din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2004 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

  Publicat: 25 Mar 2009       37891 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Masura de constrangere efectuata in temeiul dispozitiei date de organul administrativ competent
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ansamblu de lucrari care au ca scop prevenirea consecintelor nevaforabile ale actinuii factorilor naturali asupra tarenurilor

Art. 60. - Structura tarifului anual, a tarifului pentru livrarea apei pentru irigatii si a tarifului sezonier, modalitatea de ajustare periodica a acestora, termenul de aducere la cunostinta beneficiarilor a cuantumului acestor tarife, termenul de incheiere a contractelor multianuale si termenul de plata de catre beneficiari a tarifului anual se stabilesc prin normele metodologice privind calculul si plata tarifelor pentru serviciile de imbunatatiri funciare, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

Art. 61. - (1) In cazul neachitarii de catre beneficiari a tarifului anual la termen, pentru anul respectiv, Administratia poate rezilia contractul multianual, cu notificarea prealabila a beneficiarului.

(2) Beneficiarul al carui contract multianual a fost reziliat in conditiile alin. (1) poate solicita incheierea unui nou contract multianual in anii urmatori, cu conditia achitarii oricaror sume restante datorate Administratiei.

Art. 62. - (1) Beneficiarii pot reinnoi contractul multianual, cu conditia notificarii Administratiei pana la data de 31 iulie a anului in care contractul expira.

(2) Administratia incheie noi contracte multianuale sau le reinnoieste pe cele in vigoare numai daca cererea de prestari de servicii, ce face obiectul contractelor multianuale, implica irigarea a cel putin 20% din suprafata deservita de punctele de livrare a apei pentru irigatii, precum si din suprafata intregii amenajari sau a partii de amenajare aflate in administrarea sa.

Art. 63. - (1) Tariful de livrare a apei pentru irigatii se calculeaza pe unitatea de volum de apa livrata de furnizor la punctul de livrare a apei pentru irigatii. Tariful de livrare a apei pentru irigatii cuprinde cheltuieli fixe si cheltuieli variabile pentru sezonul de irigatii.

(2) Tariful de livrare a apei pentru irigatii va acoperi costul apei, costurile de transport al apei de la sursa sau priza la punctul de livrare a apei pentru irigatii prin intermediul infrastructurii de irigatii din domeniul public si domeniul privat al statului, aflata in administrarea Administratiei. Costurile de transport includ cheltuielile administrative si cele cu energia electrica si termica pentru pomparea apei si cel mult 50% din cele cu salarizarea personalului si din cheltuielile administrative ale sediului central, ale sediilor sucursalelor, precum si alte asemenea cheltuieli . Tariful de livrare a apei pentru irigatii nu cuprinde costurile de intretinere si reparatii, care se acopera din tariful anual.

(3) Tariful de livrare a apei pentru irigatii din orezarii se calculeaza conform prevederilor alin. (2), la care se adauga costurile de evacuare a apei din orezarie.

Art. 64. - (1) Administratia elaboreaza propunerile de tarife anuale si de tarife de livrare a apei pentru irigatii, pe care le supune aprobarii consiliului de administratie. Pana la transmiterea catre organizatii si federatii a infrastructurii din sistemele de irigatii, Administratia calculeaza tarife pentru serviciile de exploatare, intretinere si reparatii ale acestei infrastructuri, pe care le supune aprobarii consiliului de administratie.

(2) Tarifele pentru serviciile de exploatare, intretinere si reparatii ale infrastructurii din sistemele de irigatii din administrarea Administratiei, care nu au fost transmise la organizatii si federatii, nu se cuprind in contractele multianuale.

(3) Cuantumul tarifului anual si al tarifului de livrare a apei pentru irigatii aprobat se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pana la data de 31 august a fiecarui an, pentru sezonul de irigatii al anului urmator.

Art. 65. - (1) Orice beneficiar care are acces la o amenajare de irigatii aflata in administrarea Administratiei poate incheia cu aceasta contracte sezoniere, in conditiile legii.

(2) Beneficiarul care a incheiat un contract sezonier achita catre Administratie un tarif sezonier in functie de volumul de apa consumat, conform conditiilor contractuale, care pot prevedea ca plata sa se efectueze anterior livrarii apei.

Art. 66. - Administratia poate percepe tarife beneficiarilor sistemelor si amenajarilor de desecare si drenaj si ai lucrarilor de aparare impotriva inundatiilor si de combatere a eroziunii solului aflate in administrarea sa. Tarifele se calculeaza separat pentru fiecare amenajare sau lucrare, pe baza costurilor fixe si a costurilor variabile, dupa caz, de exploatare, intretinere si reparatii ale acelei amenajari sau lucrari.

Art. 67. - Tarifele de prestatii pentru alte activitati de imbunatatiri funciare decat irigatiile se calculeaza anual de catre Administratie in baza normelor metodologice, aprobate prin ordin al ministrului, iar cuantumul tarifelor se aproba de consiliul de administratie al Administratiei.

Art. 68. - (1) Organizatiile si federatiile primesc subventii de la bugetul de stat pentru exploatarea, intretinerea si reparatiile amenajarilor de irigatii, care se folosesc numai pentru:

a) achitarea catre Administratie sau alt furnizor de apa pentru irigatii a tarifului anual aferent punctelor de livrare a apei pentru irigatii prevazute in contractul multianual;

b) achitarea catre Administratie sau alt furnizor de apa pentru irigatii a tarifului de livrare a apei pentru irigatii aferent punctelor de livrare a apei pentru irigatii prevazute in contractul multianual;

c) achitarea catre furnizorul de energie electrica a costului energiei electrice, a penalitatilor facturate de catre furnizorul de energie electrica si decontarea cheltuielilor cu energia termica de pompare a apei pentru irigatii prin punctele de livrare a apei prevazute in contractul multianual.

(2) Subventiile pentru sezonul de irigatii al fiecarui an se acorda numai organizatiilor si federatiilor care au achitat contributiile proprii la tarifele anuale pana la data de 30 noiembrie a anului anterior. Organizatiile si federatiile nou-constituite dupa aceasta data pot beneficia de subventii daca achita contributia proprie la tarifele anuale, in termen de 30 de zile de la data infiintarii.

(3) Pentru sezonul de irigatii al anului 2007, termenul prevazut la alin. (2) este 30 iunie 2007.

(4) De prevederile alin. (2) beneficiaza, pentru anul 2007, si persoanele fizice si juridice ale caror terenuri sunt amplasate in amenajarile de irigatii care se pun in functiune in anul 2007 si nu sunt cuprinse in teritoriul organizatiilor.

(5) Subventiile de la bugetul de stat pentru indeplinirea obligatiilor de plata ale organizatiilor si federatiilor, prevazute la alin. (1) lit. a) si b), se acorda la cererea acestora si se repartizeaza Administratiei sau altui furnizor de apa pentru irigatii, esalonat, pe baza receptiei serviciilor prevazute in contractul multianual.

(6) La cererea organizatiilor si federatiilor, subventiile se pot aloca in avans pe baza necesarului estimat pentru fiecare dintre activitatile prevazute la alin. (1) lit. b) si c).

(7) Subventiile pentru suportarea costurilor de exploatare, intretinere si reparatii ale sistemelor si amenajarilor de irigatii se vor aloca pana la concurenta unui plafon maxim la hectar unitar la nivel national, indiferent de amplasarea fiecarui punct de livrare a apei pentru irigatii in cadrul sistemului sau a amenajarii de irigatii. Cuantumul subventiei se stabileste proportional cu suprafata de teren ce se iriga, potrivit contractului multianual.

Art. 69. - (1) Ministerul comunica unitatilor interesate din subordine si acestea aduc la cunostinta beneficiarilor din aria lor teritoriala de competenta cuantumul propus al subventiilor ce se estimeaza ca se pot acorda pentru anul urmator, pana la data de 1 septembrie a fiecarui an.

(2) Cuantumul maxim al subventiei ce se acorda fiecarei organizatii sau federatii se calculeaza pe fiecare statie de pompare de punere sub presiune ori punct de livrare a apei pentru irigatii mentionat in contractul multianual in vigoare si pe fiecare suprafata de teren din cadrul teritoriului organizatiei sau federatiei, exprimata in hectare, care este detinuta in baza unui titlu valabil de proprietate ori de folosinta de membrii organizatiei sau federatiei si poate primi apa pentru irigatii de la acel punct de livrare a apei pentru irigatii. Subventia se calculeaza separat pentru fiecare dintre statiile de pompare de punere sub presiune sau alte puncte de livrare a apei pentru irigatii situate pe teritoriul organizatiei ori federatiei.

(3) In fiecare an, inainte ca orice subventie sa fie alocata, ministerul va face cunoscut:

a) cuantumul maxim al subventiei ce se va aloca la hectar;

b) cuantumul contributiei anticipate ce se plateste de organizatie ca procent din tariful anual, din tariful de livrare a apei pentru irigatii pe fiecare punct de livrare a apei pentru irigatii si ca procent din costurile cu energia electrica necesara pomparii apei pentru irigatii.

(4) Modul de alocare si acordare a subventiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfasurarii activitatilor de imbunatatiri funciare se stabileste prin norme metodologice care se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.

Art. 70. - Pentru realizarea de noi amenajari sau lucrari de irigatii ori pentru reabilitarea celor existente, beneficiarii pot primi subventii de la bugetul de stat sau alte fonduri publice, care sa acopere total ori partial cheltuielile efectuate cu realizarea acestora.

Art. 71. - Beneficiarii pot primi subventii de la bugetul de stat si pentru:

a) acoperirea cheltuielilor aferente exploatarii, intretinerii si reparatiilor infrastructurii de imbunatatiri funciare, alta decat cea pentru irigatii, aflata in folosinta sau proprietatea lor;

b) acoperirea cheltuielilor necesare realizarii de noi amenajari de imbunatatiri funciare, altele decat cele de irigatii, precum si reabilitarea celor existente, care sa acopere total sau partial cheltuielile efectuate cu realizarea acestora.



CAPITOLUL VI
Atributiile ministerului

Art. 72. - Raspunderea pentru coordonarea activitatilor de imbunatatiri funciare revine Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sau oricarei alte autoritati publice centrale careia i se atribuie raspunderea pentru sectorul imbunatatirilor funciare.

Art. 73. - (1) Ministerul efectueaza planificarea si elaboreaza politici pentru sectorul imbunatatirilor funciare, elaboreaza si actualizeaza periodic strategia nationala pentru sectorul imbunatatirilor funciare, ce va fi aprobata prin hotarare a Guvernului.

(2) Ministerul intocmeste strategia nationala pentru sectorul imbunatatirilor funciare, care va contine:

a) descrierea si analiza stadiului actual al sectorului imbunatatirilor funciare;

b) evaluarea principalelor riscuri care pot afecta sectorul si costurile prevenirii, reducerii ori atenuarii acestor riscuri;

c) identificarea obiectivelor pe termen scurt, mediu si lung ce se vor realiza pentru asigurarea dezvoltarii durabile a sectorului, inclusiv reabilitarea amenajarilor de imbunatatiri funciare existente si stabilirea criteriilor de selectare a amenajarilor ce se reabiliteaza;

d) stabilirea masurilor administrative, a indicatorilor de performanta, a mecanismelor de finantare si masurilor de prevenire, reducere sau atenuare a factorilor de risc identificati, precum si realizarea obiectivelor sectoriale, cum sunt: cercetarea aplicativa, consultarea in vederea elaborarii si/sau elaborarea strategiilor subsectoriale, precum si alte aspecte relevante pentru elaborarea strategiei nationale.

Art. 74. - In sectorul imbunatatirilor funciare ministerul are urmatoarele atributii:

a) asigura corelarea activitatilor si programelor sale privind sectorul imbunatatirilor funciare cu planurile, politicile, programele si activitatile altor ministere si institutii publice;





Afişează Legea nr. 138/2004 (Republicata 2009), a imbunatatirilor funciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice