un tarif sezonier pentru irigatii.

Art. 58. - Conform contractului multianual se platesc urmatoarele tarife:

a) un tarif anual;

b) un tarif de livrare a apei pentru irigatii.

Art. 59. - (1) Tariful anual se calculeaza pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii la care Administratia livreaza apa beneficiarilor.

(2) Tariful anual va acoperi costurile estimate de intretinere si reparatii a infrastructurii de irigatii din domeniul public si domeniul privat al statului, aflata in administrarea Administratiei.

(3) Cuantumul tarifului anual se va stabili pentru fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii, anterior incheierii contractului multianual.





Afişează Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice