din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1714 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Ordonanta de urgenta nr. 28/2009, privind reglementarea unor masuri de protectie sociala

Ordonanta de urgenta nr. 28/2009, privind reglementarea unor masuri de protectie sociala

  Publicat: 26 Mar 2009       23395 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Ordonanta de urgenta nr. 28/2009, privind reglementarea unor masuri de protectie sociala

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 186 din 25/03/2009

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Formarea profesionala continua este ulterioara formarii initiale
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Act adoptat de organele de stat,
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Continutul si modul de executare a pedepsei dizolvarii persoanei juridice sunt prevazute in cap. IV, titlul III, art. 71, C. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Art. 411. - Principalele atributii ale comitetelor sectoriale sunt:

a) participa la elaborarea strategiilor nationale si sectoriale in domeniul formarii profesionale;

b) participa la dezvoltarea cadrului normativ privind formarea, evaluarea si certificarea competentelor;

c) sustin promovarea sistemului de formare si evaluare pe baza de competente;

d) participa la dezvoltarea si actualizarea, sub coordonarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, a calificarilor aferente sectoarelor din care fac parte;

e) valideaza calificarile si standardele asociate calificarilor, cu exceptia celor dobandite prin invatamantul superior;

f) recomanda specialisti pe domenii ocupationale pentru realizarea analizei ocupationale, pentru definirea competentelor si calificarilor si pentru elaborarea si validarea standardelor ocupationale, pentru verificarea si validarea standardelor de pregatire profesionala, precum si pentru evaluarea si certificarea pe baza de standarde si avizeaza lucrarile efectuate de acestia;

g) incurajeaza si stimuleaza participarea organizatiilor si persoanelor la formarea profesionala continua si la invatamantul profesional si tehnic;

h) colaboreaza, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, cu ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritati administrative autonome, cu organizatii neguvernamentale nationale si internationale, cu furnizorii de formare profesionala si cu alte institutii publice;

i) ofera partenerilor sociali consultanta in domeniul ocuparii si formarii profesionale a fortei de munca;

j) realizeaza analize ocupationale si studii cu privire la cererea de forta de munca pentru ramura reprezentata;

k) acorda aviz consultativ solicitantilor in vederea actualizarii Clasificarii ocupatiilor din Romania;

l) propun furnizorilor de formare profesionala calificarile si competentele asociate acestora, precum si corelarea calificarilor cu ocupatiile care pot fi practicate;

m) stabilesc prin statutul propriu alte activitati in interesul ramurii de activitate pe care o reprezinta.

Art. 412. - Finantarea comitetelor sectoriale se asigura:

a) de la bugetul de stat, pentru acoperirea cheltuielilor legate de functionarea secretariatului tehnic, din bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin bugetul Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor ca autoritate finantatoare in urma semnarii unui contract de finantare; numarul de posturi aferent secretariatelor tehnice ale comitetelor sectoriale este de doua persoane;

b) din venituri realizate prin prestarea serviciilor de validare a standardelor ocupationale si a calificarilor asociate, activitati finantate de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, pe baza de tarife stabilite de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor;

c) din venituri realizate prin prestarea serviciilor de validare a calificarilor si standardelor de pregatire profesionala, activitati finantate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, pe baza de tarife stabilite de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor;

d) din venituri proprii care se pot constitui din veniturile realizate prin prestatiile efectuate tertilor;

e) din alte venituri realizate prin programe;

f) din donatii si/sau sponsorizari.

Art. 413. - Statutul de utilitate publica confera comitetelor sectoriale urmatoarele drepturi si obligatii:

a) dreptul de a li se atribui in folosinta gratuita bunuri proprietate publica;

b) dreptul de a mentiona in toate documentele pe care le intocmesc calitatea de utilitate publica;

c) obligatia de a transmite Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale;

d) obligatia de a comunica, in extras, Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, in termen de 3 luni de la incheierea anului calendaristic, copii ale rapoartelor de activitate si ale situatiilor financiare anuale, insotite de dovada eliberata de Regia Autonoma "Monitorul Oficial" de solicitare a publicarii acestora si in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;

e) obligatia de a inregistra in evidentele contabile ale comitetelor sectoriale, separat, bunurile achizitionate sau construite din bani publici. In cazul dizolvarii unui comitet sectorial, bunurile provenite din resurse bugetare si ramase in urma lichidarii se vor repartiza, prin hotarare a Guvernului, catre alte comitete sectoriale sau catre institutii publice cu acelasi obiect de activitate ."

Art. 4. - (1) Structurile care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, sunt organizate ca comitete sectoriale, cu sau fara personalitate juridica, sau au in denumire sintagma "comitet sectorial" pot deveni institutii de dialog social de utilitate publica, cu personalitate juridica, organizate in baza prezentei ordonante de urgenta, daca depun in instanta, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a acestui act normativ, documentatia prevazuta la art. 42 alin. (4) din Legea nr. 132/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, necesara obtinerii personalitatii juridice.

(2) In cadrul termenului prevazut la alin. (1) nu se pot depune cereri de infiintare a comitetelor sectoriale ca institutii de dialog social de utilitate publica, cu personalitate juridica, organizate in baza prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia situatiilor prevazute la alin. (1).

(3) In cazul comitetelor sectoriale organizate in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile ulterioare, care nu se infiinteaza, in vederea continuarii activitatii acestora, ca institutii de dialog social de utilitate publica, cu personalitate juridica, conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta, bunurile provenite din fonduri publice vor fi repartizate prin hotarare a Guvernului.

Art. 5. - Functionarea persoanelor juridice de drept privat care au in denumire sintagma "comitet sectorial" sau alte sintagme asemanatoare, in alte conditii decat cele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, constituie infractiune si se sanctioneaza cu amenda in cuantum de 5.000 lei si dizolvarea persoanei juridice.

Art. 6. - In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii vor aproba prin ordin comun al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului educatiei, cercetarii si inovarii modificarea Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 307/4.275/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, cu modificarile ulterioare.

Art. 7. - Legea nr. 132/1999 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneaza:
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Marian Sarbu
Ministrul educatiei, cercetarii si inovarii,
Ecaterina Andronescu
Ministrul sanatatii,
Ion Bazac
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucuresti, 18 martie 2009.

Nr. 28.





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 28/2009, privind reglementarea unor masuri de protectie sociala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice